VIA Nederland & DVJ Insights: ‘Marketing is a delicate balancing act’

Door Jan Roekens | 19-05-2021

De wereld verandert razendsnel en het marketingvakgebied moet daarin mee. Om de huidige stand van zaken en de toekomst van marketing in kaart te brengen, deden VIA Nederland & DVJ Insights uitgebreid onderzoek onder meer dan 250 senior professionals. Ze presenteren de resultaten op Road to MIE.

Voor de vierde editie van het jaarlijkse CMO-onderzoek is niet alleen met CMO’s gesproken, maar ook met meer dan 250 senior professionals aan de bureau-, technologie- en publisherkant over hun visie op de toekomst van het marketing- en media-ecosysteem. De combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek zorgt in dit C-level-onderzoek voor een interessante cijfermatige verdieping, en stipt niet alleen de belangrijkste onderwerpen aan die de toekomst van marketing vorm zullen geven, maar ook hoe de perceptie verschilt per senioriteit en organisatie.

Wat zien we? Meer dan ooit hebben bedrijven moeite met het benutten van het volledige potentieel van data, techniek, media en creatie. Ondanks het besef van de grootste ontwikkelingen, kansen en uitdagingen, blijkt uit het onderzoek dat professionals moeite hebben om de juiste balans op strategisch en organisatorisch vlak te vinden. De ambitie om alle ontwikkelingen te volgen en kansen te benutten, en dat ook nog eens in een hoog tempo, blijkt voor een ongekende complexiteit en in sommige gevallen ook voor aanzienlijke wrijving te zorgen.

Saskia Wagenmakers, Board Member bij VIA Nederland, en Jori van de Spijker, Managing Consultant bij DVJ Insights, delen de bevindingen en inzichten van het onderzoek die de sector moeten helpen om voorbereid te zijn op de nabije toekomst. Schrijf je nu gratis in voor hun Road to MIE-lezing op 7 juni om 12.30 uur.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?