Personalia | 10 mei 2021
Paulien Schieven Chief Client Officer bij Ipsos
Per 1 mei is Paulien Schieven gestart als Chief Client Officer bij Ipsos Nederland. In deze rol richt zij zich op de verdere professionalisering van de commerciële organisatie Paulien Schieven was in 2000 mede-oprichter van SmartAgent dat werkte op het gebied van research en data intelligence. Meer recent werkte zij als Director Sales & Marketing...
Personalia | 28 april 2021
Kantar CEO to leave after four months
Alexis Nasard, chief executive of Kantar, has resigned after four months in the post, with the company saying both sides mutually decided he was not the right ‘long-term fit’. A statement from Kantar said that after ‘a period of discussion with the board’, Nasard decided to step down effective immediately. Ian Griffiths, deputy chief executive...
Personalia | 14 april 2021
Burat wordt Independent Minds
Burat Research & Strategy heeft een nieuwe naam: Independent Minds. Volgens partner Wim Buedts heeft het afgelopen jaar duidelijk gemaakt dat veranderingen snel gaan en dat het belangrijk is om mee te bewegen: ‘Wij hebben veel gezien, geleerd, geanalyseerd, geïnterpreteerd en gerapporteerd. En gevoeld dat het tijd is voor een volgende stap.’ Independent Minds staat...
Personalia | 05 april 2021
Maaike van Heijningen naar MWM2
MWM2 heeft zich versterkt met Maaike van Heijningen als consultant voor kwalitatief onderzoek. Ze werkte eerder bij Beautiful Lives en Kantar. Manager Kwalitatief Onderzoek, Marjolein Eigenfeld, is blij met haar komst: ‘Maaikes heeft veel ervaring met het geven van workshops en ideation-sessies. We zien ons werk als kwalitatief onderzoekers namelijk verbreden.’ Maaike van Heijningen: ‘Vanuit...
Personalia | 29 maart 2021
Marcel van der Kooi new President ScanmarQED’s
Marcel van der Kooi ScanmarQED introduced its new President, Marcel van der Kooi. Marcel is a Dutch native with working experience in Europe and the US. He is the former SVP, Planning International at Nielsen and prior to this EVP, Global Business for Pointlogic, a media and marketing software solution company which was acquired by...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Personalia | 22 maart 2021
DVJ Insights breidt consultancy teams Duitsland en UK uit
DVJ Insights heeft zijn consultancy team uitgebreid met Kathrin Posnanski en Simon Kluge als Senior Business Partners in Duitsland, en Jemma Toynebee-Smith als Client Consultant in de UK. Het drietal is verantwoordelijk voor het ondersteunen van DVJ-klanten in hun zakelijke groeidoelstellingen in beide markten. Kathrin Posnanski heeft meer dan 20 jaar ervaring in marktonderzoek en...
Personalia | 10 maart 2021
MWM2 versterkt zich met Jorrik Goedhart
MWM2 heeft zich per 1 maart versterkt met Jorrik Goedhart. Hij wordt verantwoordelijk voor het coördineren en begeleiden van grootschalige onderzoeken waar zowel onderzoektechnologie als onderzoekadvies en -kennis een grote rol spelen. De Nationale Studenten Enquête, een onderzoek dat MWM2 sinds 2020 onder alle studenten van Nederland uitvoert, is daar een voorbeeld van. Teammanager Rachel...
Personalia | 03 februari 2021
Panel en Community MWM2 breiden uit
MWM2 breidt de teams Panel en Community uit met drie nieuwe medewerkers. Katie Treuren is gestart als junior research consultant bij Team Community. Team Panel heeft zich versterkt met Lisanne Huisman en Nicole Brakeboer als junior project manager. Met de uitbreiding van de teams Panel en Community wil MWM2 opdrachtgevers helpen om meer uit hun...
Personalia | 20 januari 2021
Marjolein Eigenfeld in managementteam MWM2
MWM2 heeft per 1 januari jl. Marjolein Eigenfeld (38) benoemd tot nieuw lid van het management. Zij wordt eindverantwoordelijk voor Community-, Kwalitatief- en UX-onderzoek. Na haar master sociologie ging zij werken bij Motivaction. Zij specialiseerde zich onder andere in het onderzoeken van doelgroepen die ‘moeilijk bereikbaar’ zijn. In 2017 maakte ze de overstap naar MWM2...
Personalia | 13 januari 2021
Nieuwe benoemingen DVJ Insights
Bij DVJ Insights is per 1 januari Jori van de Spijker aangesteld als Managing Consultant Nederland (voorheen Practice Lead Brand & Communication bij DVJ Insights) en Judith Lieftink als Research Director. De versterking van het team is onderdeel van de structurele groei die het onderzoeksbureau doormaakt. Judith Lieftink, DVJ Insights Marieke van Echtelt, Managing Director...
Personalia | 11 januari 2021
CHOICE breidt insights team uit
CHOICE insights + strategy breidt haar insights team uit met drie nieuwe medewerkers. Sanne Merkelbach is benoemd tot Team Lead Qualitative, Jelle Fastenau tot junior insights consultant en Denise Vorst tot data analist. Sanne Merkelbach is leidend bij alle kwalitatieve projecten van CHOICE. Ook geeft zij sturing aan het voltallige insights team. Ze heeft 20...
Personalia | 06 januari 2021
SKIM versterkt team
Jeni Chapman, SKIM SKIM heeft Jeni Chapman benoemd tot Managing Director, Noord-Amerika. In deze functie is ze verantwoordelijk voor accountmanagement en de insights- en analytics-teams in New York, Atlanta en San Francisco. Chapman heeft meer dan twee decennia ervaring in marketing, insights en analytics bij grote bureaus (o.a. bij TNS/Kantar), ook via haar eigen consultancy....