Interstellar Group neemt Den of Data over
De Interstellar Group heeft Den of Data overgenomen. De overname past binnen de strategie van de Interstellar Group om volop in te zetten op data en AI en zo klanten beter te ondersteunen bij digitale transformaties. Den of Data is gespecialiseerd in data-analyse, datagedreven optimalisatie en AI-oplossingen. ▼ De overname van Den of Data sluit…
Data wijzen uit: jonge mannen vallen voor extreme stemmen
‘Giftige’ online invloeden (denk aan Adolescence) en een groeiend gevoel van machteloosheid hebben ervoor gezorgd dat steeds meer jonge mannen het idee van gelijkheid verwerpen. Rachel Macey, managing director voor TGI & Insight, Verenigd Koninkrijk en Ierland bij Kantar Media, denkt dat inzicht in data de trend kan keren. ‘Vertrouw niet meer op verouderde stereotypen.’…
DDMA publiceert nieuwe whitepaper over social measurement
Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. Maar hoe meet je de impact van al die campagnes en verzamel je inzichten om de resultaten naar een nog hoger niveau te tillen? DDMA publiceert daarom, in samenwerking met de DDMA Commissie Social Media, de whitepaper Alles over Social Measurement. ▼ De metrics…
DVJ Insights opent nieuw kantoor in Noorwegen
DVJ Insights heeft een nieuw kantoor geopend in Noorwegen en breidt daarmee de aanwezigheid in Scandinavië verder uit. Met het nieuwe kantoor wil DVJ de ondersteuning voor klanten in die regio verder verbeteren en de samenwerking binnen de Europese teams versterken.’ ▼ De uitbreiding naar Noorwegen is volgens DVJ een belangrijke stap om lokale perspectieven…
‘Hoe meer data je hebt, hoe groter de behoefte aan AI’
AI wordt in toenemende mate gebruikt om digitale voorstellingen te creëren van onze leefomgeving. Die zijn niet altijd accuraat, waarschuwt filosoof Paulan Korenhof (foto), docent en onderzoeker bij Wageningen University & Research. ‘Van wie en welke partij worden we afhankelijk als AI een kernrol in bepaalde processen gaat spelen?’ ▼ Paulan Korenhof doet onderzoek en…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Nieuwe wet voor zzp’ers in de maak. Wat betekent dat in de praktijk?
Er ligt een initiatiefwetsvoorstel op tafel in Den Haag: de ‘Zelfstandigenwet’. Het voorstel is geschreven door Kamerleden van de VVD, D66, CDA en SGP en moet de huidige Wet DBA (en de opvolger daarvan, de Wet VBAR) vervangen. ▼ Volgens de initiatiefnemers is de huidige situatie onduidelijk en oneerlijk. Veel zzp’ers weten niet zeker of…
Verander gedrag met het COM-B model
Waarom is gedrag veranderen zo lastig? Zelfs als mensen gemotiveerd zijn, komen ze vaak niet in beweging. En toch is gedrag bepalend voor het succes van producten, campagnes en interne veranderingen. Daarom organiseert Beautiful Lives op vrijdag 2 mei een gratis masterclass met als titel ‘Verander gedrag met het COM-B model’. ▼ De masterclass is bedoeld…
Education Day Program – Business Model Shifts on Data & Analytics & Marketing
Data & Insights Network is delighted to invite you to the second Education Day, which will take place on April 17, 2025, in Amsterdam. This inspiring afternoon will focus on data analytics and its pivotal role in shaping successful marketing strategies. Given the number of international attendees, the Education Day will be conducted in English….
D&IN-leden vertellen hun vertaal: Robin in ’t Groen
Bij het Data & Insights Network draait alles om de leden. Wie zijn dat? Wat beweegt hen? Waarom vinden ze data & insights zo’n mooi vak? In een reeks interviews laten we de D&IN-leden zelf hun verhaal vertellen. Deze keer: Robin in ’t Groen. ‘Het Data & Insights Network is een organisatie waar mensen samenkomen om…
Trainingen Michiel Dullaert – van datavisualisatie tot presentaties maken
Michiel Dullaert is al drie keer uitgeroepen tot Best of MIE voor zijn presentaties. Hij weet als geen ander hoe je data overtuigend presenteert en impact maakt. In zijn trainingen leer je hoe je data effectief inzet om inzichten te versterken, strategische beslissingen te ondersteunen en je boodschap krachtig over te brengen. Er zijn drie…
Onwaarschijnlijk dat synthetische data echte data gaan vervangen
Het is niet waarschijnlijk dat synthetische data in de toekomst de primaire, echte data volledig zullen vervangen; althans dat zegt een paper van de Engelse MRS Advanced Insights and Analytics Council. ‘De opwinding over synthetische data berust vooral op hype.’ ▼ De paper, onder de naam AI en synthetische data in marktonderzoek, stelt dat synthetische…
DVJ Insights – Brand Growth Event
On April 10, 2025 (16.00-18.00), the DVJ Insights’s Brand Growth Event returns, bringing together science and practice to explore the year’s key theme: how Innovation fuels Brand Growth, from product development and new technologies to the mindset and strategies that enable brands to stay relevant and future-ready. ▼ Hosted by Lucas Hulsebos, CEO at DVJ…