Toluna brengt drie bureaus onder bij het eigen merk
Het wereldwijde onderzoeks- en insightsbureau Toluna verenigt Harris Interactive, GutCheck en MetrixLab onder de hoofdnaam. Toluna zegt dat het samenbrengen van de drie bedrijven onder het Toluna-merk de waardepropositie moet stroomlijnen, waarbij AI een sleutelrol gaat spelen. ▼ De integratie van AI in een gezamenlijk Toluna-platform wordt versterkt door de expertise van MetrixLab op het…
Miles Monthly Webinars over innovatie en AI bij KRO-NRCV
Op 15 april houdt Miles Research weer een webinar, dit keer samen met KRO-NCRV. Op het MIE werd deze presentatie beoordeeld met een 8,3 – het op een na hoogste cijfer. Het webinar duurt van 12.15 uur tot 13.00 uur. ▼ In het webinar gaat Eric Landwaart (partner Miles Research) in gesprek met Petra Moonen (marktonderzoek bij…
Trendrapport 2024 – marktonderzoekbranche groeit verder
Het jaarlijkse Trendrapport over de marktonderzoek-, data- en insightssector is weer verschenen. Voornaamste wapenfeit: de sector groeide ook in 2024 verder door. De omzet ging van 516 miljoen euro in 2023 naar 533 miljoen euro in 2024 en dat betekende een toename van iets meer dan 3%. ▼ Bij groeicijfers hoort ook een optimistische toekomstblik:…
Rianne van der Loo nieuwe directeur Data & Insights Network
Per 1 september a.s. is Rianne van der Loo de nieuwe directeur van het Data & Insights Network (D&IN). Zij volgt Wim van Slooten op die na bijna 25 jaar de organisatie verlaat. Rianne van der Loo heeft ruime ervaring opgedaan in de technologie- en consultancysector. Haar benoeming past in het streven van de branche-…
Waarom kwantitatief onderzoek klein moet denken
Op research-live.com schrijft kwantitatief associate director Sam Salama over het ‘misverstand’ dat kwantitatief onderzoek het altijd moet hebben van de grote aantallen. Het gaat altijd om groter en beter, of het nu producttests, advertenties of consumentenvoorkeuren betreft, de focus ligt steeds op het hoogste percentage en niet op een niche. En juist denken in niches,…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Uitnodiging Healthcare Webinar | 10 April
Het Data & Insights Network nodigt iedereen uit voor een inspirerend webinar over de impact van gamification en samenwerking op gevoelige data in de zorg. Het webinar wordt gehouden op donderdag 10 april van 16.00 tot 17.00 uur. ▼ De eerste spreker op het webinar is Lauwerens Metz, oprichter van Innovattic. Hij laat aan de hand van praktijkvoorbeelden zien hoe…
Apply the EU Act Using ‘Grace’, your AI Act Buddy | 01 April
Join Generative AI Zone and Data & Insights Network for an interactive session on navigating the EU AI Act with the help of ‘Grace’, your AI-powered compliance assistant. ▼ Gain practical insights into the new regulatory framework and explore how AI can support governance within your organization. Date: Tuesday, April 1, 2025 Time: 17:30 – 18:30 Location: Online…
Finn Raben nieuwe directeur Stichting Toetsingsbureau KCC
Finn Raben (foto), die een onderzoekervaring van 20 jaar heeft en bijna 14 jaar directeur-generaal van ESOMAR was, volgt op 1 april a.s. Ed van Eunen op als directeur van Toetsingsbureau KCC. Ed van Eunen zal in de komende maanden zijn werkzaamheden aan Finn Raben overdragen. ▼ De KCC is een onafhankelijke stichting die onderzoekbureaus…
Education Day Program – Business Model Shifts on Data & Analytics & Marketing
Data & Insights Network is delighted to invite you to the second Education Day, which will take place on April 17, 2025, in Amsterdam. This inspiring afternoon will focus on data analytics and its pivotal role in shaping successful marketing strategies. Given the number of international attendees, the Education Day will be conducted in English….
Brand activism op social media: welk platform kun je beter vermijden?
Consumenten verwachten steeds vaker dat commerciële merken zich uitspreken over sociaal-politieke thema’s. Merken passen daarom brand activism toe in advertenties. Maar zijn er verschillen tussen socialmediaplatformen als het gaat om de strategie? Puck Guldemond (foto) schreef er voor SWOCC een bijdrage over. ▼ Onderzoekers van de universiteit van Singapore vermoeden dat de manier waarop gebruikers reageren op…
Verplichte rapportage CO2-uitstoot – de gevolgen voor D&IN-leden
De Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) is een Europese richtlijn die bedrijven verplicht om een duurzaamheidsrapportage uit te brengen. Het gaat om beursgenoteerde bedrijven en zogenoemde grote bedrijven. Maar ook kleine bedrijven die producten en/of diensten leveren aan deze beursgenoteerde bedrijven of grote bedrijven krijgen met de CSRD-richtlijn te maken. ▼ Vanaf boekjaar 2025 (en…
Franse muziek bij Franse wijn – Hoe muziek gedrag in de winkel beïnvloedt
Van het gerinkel van een wekker in de ochtend tot de achtergrondmuziek in de supermarkt: geluid vormt de soundtrack van ons dagelijks leven. Vaak zijn we ons nauwelijks bewust van de invloed die klanken op ons hebben, maar de psychologie van geluid laat zien dat wat we horen een diepgaande impact heeft op hoe we…