Actueel | 30 januari 2024
30 januari 2024

Kaartverkoop voor MIE’24 gestart!

Op 13 en 14 maart 2024 presenteert het Data & Insights Network de state of the art van het vak tijdens de 22ste editie van het MIE. Wie de laatste trends en ontwikkelingen niet wil missen, bestelt nu tickets! Zet je schrap voor meer dan 80 sessies met topsprekers, prikkelende workshops, silent seminars, round tables…

Actueel | 25 januari 2024
25 januari 2024

Unilever en Accenture werken samen aan AI-onderzoek

Accenture gaat een samenwerking aan met Unilever, met als doel het gebruik van Unilevers AI-onderzoek en de toepassing van technologieën te versnellen en te verbeteren. Samen willen Unilever en Accenture nieuwe manieren gebruiken om generatieve AI op te schalen, met behulp van Accentures AI Navigator en een switchboard, waarmee een gebruiker een combinatie van modellen…

Actueel | 25 januari 2024
25 januari 2024

Sensory Talk ‘Innovaties in Sensorisch Onderzoek’

Het Data & Insights Network nodigt leden en niet-leden uit voor een Sensory Talk op woensdag 31 januari aanstaande van 13.00 – 14.00 uur. De talk wordt gegeven door Daniëlle Dull, Senior Consultant bij EyeQuestion Software, die de nieuwste ontwikkelingen deelt in het sensorisch en consumentenonderzoek. De onderwerpen in de talk van Daniëlle Dull omvatten…

Actueel | 25 januari 2024
25 januari 2024

Salarisbenchmark marktonderzoek

Binnen de marktonderzoekswereld is salaris een regelmatig terugkerend thema. Tijd om er onderzoek naar te doen, vond Ewout Witte van het Marketing Intelligence Network. De marktonderzoeksector staat niet bekend als de sector waar de hoogste salarissen in omgaan, zegt hij. Vooral bureaus worstelen met de concurrentie van rollen bij opdrachtgevers en vanuit aanverwante sectoren. Omdat…

Actueel | 25 januari 2024
25 januari 2024

Gen Z (deel 3) – hoe ziet deze generatie zichzelf?

In deel 1 en deel 2 van dit drieluik wierp jongerenonderzoeker Rutger van den Berg de vraag op of het wel zin heeft om deze generatie als een afgebakende groep te beschouwen. Als het aan jongeren zelf ligt wel. Zij profileren zich als Gen Z en zetten zich af tegen andere generaties. Waarom? De overtuigingen,…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

Kabinet presenteert visie op generatieve AI

Het kabinet presenteerde vorige week als een van de eerste EU-lidstaten een visie op generatieve AI. In de visie benadrukt het kabinet het belang van het ondernemen van actie met het oog op de mogelijkheden en uitdagingen van deze technologie. De visie wil aansluiten op al lopende miljoeneninvesteringen vanuit onderzoeksinstellingen, bedrijfsleven en overheden om Nederland…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

Hibou neemt Contenture over

PR-bureau Hibou, onderdeel van de MWM2-groep, heeft communicatiebureau Contenture overgenomen. Sandra Hofstede wordt de managing director van de nieuwe groep. Matthijs Rutten, oprichter van Hibou, is blij met de stappen. ‘Ik geloof dat een bureau zich om de zoveel jaar opnieuw moet uitvinden. Sinds de oprichting zijn we stormachtig gegroeid en deze overname luidt weer…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

NMO benoemt Jacques Kuyf tot voorzitter

NMO stelt Jacques P.M. Kuyf aan als voorzitter van het nieuwe bestuur. Jacques Kuyf was in het verleden werkzaam bij een groot aantal mediabedrijven en reclamebureaus. Zo was hij CEO van onder meer FHV/BBDO en FD Mediagroep en voorzitter van NDP Nieuwsmedia. Het NMO-bestuur is met zijn aanstelling op volle sterkte. Kuyf heeft tal van…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

Bilendi & respondi’s BARI wordt moderator

Bilendi & respondi heeft zijn Discuss multi-channel onderzoeksplatform verbeterd en moderatievaardigheden toegevoegd aan zijn AI-onderzoeksassistent ‘BARI’. Bilendi & respondi biedt online panels aan in dertien Europese landen: de ‘big 5’ van Europa plus België, Nederland, Zweden, Finland, Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk en Noorwegen. Bilendi heeft twee jaar geleden de Duitse respondi-Group overgenomen. In juni vorig jaar…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

Nieuwe meetmethode en nieuwe Monitor Ontwikkeling Mediagebruik

I&O Research ontwikkelde voor Dienst Publiek en Communicatie van de overheid, een nieuwe meetmethode voor de Monitor Ontwikkeling Mediagebruik (MOM). De MOM geeft inzicht in het gebruik van mediatitels door het Nederlands publiek als het gaat om nieuws over de overheid. De MOM is ontwikkeld in samenspraak met hoogleraar Strategische Communicatie (WUR) Rens Vliegenthart. De…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

Onderzoek Ruigrok voor nieuwe SIRE-campagne

Ruigrok heeft onlangs intensief samengewerkt met SIRE aan een onderzoek dat als bouwsteen moet dienen voor de meest recente campagne: ‘Vind je lichtpuntje en durf te hopen’. Het onderzoek leverde inzichten op voor de campagne, die zich richt op het verspreiden van hoop in tijden van uitdagingen. Het onderzoek diende als fundament voor de verschillende…

Actueel | 18 januari 2024
18 januari 2024

Marug Marketing Conference op 12 maart a.s.

Dit jaar wordt voor de 35ste keer de MARUG Marketing Conference gehouden. Op 12 maart zullen studenten en bedrijven met affiniteit voor marketing samenkomen in Euroborg in Groningen. Tijdens het congres zullen deelnemers zich bezighouden met actuele marketingvraagstukken en hierover actief ideeën uitwisselen. De MARUG Marketing Conference is het grootste studentenmarketingcongres van Nederland met jaarlijks…

Ook de laatste bytes ontvangen?