Actueel | 22 oktober 2024
22 oktober 2024

Service Management Group neemt Bulbshare over

De Service Management Groep neemt Bulbshare over, een AI-aangedreven platform dat bedrijven met klanten verbindt. Met de overname wil SMG de activiteiten op BX- en CX-gebied uitbreiden. Bulbshare was aanwezig op de AI Summit van september jl., en Kirby Johnson van het bureau komt op 7 november spreken over synthetische data op het Data &…

Actueel | 22 oktober 2024
22 oktober 2024

Once Inch Whale neemt iVisual Tech over

One Inch Whale wordt, volgens eigen zeggen, het eerste marktonderzoekbureau in de wereld dat via een gepatenteerd wetenschappelijk kleurensysteem klanten helpt impact te creëren op het onbewuste consumentengedrag. Dat krijgt zijn beslag door overname van iVisual Tech.  ▼ One Inch Whale en iVisual (het voormalige Color Navigator) werken al vier jaar samen voor tal van…

Actueel | 22 oktober 2024
22 oktober 2024

‘Er moet altijd iemand overzicht hebben over wat jouw AI-tool doet’

Op het Data & Analytics Congres van 7 november gaat het ook over de regels en afspraken rond AI Wat mag wel en niet, en wat is er ethisch verantwoord? En wat betekent dat voor de branche? Het zijn onderwerpen waar ESOMAR op wereldwijd niveau mee bezig is. Jules van Vlokhoven, Advocacy and Standards Project…

Actueel | 17 oktober 2024
17 oktober 2024

Conversational AI

Op donderdag 26 september vond de boekpresentatie plaats van de SWOCC-publicatie 90: Conversational AI. Bij de presentatie werden bezoekers bijgepraat over het gebruik van conversational agents aan de hand van publicatie en in een tweetal praktijkcases van  VodafoneZiggo en Essent. ▼ In de klantenservice, e-commerce en marketing worden conversational agents steeds vaker ingezet om menselijke medewerkers…

Actueel | 17 oktober 2024
17 oktober 2024

NMO neemt addressable tv op in metingen

Vanaf deze week zitten addressable tv-campagnes in de metingen van het NMO Kijkonderzoek. Via de watermerktechnologie van Kantar Media wordt vastgesteld of een reclameblok een addressable tv-spot bevat. Wanneer een reguliere (lineaire) spot is vervangen door een addressable spot, houdt het systeem hiermee rekening. ▼ Met addressable tv is het mogelijk om specifieke huishoudens een…

Actueel | 17 oktober 2024
17 oktober 2024

Bilendi neemt UX-recruitmentspecialist Tandemz over

Bilendi & respondi heeft het Franse bedrijf Tandemz overgenomen, dat gespecialiseerd is in de werving en selectie van UX-testers. Bilendi heeft panels in nagenoeg heel Europa. ▼ Bilendi & respondi verzamelt data van consumenten en professionals en heeft meer dan 400 mensen in dienst in kantoren in België, Zweden, Finland, Denemarken, Zwitserland, Nederland en Marokko….

Actueel | 17 oktober 2024
17 oktober 2024

How to personalise your content on a Drupal or WordPress site?

Join MultiMinds’ webinar on Tuesday, October 22 (11:00 AM to 12:00 PM CEST) and learn how to personalise your content on a Drupal or a WordPress site. Explore features, benefits, success stories, and a live demo at the webinar.  ▼ Simplify content personalisation and data activation for your web team with Multiminds’ CDP as a…

Actueel | 17 oktober 2024
17 oktober 2024

GRBN-webinar over het vertrouwen van consumenten in onderzoek 

Op 23 oktober a.s. vindt er een webinar plaats van het Global Research Business Network (GRBN), waarin het vertrouwen van de consument  in onderzoek centraal staat. Tijdens het webinar worden de resultaten van de Global Trust Survey 2024 gepresenteerd. ▼ Het wereldwijde initiatief is uitgevoerd in samenwerking met een aantal onderzoekassociaties  en biedt inzichten in het consumentenvertrouwen…

Actueel | 17 oktober 2024
17 oktober 2024

‘De in-companytraining van het D&IN biedt een goede mix van theorie en praktijk’

Voor de professionals van Markteffect verzorgt het Data & Insights Network Academy in-companytrainingen. Chantal Vousten (foto), HR-verantwoordelijke binnen Markteffect, vertelt wat deze trainingen opleveren. ‘De trainers kunnen zich perfect verplaatsen in wat onze medewerkers nodig hebben.’ ▼ Markteffect is een vooruitstrevend full-service marktonderzoekbureau dat continu streeft naar verbetering en innovatie. Dat doet het bedrijf onder…

Actueel | 15 oktober 2024
15 oktober 2024

Insights met video en AI in Oracle of Opinion

Nieuwe ontwikkelingen in Amerika. Het in Los Angeles gevestigde ‘next gen’ marktonderzoeksbureau Brox.AI heeft Oracle of Opinion gelanceerd, een platform dat geavanceerde AI combineert met consumentenreacties uit miljoenen video-interviews in twintig branches. ▼ Brox is opgericht door Hamish Brocklebank en Durgé Seerden, en het is een AI-aangedreven kwalitatieve merktracker die een steeds groter aantal merken…

Actueel | 15 oktober 2024
15 oktober 2024

Europese privacytoezichthouders nemen richtlijnen gerechtvaardigd belang aan

De EDPB heeft nieuwe guidelines over ‘gerechtvaardigd belang’ aangenomen. Dit is een van de grondslagen in de AVG om persoonsgegevens te mogen verwerken. De AVG biedt zes mogelijke grondslagen, waarvan gerechtvaardigd belang er dus een is. ▼ De EDPB-guidelines helpen organisaties om te bepalen of zij persoonsgegevens mogen verwerken op grond van een ‘gerechtvaardigd belang’. Dit mag alleen onder de volgende voorwaarden:…

Actueel | 15 oktober 2024
15 oktober 2024

Data over gezondheid: stress bepaalt wereldwijd het dagelijkse leven

De Ipsos Global Advisor Survey – een onderzoek in 31 landen – laat zien dat het geestelijk welbevinden wereldwijd bovenaan staat als het gaat om zorgen over gezondheid. 45% vindt het belangrijkste onderwerp. ▼ Wereldwijd voelt een meerderheid zich gestrest Iets meer dan drie op de vijf (gemiddeld 62%) in 31 landen zeggen dat ze…

Ook de laatste bytes ontvangen?