Q8 kiest Blauw Research als partner voor marktonderzoek en consumer insights
Q8 heeft – voor zijn merken Q8 en Tango – Blauw Research geselecteerd als exclusieve partner voor marktonderzoek en consumer insights. Vanaf 1 april 2025 zijn beide partijen een strategische samenwerking aangegaan voor een periode van minimaal drie jaar. ▼ Mark Buissink, Marketing Manager bij Q8, zegt over de samenwerking: ‘We zijn blij dat we…
Symposium 2025 | The Value of Influencers for Building Brands | 22 mei
Op donderdag 22 mei organiseert het Data & Insights Network het jaarlijkse Insights Scientist Symposium. In één middag krijg je frisse inzichten over influencer marketing van topnamen uit wetenschap en praktijk. ▼ Wat werkt écht? Hoe bouw je merken via influencers? En wat is de rol van AI en virtuele persoonlijkheden Laat je inspireren in zes…
Daan Versteeg nieuwe Director Research Panel Inzicht en DPG Media
Per 1 mei 2025 is Daan Versteeg (47) werkzaam als Director Research bij Panel Inzicht en DPG Media. Hij heeft ruime ervaring in strategie, marketing en onderzoek bij bedrijven als Shell, Heineken, Google, Netquest, Dentsu en Ipsos I&O. Bij Ipsos I&O was hij Country Manager Nederland. Daarnaast is hij de voorzitter van het Data &…
‘De werkelijkheid is anders dan je eigen bubbel’
Bij het Data & Insights Network draait alles om de leden. Wie zijn dat? Wat beweegt hen? Waarom vinden ze data & insights zo’n mooi vak? In een reeks interviews laten we de D&IN-leden zelf hun verhaal vertellen. Vandaag: Carla de Bakker (59), werkzaam voor de RVO – Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Carla de Bakker…
Verrijk je kennis op de Data & Insights Academy
Het Academy-aanbod van het Data & Insights Network is gericht op het verrijken van kennis en op persoonlijke ontwikkeling. Het gros van onze trainingen vindt plaats in de cursusruimte te Amsterdam. In de komende periode staan er weer inspirerende trainingen op het programma. We doen een greep uit het aanbod tot eind juni. ▼ Krachtige…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Webinar: The Future of Market Research: Faster, Smarter, Automated | 14 mei
On Wednesday, May 14, the Data & Insights Network is hosting a short, practical webinar on how AI and data are changing the way we do market research. Automation, predictive analytics, and smarter workflows are no longer just ideas — they’re already reshaping how insights are gathered and used in real business decisions. ▼ We’ll…
MRS lanceert campagne voor betere data
De Engelse Market Research Society (MRS) heeft de Campaign for Better Data gelanceerd, Daarin wordt de branche begeleiding en training aangeboden om kwaliteit van data te verbeteren en het vertrouwen van het publiek in (markt)onderzoek te versterken. ▼ De MRS heeft de Campaign for Better Data ontwikkeld vanwege de risico’s die de onderzoeksbranche loopt met…
‘Hoe zorgen we ervoor dat we er voor klanten zijn op momenten dat het echt nodig is?’
Bij a.s.r. staat een extreem makkelijke en persoonlijke dienstverlening voor klanten en adviseurs centraal. Desirée van der Veen (foto), Senior Customer Experience Manager, zet zich dagelijks in om de klantervaring verder te verbeteren. ‘Je mag je elke dag opnieuw bezighouden met de uitdaging om klanten nóg een beetje blijer te maken.’ ▼ De loopbaan van…
Webinar on measuring emotions
Emotional responses are playing an increasingly vital role in brand strategy and research. Emotions are not only powerful drivers of consumer behaviour but are also remembered more vividly than neutral experiences. But how can we accurately measure them? ▼ DVJ Insights is pleased to invite you to an exclusive webinar in collaboration with the University…
Verian verandert management en lanceert Institute for Public Impact
Verian heeft een verandering doorgevoerd in het internationale management. Michelle Harrison treedt terug als chief executive om een nieuwe divisie te leiden: het Institute for Public Impact. Harrison (foto links) was bijna 10 jaar chief executive van Verian (voorheen Kantar Public). ▼ De chief operating officer van Verian, Philippa Edward (foto rechts) zal de rol…
DNB draagt bij aan Nederlands taalmodel GPT-NL
DNB stelt publieke informatie ter beschikking voor de opbouw van een nieuw AI-taalmodel, GPT-NL. Het project is een initiatief van non-profitorganisaties TNO, NFI en SURF en biedt een alternatief op bestaande taalmodellen. Het model wordt ontwikkeld voor de Nederlandse taal en cultuur, op basis van kwalitatieve Nederlandse data die rechtmatig is verkregen. DNB is een…
NMO Online presenteert nieuwe fase op 8 mei
Op donderdag 8 mei a.s. introduceert NMO Online een nieuwe fase in het online bereiksonderzoek. Deze fase is een volgende stap in de ambitie om te komen tot één marktstandaard voor het meten en rapporteren van website- en appbezoek. ▼ De nieuwe fase houdt in dat er een uitbreiding plaatsvindt van de dataset van web-…