Actueel | 13 juni 2024
13 juni 2024

Meer opdrachtgevers dan ooit op MIE 2024

Met de serie Best of MIE-webinars is MIE’24 nu echt afgesloten. Het congres trok dit voorjaar in Utrecht en later digitaal veel bezoekers. Opvallend was het grote aantal opdrachtgevers dat deelnam. Dat onderstreept het belang van het MIE. Het gaat niet alleen om kennis delen, maar ook om elkaar ontmoeten op en rond de beursvloer….

Actueel | 13 juni 2024
13 juni 2024

‘We moeten creatiever zijn en meer experimenteren’

Data omzetten in inzichten vindt Romy Bongers (25), Market Intelligence Consultant bij a.s.r., maar half werk: wil je gehoord worden, dan moet je inzichten wel op een creatieve manier doorvertalen binnen de organisatie. Ze is genomineerd voor de Young Talent Award van het Data & Insights Network. Dit is deel twee van een serie van…

Actueel | 13 juni 2024
13 juni 2024

Wim van Slooten gaat weg bij Data & Insights Network

Deze week maakte Wim van Slooten bekend dat hij nog dit jaar weggaat bij het Data & Insights Network. Hij sluit daarmee een periode af van 25 jaar waarin hij de leiding had over de brancheorganisatie voor marktonderzoek en data-science. Hij wil uiterlijk per 1 januari van volgend jaar zijn taken overdragen aan een nieuwe…

Actueel | 11 juni 2024
11 juni 2024

Dynata winnaar I-COM Global Data Creativity Awards

Dynata is winnaar van de I-COM Global Data Creativity Awards 2024. De bekendmaking was op 16 mei jl. in Malaga, Spanje. De awards worden jaarlijks uitgereikt voor baanbrekende werk op het gebied van data en marketing. Dynata’s inzending was ‘QualityScore’, een nieuwe methode voor het voorkomen van enquêtefraude en misbruik van AI door respondenten. De…

Actueel | 06 juni 2024
06 juni 2024

Nieuwe definitie van groei en impact op het Sprints & Sneakers Festival

Op 30 augustus a.s. vindt in Thuishaven in Amsterdam voor de derde keer het Sprints & Sneakers Festival plaats. Het thema dit jaar is ‘A New Definition of Growth’, en er zijn 17 sprekers geboekt uit het bedrijfsleven en de wetenschap. Sprekers zijn onder anderen Marco Knitel (ex general manager Uber, co-founder Check) en Matthijs…

Actueel | 06 juni 2024
06 juni 2024

AI voor kwalitatief

De Taskforce AI kwalitatief hield vorige maand een digitale bijeenkomst waarin allerlei vragen over de mogelijkheden van AI voor kwalitatief onderzoek aan bod kwamen. Alex Dowdalls, oprichter en partner bij AXVECO dat advies geeft over data en technologie, hield een inleiding en beantwoordde vragen. Niet AI gaat mens vervangen, maar wel gaat AI de mensen…

Actueel | 06 juni 2024
06 juni 2024

‘Het mooiste zijn de vele kleine overwinningen’

De komende weken besteden we aandacht aan de genomineerden voor de Young Talent Award van het Data & Insighs Network. We beginnen met Demian van Gils (30). Bij Markteffect is hij de drijvende kracht achter de ontwikkeling van data- en AI-toepassingen voor zijn collega’s binnen het bureau. ‘Ze zeiden: ‘ga dit alsjeblieft maken!’.’ Wat is…

Actueel | 04 juni 2024
04 juni 2024

GRIT Insights Practice Report 2024 – tools, aanbieders, ontwikkelingen en best practices

Het GRIT Insights Practice Report 2024 is verschenen. Een dik rapport over nieuwe (en gevestigde) onderzoekstools, opdrachtgevers en hun keuze voor bureaus en partners, de ontwikkelingen rond insights, de impact van technologie en best practices die de toon zetten voor de toekomst. Belangrijke thema’s in het rapport: Voor de eerste keer wordt in het GRIT…

Actueel | 04 juni 2024
04 juni 2024

SMART zoekt bedrijven die het verschil willen maken

SMART Onderzoek is de organisatie binnen het Data & Insights Network voor jonge professionals in het marktonderzoeksvak en in data science. Op een informele manier komt jong talent van verschillende organisaties met elkaar in contact en wordt er kennis uitgewisseld. En daarbij kan SMART altijd steun gebruiken. SMART organiseert een paar keer per jaar SMART…

Actueel | 04 juni 2024
04 juni 2024

Webinar Brandreview van Validators

Validators organiseert op 11 juni a.s. om 9.30 uur, een webinar waarin de nieuwste Brandreview wordt gepresenteerd. Dit keer ligt de focus niet op consumentenmerken, maar op de vraag hoe strategisch merkonderzoek werkt binnen de B2B-sector. Hoewel de waarde van merkonderzoek bij consumentenmerken breed wordt erkend, blijft de B2B-sector hierin achter. Met een case study…

Actueel | 04 juni 2024
04 juni 2024

CX Benchmark 2024 – Klantgedrevenheid neemt toe

De volwassenheid van organisaties op het gebied van customer experience neemt langzaam toe in Nederland. Dat blijkt uit jarenlang onderzoek van Blauw Research. In 2024 bevindt ongeveer 70% van de organisaties in Nederland zich in een van de drie hoogste fases van klantgedrevenheid. In 2018 was dit nog rond de 60%. De urgentie om steeds…

Actueel | 04 juni 2024
04 juni 2024

Omzetstijging markt- en opinieonderzoek

De omzet van de zakelijke dienstverlening lag in het eerste kwartaal van 2024 5,9% hoger dan in het eerste kwartaal van 2023. Inmiddels stijgt de omzet drie jaar op rij, maar wel neemt de groei de laatste vier kwartalen af. De omzet van markt- en opinieonderzoek steeg met 13,8%. Dit meldt het CBS op basis…

Ook de laatste bytes ontvangen?