Markteffect versterkt directieteam
Markteffect, onderdeel van The Relevance Group, heeft per 1 februari veranderingen doorgevoerd in het directieteam. Verder is Markteffect Platinum Partner van MIE’25, op 18 en 19 maart in Amersfoort, waar het ook presentaties verzorgt. ▼ Nieuwe rol voor oprichter Hesam Fahimi Hesam Fahimi, (mede-)oprichter en voormalig CEO van Markteffect, krijgt een nieuwe positie binnen de…
MIE’25 – ‘AI isn’t the future, it’s now’
Op het Marketing Information Event van 18 en 19 maart a.s., georganiseerd door het Data & Insights Network, is een van de sprekers Luis Agudelo (foto onder), Principal Data Architect bij DataPebbles. Zijn bijdrage gaat over ‘how tailored AI solutions optimize efficiency, drive smarter decisions, and create real impact—because AI isn’t the future, it’s now.’…
Norstat breidt uit naar België
Norstat is nu ook in België gevestigd en het heeft Romain Barbet aangesteld als managing director bij Norstat Frankrijk en België. Norstat zegt dat uitbreiding naar België een logische stap is na recente lanceringen in Frankrijk en Nederland, en ook in overeenstemming was met de Europese groeistrategie. ▼ Romain Barbet zal worden belast met het…
Hoe blijf je als verzekeraar relevant voor Gen Z?
Generation Z, geboren tussen 1997 en 2012, groeit op in een tijdperk van snelle technologische vooruitgang, klimaatbewustzijn en veranderende levensstijlen én ze zijn van kinds af aan verbonden met technologie. Onderzoek van Haystack Consulting op basis van een virtual audience wil inzichten geven aan verzekeraars. ‘Het is een generatie die graag vergelijkt en kritisch kiest.’…
Nomineer nog snel mee voor de Data & Insights Awards 2025
Ook dit jaar reikt het Data & Insights Network weer Awards uit. Awards win je niet zomaar. Het zijn dé vakprijzen voor inspirerende en toonaangevende data & insights professionals, bureaus en companies die het verschil maken in het vakgebied. En…. er kan nog worden genomineerd, maar doet dat wel snel want de nominatietermijn eindigt morgen….
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
OpenEuroLLM wil transparante AI bieden voor Europa
De Europese Unie heeft een investering van 56 miljoen dollar aangekondigd voor de ontwikkeling van OpenEuroLLM, een open source LLM dat met alle 30 Europese talen kan werken. Het project zal gebruikmaken van supercomputers van de EU, zoals Mare Nostrum in Spanje en Leonardo in Italië. Het doel is om een open LLM te creëren…
Kabinetsdelegatie bij internationale top over AI in Parijs
Minister Beljaarts (Economische Zaken) neemt dezer dagen namens Nederland, samen met staatssecretaris Szabó (Digitalisering en Koninkrijksrelaties), in Parijs deel aan een door Frankrijk georganiseerde internationale top over kunstmatige intelligentie. ▼ De bewindslieden zijn bij deze zogenoemde AI Action Summit aanwezig bij verschillende sessies en hebben ontmoetingen met collega’s, ondernemers van mkb tot grootbedrijf, onderzoeksinstellingen, overheden…
CBS zet AI in bij onderzoeksprogramma methodologie
Op de site van het CBS werd afgelopen uiteengezet hoe AI wordt gebruikt binnen het onderzoeksprogramma methodologie 2025-2030. Vanuit de sector Research & Development werd door Vera Toepoel en Reinoud Stoel een toelichting gegeven. ‘Met AI willen we de personen en bedrijven zo weinig mogelijk belasten bij het verzamelen van data.’ ▼ Een van de…
Webinar van de week – Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten
Leer in slechts 45 minuten de populaire trainingsonderwerpen van het Data & Insights Network kennen. Schrijf je direct gratis in voor de nieuwe webinar-serie Webinars by the Academy! Tijdens deze korte en praktische webinars word je door experts bijgepraat over onderwerpen die er echt toe doen. ▼ Deze week: 𝗦𝘂𝗰𝗰𝗲𝘀𝘃𝗼𝗹 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗼𝗻𝗱𝗲𝗿𝘇𝗼𝗲𝗸𝘀𝗶𝗻𝘇𝗶𝗰𝗵𝘁𝗲𝗻 13 februari 2025, 11:00 – 11:45 ‘Impact van onderzoek op de…
Stichting Reframe lanceert onderzoek naar DE&I in de Nederlandse marketingsector
Eind vorig week startte Stichting Reframe officieel met het grootschalige onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en inclusie (DE&I) binnen de Nederlandse marketingsector. Het onderzoek, dat drie weken duurt, heeft als doel diepgaand inzicht te verkrijgen in de mate waarin diversiteit en inclusie een rol spelen in personeelsbeleid en campagne-ontwikkeling binnen de sector. ▼ De komende drie…
ACM houdt vanaf nu toezicht op Digital Services Act
Nu de Eerste Kamer heeft ingestemd met de Nederlandse implementatiewet, is de Autoriteit Consument & Markt (ACM) per 4 februari officieel bevoegd om toezicht te houden op de naleving van de Europese Digital Services Act (DSA). ▼ De DSA richt zich op het reguleren van digitale platforms en online diensten. De wet trad op 17…
‘AI kan de multiplier zijn, maar het neemt niet je baan weg’
Nu AI in alle delen van organisaties doordringt, vrezen veel mensen voor hun baan, maar kwalitatieve onderzoekers lijken veilig, hoorde Brian Carruthers van Warc op het Qual360-congres van eind januari in Berlijn. ▼ Het nieuws over DeepSeek heeft misschien wat bedrijven van streek gemaakt, maar het zet wel de toon, want de lagere kosten en…