Actueel | 31 augustus 2023
31 augustus 2023

Data & Analytics Congres op 2 november

  Het Data & Insights Network organiseert op 2 november a.s. het zesde Data & Analytics Congres. Verrassende (inter)nationale topsprekers presenteren hun visie en tips uit de praktijk aan vele enthousiaste data-specialisten, online marketeers, e-commerce-specialisten en -managers, business translators en-managers, digital data-managers, managers van data- en optimalisatie-teams en product owners. De topics van het Data…

Actueel | 31 augustus 2023
31 augustus 2023

Haystack Consulting en Nexxt Intelligence kondigen AI-oplossing aan

  Haystack Consulting en Nexxt Intelligence kondigen een nieuwe technologie aan op het gebied van AI: inca SmartProbe. De technologie is uitgerust met geavanceerde algoritmen en getraind om te reageren op antwoorden op open vragen. ‘Het is tijd om afscheid te nemen van statische vragenlijsten en de werkelijke dialoog te verwelkomen’, zegt Stefan Peters, Strategic…

Actueel | 31 augustus 2023
31 augustus 2023

Nederlandse inbreng op ESOMAR Congres 2023

  ESOMAR houdt van 10 tot en met 13 september zijn jaarlijkse congres, en dit jaar is het wereldwijde samenzijn weer in Amsterdam, in de Beurs van Berlage. Naast vele bijdragen uit de hele wereld is er ook een Nederlandse inbreng. Het congres begint op zondag met een kick-off in de Beurs van Berlage. Naast…

Actueel | 31 augustus 2023
31 augustus 2023

Veldwerk OV-Klantenbarometer 2024-2028 naar I&O Research

  CROW-KpVV heeft de uitvoering van het klanttevredenheidsonderzoek in het openbaar vervoer, de OV-Klantenbarometer, voor de komende vijf jaar gegund aan I&O Research. Het onderzoeksbureau kwam als beste uit de aanbestedingsprocedure. De OV-Klantenbarometer wordt steeds voor vijf jaar gegund na een Europese aanbesteding, met de optie op verlenging met een of twee jaar. De afgelopen…

Actueel | 29 augustus 2023
29 augustus 2023

Strategische samenwerking RetailMedia.One en Motivaction

RetailMedia.One en Motivaction kondigen een strategische samenwerking aan. Motivaction gaat de campagne-effectmetingen verzorgen van campagnes op het RetailMedia.One-platform. Daarnaast gaat RetailMedia.One landelijke winkeltraffic-data gebruiken. Volgens zeggen is er een gevalideerd meetinstrument ontwikkeld waarmee het bereik, de contactintensiteit en de (merk)effecten van verschillende retailmediacampagnes op een transparante en uniforme wijze worden vastgesteld: ‘Bijzonder is dat de…

Actueel | 29 augustus 2023
29 augustus 2023

Marketing measurement maakt het verschil

Van 10 t/m 13 september wordt in Amsterdam het jaarlijkse ESOMAR Congres gehouden. Namens het Data & Insights Network spreekt Sven Meijer, director business development van Objective Platform, op 11 september op het congres over marketing measurement. Daily Data Bytes vroeg hem alvast iets te vertellen over zijn presentatie.    Als kernboodschap van zijn lezing…

Actueel | 29 augustus 2023
29 augustus 2023

Achmea en Bol.com nemen gesproken woord op, ook als je in de wacht staat

TV-programma Radar meldt dat een aantal bedrijven het geproken woord opneemt van bellers die in de wacht staan. De klantenservice van Achmea en bol.com doen dat, en ook Zilveren Kruis, maar de verzekeraar zegt er dan wel bij: ‘Let op: Ook als u in de wacht staat kunnen onze kwaliteitsmedewerkers horen wat u zegt.’ De…

Actueel | 29 augustus 2023
29 augustus 2023

De impact van culturele context op marktonderzoek

De cultuur waarin consumenten leven en de manier waarop die voortdurend verandert, is voor velen onbekend terrein. Toch heeft cultuur veel invloed op wat wij denken, voelen en doen. Daarom combineert Human8 zijn community-onderzoek vaak met culturele inzichten. Arjan Veninga, Senior Business Director van Human8, schreef er een blog over. Wat houdt cultureel onderzoek in…

Actueel | 29 augustus 2023
29 augustus 2023

Facebook en Instagram nu ook over op chronologische Stories en Reels

Meta biedt sinds eind vorige week in Facebook en Instagram Stories en Reels in chronologische volgorde aan om te voldoen aan de Digital Services Act (DSA) van de Europese Unie, die op 25 augstus is ingegaan. De DSA-regels moeten platforms zoals Facebook dwingen om alternatieve systemen aan te bieden die ‘niet gebaseerd zijn op het…

Actueel | 24 augustus 2023
24 augustus 2023

Hoe vind je de ideale prijs voor een nog niet bestaand product?

Op 12 september houdt Neurensics van 10.00 tot 11.00 uur een webinar over de ideale prijs voor een nieuw product. Sprekers zijn Kai-Markus Mueller (Neurensics), Sandris Murins (founder Scent Camera) en George Boretos (FutureUP). Wat het nieuwe product is? De Scent Camera die geuren vastlegt. Scent Camera is een revolutionair apparaat waarmee dat het mogelijk…

Actueel | 24 augustus 2023
24 augustus 2023

De plussen en minnen van AI voor marktonderzoek

Simon Edwards, hoofd Research & Insights van de Australisch/Nieuw-Zeelandse ANZ Bank ziet dat AI kan helpen bij allerlei onderzoekstaken. Maar hij denkt ook dat er praktische en technische redenen zijn waarom AI niet alles in één machtige beweging kan oplossen en de centrale rol van de onderzoeker kan overnemen. Hij schreef er een artikel over…

Actueel | 24 augustus 2023
24 augustus 2023

Nieuwe NMO Kijkonderzoek begint 28 augustus

Op maandag 28 augustus start de eerste officiële meting van het vernieuwde NMO Kijkonderzoek. De uitvoering van het kijkonderzoek is in handen van Kantar Media. Naast verbeterde gebruiksvriendelijkheid en een groter panel, is de techniek van de meting fijnmaziger en is het mogelijk om nieuwe vormen van reclame zoals addressable advertising in kaart te brengen….

Ook de laatste bytes ontvangen?