Duurzaamheid telt steeds meer mee in marktonderzoek
Steeds meer opdrachtgevers beoordelen niet alleen onderzoeksvoorstellen, maar ook de duurzaamheid ervan. Volgens Annabelle Truscott, directeur van het Engelse Red C Research, gaat het om meer dan het compenseren van koolstofuitstoot. Duurzaamheid in het inkoopproces is wereldwijd een hot topic. Wanneer opdrachtgevers beslissen aan wie ze onderzoekscontracten gunnen, worden bureaus beoordeeld op hun ‘groene’ houding,…
EU-AI-wet legt verbod op voor gezichtsherkenning
De Europese Unie heeft deze week het meeste gebruik van AI-gestuurde gezichtsherkenningssystemen in openbare ruimtes verboden. Het verbod maakt deel uit van de Artificial Intelligence Act van de Unie, die vorige week is goedgekeurd. De wetgeving zal slechts enkele uitzonderingen maken als het gaat om AI-gestuurde gezichtscodering. Dan gaat het om bestrijding van ernstige misdrijven…
Miles Research nieuwe partner voor regulier onderzoek KvK
Na een uitgebreide openbare aanbesteding is Miles Research uitgekozen als onderzoekspartner van de Kamer van Koophandel. Het gaat daarbij om alle reguliere marktonderzoekstrajecten onder ondernemers, met als doel de dienstverlening aan hen te verbeteren. Her onderzoek onder ondernemers omvat o.a. meerdere omnibusonderzoeken per jaar. Ook is er een jaarlijks onderzoek dat een breed beeld moet…
D&IN en overheid moeten regie nemen over gebruik AI in de sector
In april schreef Finn Raben, Community Moderator van de D&IN Taskforce AI, een eerste verhaal over de online AI-community. Tijd voor deel twee, over de vervolgperiode die tot in mei duurde. In die tweede periode kwamen vijf hoofdthema’s aan de orde en de nodige adviezen – ook de rol voor het Data & Insights Network….
Human data in tijden van overload
Big data zorgen al langer voor verandering van het vak, maar met de komst van AI tranformeert het insights-vak verder en wordt de kennis en vaardigheid van insights-deskundigen steeds belangrijker. Dat betoogt Dale Preston, hoofd Global Client Research & Insights Digital Channels bij Standard Chartered Bank. De gemiddelde mens produceert ongeveer 1,7 gigabyte aan gegevens…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Kantar en Ellen MacArthur Foundation ijveren samen voor circulaire economie
Kantar heeft zich als netwerkpartner heeft aangesloten bij de internationale Ellen MacArthur Foundation die werkt aan de ontwikkeling en promotie van de circulaire economie als oplossing voor zaken als klimaatverandering en biodiversiteit. Kantar brengt zijn consumentenkennis en -expertise in op het gebied van duurzame marketing. De samenwerking bouwt voort op eerder gezamenlijke onderzoek van beide…
Ipsos lanceert UX Score Benchmarks
Ipsos heeft een vergelijkingstool gelanceerd onder de naam UX Score Benchmarks. Daarmee kunnen klanten snel de kwaliteit van gebruikerservaringen van hun mobiele app en website vergelijken met die van concurrenten. De tool is beschikbaar in 24 markten in Azië, Afrika, Amerika en Europa, en er zijn plannen voor verdere uitbreiding. De benchmarks maken gebruik van…
What’s Happening Online 2024 is uit!
Het jaarlijkse What’s Happening Online-onderzoek van Ruigrok is uit. Al voor het zeventiende jaar op rij hebben brengt het bureau in het onderzoek – op eigen initiatief – het online gedrag van Nederlandse consumenten in kaart. Bedoeld voor iedereen die werkt in communicatie, marketing, onderzoek, reclame of onderwijs. Het doel van het What’s Happening Online-rapport…
Dynata herstructureert schulden en verbetert financiële situatie
Dynata kondigde afgelopen week aan dat het een zogenaamde Chapter 11-aanvraag heeft gedaan bij een rechtbank in Amerika. Dat moet ervoor zorgen dat bijna 40% van de totale schuld van ongeveer 1,3 miljard dollar wordt afgeschreven. De sanering blijft beperkt tot Amerika; bedrijven in andere landen blijven buiten de sanering. De herstructurering wordt ondersteund door…
Kumpany en Validators lanceren onderzoekspropositie voor effectiviteit merkactivatie
Merkassociaties die tot leven worden gebracht via merkactivaties kunnen aanzienlijke impact hebben op het brein van de consument. Tot nu toe was deze impact beperkt meetbaar. Reden voor merkactivatiebureau Kumpany en Validators om de handen ineen te slaan en gezamenlijk een onderzoekspropositie te ontwikkelen. De impact van merkassociaties via merkactivaties was tot nu beperkt meetbaar. Aan de ene…
Wie wint de D&IN Golfbokaal 2024?
De afgelopen jaren is er vol enthousiasme gespeeld om de jaarlijkse Golfbokaal. Dit jaar organiseert het D&IN voor de twaalfde keer het Golftoernooi. Dat vindt op 3 juni plaats op de prachtige bosrijke baan van de Goyer Golf & Country Club in Eemnes. Er zijn nog een paar plaatsen open voor individuele deelnemers. Het golftournooi…
Samenwerking KVK en MarketResponse
MarketResponse is de nieuwe leverancier van KVK voor onderzoek op het gebied van marketing, merk en communicatie. Als onderdeel van een meerjarige overeenkomst, zal MarketResponse een centrale rol vervullen in de voortdurende monitoring van KVK’s imago en reputatie, zodat KVK haar merkstrategie continu kan afstemmen op de markt. Een andere cruciale taak is het onderzoeken…