SKIM breidt uit naar Parijs
SKIM heeft een kantoor geopend in Parijs. Het is de vierde locatie in Europa en de tiende wereldwijd. De nieuwe locatie is gevestigd in het hart van Parijs en het zet SKIM’s internationale expertise in om klanten te helpen het gedrag, de voorkeuren en trends van consumenten in de lokale markt te begrijpen. Het Franse…
AI – tijd dat onze branche wakker wordt!
Marktonderzoekers, insights- en business intelligence-specialisten zijn altijd early adopters geweest van nieuwe technologieën en ontwikkelingen. Maar tegelijkertijd is de sector ook te traag (en vaak te laat) geweest met het hooghouden van de grondbeginselen van het vak. Dat betoogt Finn Raben, founder van Amplifi Consulting. Hij schreef er een bijdrage over. Neem de representatieve steekproeftrekking……
Human8 organiseert twee brand-events
Op woensdag 20 september organiseert Human8 twee digitale sessies onder de naam Do What Matters. In anderhalf uur komt een mix van merkverhalen voorbij, gepresenteerd door vertegenwoordigers van o.a. Coca-Cola, Philips en Cathay Pacific. Er zijn twee sessies, eentje gericht op APAC/EMEA en eentje op EMEA/AMS. Per sessie zijn er verschillende sprekers, met in ieder…
Hoe AI de datakwaliteit beïnvloedt
Met de opkomst van AI groeit de mogelijkheid dat antwoorden op door AI gegeneerde vragen met dezelfde AI-middelen worden beantwoord. Wat kunnen onderzoekers daartegen doen? Mary Draper, Vice President Network Partners & Quality / EMI Research Solutions schreef een blog voor Greenbook waarin ze ingaat op het ‘perfect’ antwoord op open vragen. Met een grondig…
Shopper Brain Conference Europe
Op 25 en 26 oktober a.s. wordt in Dublin de Shopper Brain Conference Europe gehouden. Het is dé plek om alles te weten te komen over wat het brein doet op de winkelvloer. Hoe verkoop je je producten, hoe kun je de wensen van consumenten nog beter begrijpen en hoe communiceer je nog effectiever met…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
DDMA publiceert whitepaper over inzet conversational AI
Het implementeren van conversational AI om klantcontact te automatiseren is een precaire zaak, stelt DDMA. Hoe kies je de juiste tooling? Hoe zorg je dat alles juridisch geborgd is? Om organisaties hierbij te helpen publiceert de DDMA Commissie Conversational AI nu het whitepaper: Hoe pas je Conversational AI toe binnen je contactcenter? In het whitepaper…
Insights- en analyticssector VS groeit met 14%
De Amerikaanse markt voor insights en analytics groeide het afgelopen jaar met 14,3% tot een totaal van 71 miljard dollar, zo deelt de Insights Association mee. De groei in de onderzoeksmarkt in de VS komt is vooral te danken aan ontwikkelingen in onderzoekstechnologie, zoals digitale data-analyse, enterprise feedback management en selfserviceplatforms. Traditioneel marktonderzoek boekte binnen…
Sprints & Sneakers Festival: van talks tot party
Op 29 september 2023 organiseert Sprints & Sneakers een festival voor marketeers bij Thuishaven in Amsterdam. Na de uitverkochte eerste editie in 2022, verwacht de organisatie opnieuw een samensmelting van congres en festival. Overdag is er tijd voor inhoud, ’s avonds is het feest. Congressen zijn vaak saai en de meeste festivals zijn niet leerzaam,…
DSA geldt vanaf februari 2024 voor meer online diensten
Op 25 augustus 2023 ging de Digital Services Act (DSA) in. Negentien platforms moeten o.a. illegale inhoud en desinformatie gericht aanpakken, hun aanbevelingssystemen aanpassen en transparant zijn over online reclame via hun platforms. Maar de DSA geldt vanaf februari 2024 ook voor andere online diensten. De DSA-regels gaan volgend jaar gelden voor in Nederland en…
SMART Congres 2023 – 21 september – In de Ruimte, Utrecht
Het programma van het komende SMART Congres is nu compleet. Het congres vindt plaats op donderdag 21 september in de Ruimte, een historische locatie aan de Utrechtse grachten. Is jouw bureau of bedrijf aangesloten bij het Data & Insights Network, dan krijg je korting op de ticketprijs! Het programma ziet er als volgt uit: 09:30-10:00…
ESOMAR’s AI Taskforce inventariseert kansen en bedreigingen
ESOMAR richtte onlangs de AI Taskforce op, bedoeld om het gebruik van kunstmatige intelligentie in de onderzoeks-, insights- en analyticssector te begeleiden. In Community Circles werd in augustus een inventarisatie gehouden van de sterke en zwakke punten en de kansen en bedreigingen van AI. Op het ESOMAR Congres van 10 t/m 13 september in de…
Fusie Companen en Public Result
Adviesbureau Companen in Arnhem houdt zich al lang bezig met onderzoek en beleid rond woningmarkt en leefomgeving. Om opdrachtgevers verder te helpen bij de realisatie van beleid, zocht het bureau naar verbreding van de dienstverlening. Die werd gevonden bij Public Result in Rijswijk, een adviesbureau voor implementatievragen. ‘Een gezonde dosis pragmatisme, betrokkenheid bij maatschappelijke opgaven…