‘Stageklaar’ maakt studenten bewust over privacy en data
Waar gestudeerd wordt, wordt ook stagegelopen. Stages zijn een van de eerste professionele ervaringen van studenten en brengen verantwoordelijkheden en zorgvuldige overwegingen met zich mee, onder andere op het gebied van privacy. ▼ Zet je je CV op LinkedIn? Deel je een selfie met een nieuwe collega? Mag je gegevens over klanten inzien en welke…
DeepSeek meest kwetsbare AI-model
AI security-onderzoekers van Cisco en de Universiteit van Pennsylvania waarschuwen voor de zwakke beveiliging en potentieel misleidende resultaten van DeepSeek R1. Het nieuwe AI-model genoot de voorbije weken veel aandacht omdat het voor een doorbraak kan zorgen in de adoptie, ontwikkeling en democratisering van artificiële intelligentie. ▼ De onderzoekers hebben DeepSeek en vijf andere AI-modellen…
Hernieuwde certificeringen voor Zorgfocuz
Elk jaar ondergaat Zorgfocuz een externe audit om te controleren of de processen van het onderzoeksbureau goed en effectief zijn ingericht. De controle vindt het bureau essentieel om te waarborgen dat er wordt voldaan aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidseisen. Dit jaar zijn alle certificeringen opnieuw toegekend. ▼ Bij de meest recente audit zijn de…
AI in de zorg strandt te vaak – tijd voor regie en doorbraken
Pilots zijn er genoeg, maar er zijn veel te weinig AI-innovaties die de drie zogenoemde ‘valleys of death’ overleven. Hoe veelbelovend deze innovaties ook zijn, ze bereiken vaak de markt niet en krijgen daardoor niet de kans om zich te bewijzen. Pieter Jeekel, voorzitter van de werkgroep Gezondheid en Zorg bij de AI Coalitie, en…
Webinar van de week – Design Thinking
Leer in slechts 45 minuten de populaire trainingsonderwerpen van het Data & Insights Network kennen. Schrijf je direct gratis in voor de nieuwe webinar-serie Webinars by the Academy! Tijdens deze korte en praktische webinars word je door experts bijgepraat over onderwerpen die er echt toe doen. ▼ Deze week – Design Thinking: Maak het verschil 6 februari 2025, 11:00 – 11:45 In dit…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Een 9 voor de impact van GenAI op marketing
Kantar concludeert uit onderzoek dat de meeste marketeers niet voorbereid zijn op implementatie en integratie van GenAI, waardoor er aanzienlijke kansen blijven liggen. Hoge kosten en gebrek aan rol-specifieke training behoren tot de obstakels die een bredere adoptie van GenAI belemmeren. ▼ De bevindingen komen uit GenAI for marketing: Fear or FOMO, een kwalitatief onderzoek…
MIE’25 – ‘Bijna elke politiezaak heeft nu een digitale component, en dus veel data’
Het Marketing Information Event van 18 en 19 maart a.s., georganiseerd door het Data & Insights Network, heeft als thema ‘Revolutionizing Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI’. Een van de sprekers is Dominique Roest (foto), kwartiermaker van TROI NL (Team Rendement Operationele Informatie) bij de politie. Een team waar alles draait om…
NMO sluit zich aan bij de Audience Measurement Coalition
De grote Europese Joint Industry Committees (JIC’s), Media Owner Committees (MOC’s) en internationale onderzoeksbureaus gaan zich verenigen in de ‘Audience Measurement Coalition’ (AMC). Ook Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) maakt onderdeel uit van deze nieuwe coalitie. De AMC dient als klankbord voor Europese regelgevers in alle beleidszaken die betrekking hebben op de European Media Freedom…
Consumentenonderzoek – focus op dataprivacy en personalisatie
Technologie en het meten van consumentengedrag gaan hand in hand. In 2025 zien we volgens analisten een verdere verschuiving naar personalisatie, privacy en geautomatiseerde technologische integratie. Door deze ontwikkelingen te benutten, krijgen merken rijkere inzichten in wat consumenten doen, willen en verwachten. ▼ Ook in 2025 wordt het consumentenonderzoek gedomineerd door technologische vooruitgang, een verhoogde focus…
Nomineer mee voor de Data & Insights Awards 2025
Ook dit jaar reikt het Data & Insights Network weer Awards uit. Awards win je niet zomaar. Het zijn dé vakprijzen voor inspirerende en toonaangevende data & insights professionals, bureaus en companies die het verschil maken in het vakgebied. En…. er kan nog worden genomineerd! ▼ De Awards 2025 worden uitgereikt in de volgende categorieën: •…
MIE’25 – AI en SEO in 2025: 11 manieren om je voor te bereiden
Op 18 en 19 maart vindt in Amersfoort het MIE plaats, het grootste Data & Insights Event van de Benelux. Het thema van dit jaar is ‘Revolutionizing Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI.’ De komende tijd stellen we een aantal sprekers voor. SEO-specialist Etienne Donicie (foto) trapt af met een blog over…
Chatbots waarmee je wél in gesprek wil
Hoe kunnen chatbots menselijker en coöperatiever worden? Met niet alleen een vrolijke naam en guitige avatar, maar ook met de juiste bagage om complexe klantvragen effectief en persoonlijk te beantwoorden. Het platform Smooth Operators onderzoekt deze en andere vragen over chatbots. ▼ Het gebruiksvriendelijker maken van chatbots, je zou het een van de kampioensvragen in…