MediaTest doet belangeloos onderzoek voor waterschap Hollandse Delta
In het kader van haar 25ste verjaardag heeft MediaTest belangeloos 25 uur onderzoek uitgevoerd voor waterschap Hollandse Delta. Voor deze MediaTestDag, een traditie sinds 2018, werd uit 14 maatschappelijke inzendingen voor waterschap Hollandse Delta gekozen. ▼ De onderzoeksbehoefte van waterschap Hollandse Delta was om meer inzicht te krijgen in wat de bestaande kennis op het…
Haystack lanceert home-using testing platform
Haystack Consulting lanceert Try&Tell, een volledig digitaal en flexibel in home-use testing platform. Het software-platform stelt bedrijven in staat nieuwe producten op een gemakkelijke, snelle en betaalbare manier te testen in verschillende Europese landen. ▼ Met het platform kunnen consumenten producten gebruiken in hun natuurlijke, dagelijkse omgeving, wat waardevolle inzichten biedt in hoe het product in het echte leven zal presteren. Try&Tell combineert de…
Platform Innovatie Marketing (PIM) presenteert visiedocument
Platform Innovatie Marketing (PIM) heeft afgelopen week het visiedocument ‘De marketingtoekomst in versnelling: AI en duurzaamheid als krachtbronnen’ gepresenteerd, bedoeld als gids voor marketingprofessionals die werken aan een innovatieve en duurzame mindset in de wereld van AI. ▼ Het visiedocument wil diepgaande inzichten en praktische aanbevelingen bieden om marketingstrategieën te versterken en te vernieuwen, met…
Data & Analytics Congres op 7 november a.s.
Het Data & Insights Network organiseert op 7 november a.s. het zevende Data & Analytics Congres. Nationale en internationale topsprekers presenteren hun visie en tips uit de praktijk. ▼ Het congres is bedoeld voor data-specialisten, online marketeers, e-commerce-specialisten en -managers, CRO-specialisten en-managers, digital data-managers, managers van data- en optimalisatie-teams en product owners. Onderwerpen zijn o.a. Advanced…
Ontdek de kracht van AI op de AI Summit van 19 september
Op 19 september vindt in Amsterdam de AI Summit plaats, georganiseerd door het Data & Insights Network. Wie meer wil weten over AI-toepassingen – en tegelijkertijd wil netwerken – kan zich nu aanmelden. ▼ Geen enkele recente ontwikkeling heeft de data & insightssector meer op zijn grondvesten doen schudden dan de razendsnelle opkomst van Gen…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Wat zijn de 50 grootste Insights Companies?
ESOMAR heeft een overzicht uitgebracht van de Global Top 50 Insights Companies 2024. De ranglijst van dit jaar neemt elk van de drie sectoren waaruit de branche bestaat onder de loep. ▼ De drie sectoren die het rapport belicht zijn: • marktonderzoek, bestaande uit full-service onderzoeksbureaus en aanbieders van panels; • softwareleveranciers: bedrijven die zich…
‘Miles Monthly’ van start
Miles Research is een serie webinars gestart, onder de naam Miles Monthly, om de innovatieve oplossingen die het bureau ontwikkelt, met anderen te delen. Op 25 juni vond de eerste webinar plaats, deze keer samen met Rob Geerlings, productowner bij CZ. ▼ Tijdens het (goed beoordeelde en bekeken) webinar werd gesproken over de toepassing UX…
D&IN Awards 2024 – het vak zoekt en vindt verbinding
Afgelopen donderdag vond in Zandvoort de finale plaats van de jaarlijkse strijd om de Data & Insights Awards. Zeven categorieën, zeven indrukwekkende winnaars. Voor Daily Data Bytes sprak Ellen Nap na afloop met alle winnaars. ‘Niemand kan meer om het onderzoeksvak heen.’ ▼ De 16e uitreiking van de Data & Insights Awards vond net als…
Motivaction uitgeroepen tot Data & Insights Bureau 2024
Motivaction is vanavond bij de uitreiking van de Data & Insights Awards uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het jaar. De prijs voor Data & Insights Company van 2024 is uitgereikt aan KLM-Air France. ▼ Bij de uitreiking van de jaarlijkse vakprijzen in het vakgebied van data- en insights zijn in totaal in zeven…
Groeiend gebruik van AI door de overheid
Het gebruik van AI door de overheid neemt toe, zo blijkt uit de nieuwste quickscan uitgevoerd door TNO. De quickscan, een vervolg op de studies uit 2019 en 2021, biedt een gedetailleerd overzicht van de huidige AI-toepassingen binnen de publieke sector. ▼ De verkennende studie toont aan dat er op basis van desk research 266…
Reclameindustrie wil CO2-uitstoot meten én verminderen
De media–, reclame en marketingbranches heeft het initiatief genomen om de CO2-uitstoot in de reclameindustrie te meten en te verminderen, conform de Europese CRSD-wetgeving. Op 12 juni vond een eerste vergadering van branchevertegenwoordigers plaats, waarbij ook het Data & Insights Network was vertegenwoordigd. ▼ De initiatiefnemers richten zich op het ontwikkelen van het Carbon Emission…
Zal AI de moderator aftroeven?
In kwalitatief onderzoek staat de rol van de moderator centraal. Maar naarmate AI geavanceerder worden, rijst de vraag: ‘Gaat AI uiteindelijk de menselijke moderator vervangen’ of is het tijd dat we met AI gaan samenwerken? Amy Spencer, co-founder van The Research Heads schreef er een blog over. ▼ Ook marktonderzoek is allerminst immuun voor AI-technologie. We…