AI en algoritmen onderwerp van verkiezingsprogramma’s
De Tweede Kamerverkiezingen van 22 november 2023 staan voor de deur. Nederlandse AI en data-adviesbureau ADC doken in de verkiezingsprogramma’s om te achterhalen wat ze van AI en algoritmen vinden. Als je alle verkiezingsprogramma’s erop naslaat dan is er een duidelijk verschil: Volt spant de kroon met een visie – en een heel hoofdstuk over…
Nieuwe manier van nudging leidt tot duurzamere maaltijd
Als je mensen eerst zelf laat nadenken of ze duurzame keuzes willen maken in hun eetgedrag, wordt het makkelijker ze daarna een duwtje in de juiste richting te geven. Dat concludeert milieu- en gedragseconoom Sanchayan Banerjee. Ons huidige dieet, met veel vlees en zuivel, stoot veel CO2 uit en past daardoor niet in wereldwijde klimaatdoelen….
Tiende FD Gazelle voor de ME Research Group, zesde voor DVJ Insights
De ME Research Group kan de tiende FD Gazelle toevoegen aan de negen die al werden binnengehaald. Voor DVJ Insights is het de zesde keer. Edgar de Beule en Hesam Fahimi, de oprichters van Markteffect, later onderdeel van de ME Research Group na overname van Team Vier en DirectResearch, zien cultuur als basis van het…
NPSO lanceert programma 2024 én nieuwe website
Het Nederlandstalig Platform voor Survey Onderzoek (NPSO) heeft onlangs een nieuwe website gelanceerd. Het NPSO wil kennis uitdragen over het methodologisch verantwoord uitvoeren van grootschalig sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Voor 2024 staat er een uitgebreid programma op stapel en op 29 november a.s. wordt de jaarlijkse innovatiedag gehouden. Barry Schouten van het CBS, en een van de…
Bilendi-workshop op D&A-congres: The art of engaging with your respondents
Op het Digital & Analytics Congres van 2 november host Bilendi een interactieve workshop over kwalitatief onderzoek met behulp van het Bilendi Discuss-platform. Directe, menselijke en real-time online input in een unieke sessie – met plaats voor 40 deelnemers. Het begrijpen van wat mensen écht belangrijk vinden, verandert datasets in waardevolle menselijke verhalen. Het blijft…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
The Data Agency neemt Whooz over
The Data Agency kondigt de overname aan van Whooz, dat zich specialiseert in klantinzicht. Whooz wordt daarmee toegevoegd aan The Data Agency-groep. Frank de Beun, CEO bij The Data Agency zegt over de overname: ‘Met de expertise van Whooz kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn en onze positie in de markt versterken….
SKIM benoemt Managing Director Amerika
SKIM heeft Jeff Haselum benoemd tot Managing Director VS. Hij volgt bedrijfsveteraan Jeroen Hardon op, die na vijf jaar leiding te hebben gegeven aan het Amerikaanse team nu terugkeert naar het hoofdkantoor, om daar de functie op zich te nemen van Global Lead, Methodology and Analytics. Jeff Haselum wordt verantwoordelijk voor de aansturing van de…
Nog een week om je in te schrijven voor het Data & Analytics Congres van 2 november!
Er is nog ruim een week te gaan, en dan wordt in Amstelveen het zesde Data & Analytics Congres gehouden – op 2 november. Verrassende (inter)nationale topsprekers presenteren hun visie en tips uit de praktijk. Leden van het Data & Insights Network hebben korting op de toegangsprijs! Inschrijven kan nog, maar doe het snel! Topics…
Terugblik SMART Congres 2023
Een maand geleden vond het jaarlijkse SMART-congres plaats. Ruim zestig young professionals en vijf sprekers kwamen samen in een voormalige kloostergewelf in Utrecht. Wat het SMART-bestuur betreft verdient de dag een plek in de eregalerij. Was je er bij en wil je het congres tot in detail herbeleven? Of was je er niet bij en…
Bart Jenezon, MCM Research: ‘Door een persoonlijke benadering krijg je meer verbinding’
MCM Research wil groeien en daarvoor heeft de face to face-specialist veel interviewers nodig. Aan Bart Jenezon de taak om als nieuwe interviewer-communitymanager medewerkers te werven én inspireren. MCM Research, voorheen bekend als Mobiel Centre Marktonderzoek, trok afgelopen zomer Bart Jenezon aan als interviewer-communitymanager. De aanstelling past in de ambitieuze groeiplannen van het bedrijf. Met…
Overheid wil meer visie op generatieve AI
De overheid is druk doende met de ontwikkeling van een visie op generatieve AI. De visie moet een zo breed mogelijke maatschappelijke basis krijgen op lokaal, nationaal en Europees niveau. Er vinden nu diverse bijeenkomsten plaats om zoveel mogelijk inzichten en meningen op te halen. Bijvoorbeeld over onderwerpen als de impact van generatieve AI op…
Sleutelrol voor Warren Jenson bij transformatie Nielsen
Nielsen heeft aangekondigd dat CFO Warren Jenson, die pas vijf maanden bij de organisatie werkt, de rol van president krijgt toebedeeld. Hij zal toezicht houden op de transformatie van de activiteiten, en hij krijgt IT, corporate development en global strategy onder zijn hoede. De business-unit Portfolio Analytics rapporteert ook aan Jenson, die op zijn beurt…