Miles Research deed voor de zomer uitgebreid onderzoek naar wat werknemers in en rond de onderzoekssector bezighoudt. Eerder deelde Eric Landwaart van Miles Research in Daily Data Bytes de eerste inzichten. En nu is het hele rapport voor iedereen kosteloos beschikbaar.
De Nationale OnderzoeksMonitor geeft interessante inzichten in de verschillen tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers. Ook is er een beeld van meer of minder succesvolle innovaties. Daarbij valt ook de positieve blik op die de deelnemers aan het onderzoek hebben. Bij de meeste zaken die zijn voorgelegd, bijvoorbeeld agile werken of nieuwe technologische mogelijkheden, wordt zowel door bureaus als opdrachtgevers een positieve impact ervaren. Niet verbazingwekkend is dat do-it-yourself-onderzoek door opdrachtgevers positiever wordt bekeken dan door opdrachtnemers. Waar men elkaar ook ontmoet is rondom de AVG; daar constateert men vooral negatieve impact op de werkzaamheden. Nieuwsgierig geworden? Op de site van Miles Research kun je de Nationale Onderzoeksmonitor downloaden.
Miles Research is kennispartner van Daily Data Bytes. Word ook kennispartner en bereik onze lezers via web, socials en nieuwsbrief met jouw content. Neem contact op met Tjitske Buurman voor meer informatie.