Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead slaan handen ineen

Door Jan Roekens | 20-10-2021

Sportmarketing is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel van de marketingmix en de bedrijfsstrategie. Onderzoek, sportmarketing en reguliere media kunnen elkaar hierin nog meer versterken, volgens Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead. Daarom slaan zij de handen ineen.

Uit onderzoek blijkt dat als sportsponsoring en reguliere media op de juiste manier op elkaar worden afgestemd, zij een elkaar versterken. Sportmarketingbureau Triple Double, Markteffect en marketing- en mediabureau Abovo Maxlead gaan daarom samenwerken om sport op de juiste manier in te zetten binnen de marketingstrategie en doelstellingen te behalen via het marketing-/mediabudget.

Mix

Guido Klomp, managing director van sportmarketingbureau Triple Double: ‘Media, of het nou gaat om TV, social media, print of online advertising, zijn niet weg te denken uit sportmarketing-campagnes. Het succes van een campagne valt of staat vaak bij het bereik en het behalen van de KPI’s. Met Abovo Maxlead hebben we een gespecialiseerde partij die ons hierin kan ondersteunen. Markteffect is al jarenlang onze partner op het gebied van marktonderzoek. Campagnes meten we via hen op onder andere merkbekendheid, imago en behoeften. Gedegen onderzoek, het maken van een daarop gebaseerde sportcampagne en passende media-ondersteuning is wat ons betreft een winnende mix.”

Conversie

‘We zijn al jaren actief in de branche van sportmarketingresearch, onder andere voor sportbonden, betaald voetbalorganisaties en merken als Philips en Puma’, zegt Thomas Huigen, Commercieel Manager en Client Consultant bij Markteffect, ‘Vaak zit je aan tafel met de marketeers van het merk óf een sportmarketingbureau óf het mediabureau. Maar wij geloven juist in samenwerking tussen deze partijen zodat het gezamenlijke resultaat kan worden verhoogd. Bij een sponsorship draait het vaak om meer dan enkel de groei van een merk; uiteindelijk is het ook van belang om conversies uit een dergelijke investering te kunnen halen. Binnen deze samenwerking zullen de conversies daadwerkelijk worden gerealiseerd en achteraf inzichtelijk worden gemaakt.’

Markteffect is kennispartner van Daily Data Bytes. Word ook kennispartner en bereik onze lezers via web, socials en nieuwsbrief met jouw content. Neem contact op met Tjitske Buurman voor meer informatie.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?