De UmbrellaBrand Group, moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange, heeft techbedrijf CMNTY overgenomen. Daarmee is een stap gezet op de Amerikaanse markt. CMNTY, gevestigd in New York, is gespecialiseerd in software voor marktonderzoek en het levert al meer dan tien jaar wereldwijd software voor online kwalitatief onderzoek.
CMNTY werd veertien jaar geleden in Eindhoven opgericht en realiseert inmiddels de helft van zijn omzet in de Verenigde Staten. De overname geeft niet alleen gestalte aan de internationale ambities van UmbrellaBrand Group, maar ook aan de wens om een softwarehouse voor marktoplossingen op te zetten, aldus CEO Jorgen Botermans: ‘We spelen hiermee in op de groeiende behoefte van bedrijven om in-house onderzoek te kunnen doen met gebruiksvriendelijke tooling. Daarnaast biedt het CMNTY-platform oplossingen voor professionele onderzoeksbureaus.’
CMNTY-oprichter Maxim Schram blijft aan als CEO en gaat mede leidinggeven aan de ontwikkeling van het softwarehuis. ‘Dankzij deze overname kunnen we sneller innoveren en voor de markt uit blijven lopen. Voor ons is dit een logische stap. Wij zijn primair een techbedrijf dat software ontwikkelt voor marktonderzoekers. Doordat we nu onderdeel zijn van de UmbrellaBrand Group krijgen we direct toegang tot diepe en brede expertise op het gebied van kwalitatief onderzoek en insights. Zo kunnen we onze oplossingen nog beter aan laten sluiten bij de behoeften van onze klanten’, aldus Schram.