Meer dan negen miljoen mensen gebruiken in Nederland dagelijks WhatsApp, en het is daarmee het grootste platform van Nederland. Aangezien het dé ultieme plek is om doelgroepen te bereiken, heeft MWM2 recentelijk WhatsApp Survey geïntroduceerd.
Onderzoek wordt via de chatfunctie van WhatsApp op een gebruikersvriendelijke manier uitgevoerd. De nieuwe onderzoeksmethode zorgt voor een snelle respons en biedt daarnaast ook veel meer interactieve mogelijkheden dan de traditionele methoden.
Door de razendsnelle adoptie van nieuwe communicatietechnologieën, verandert ook de communicatiebehoefte. Doelgroepen zijn lastiger te vinden en te bereiken voor onderzoek. WhatsApp Survey benadert respondenten op een nieuwe manier in een omgeving die zij dagelijks gebruiken. Op deze wijze wordt er beter aangesloten op hun natuurlijke belevingswereld.
Respondenten kunnen hun antwoorden direct voorzien van realtime foto’s, video’s en geluidsopnames. Die worden meteen omgezet in bruikbare data. Het grootste voordeel is dat dit opties zijn waar de gebruikers al mee bekend zijn.