Om aan de toenemende vraag naar culturele inzichten en semiotiek te voldoen, neemt InSites Consulting het brand consultancybureau Space Doctors over. Door de krachten te bundelen, kunnen beide bedrijven zorgen voor een uitgebreid aanbod aan diensten op het gebied van strategische merk- en bedrijfstransformatie.
Space Doctors werd in 2001 opgericht door Fiona McNae en wordt wereldwijd gezien als dé expert in het leveren van strategisch, cultureel en semiotisch inzicht voor merken. Het bureau bestaat uit een intern team van professionals (gevestigd in Brighton, Londen en Singapore) gecombineerd met een internationaal netwerk van experts (zoals semiotics experts, antropologen, etnografen en ontwerpers). Space Doctors hanteert de Collaborative Intelligence-aanpak, waarin gebruik wordt gemaakt van social en text analytics om de culturele impact voor merken te monitoren. Hiermee ondersteunt Space Doctors merken en organisaties zoals Microsoft, P&G, PepsiCo, Reckitt, VF en Viacom.
Met deze nieuwste overname zet InSites Consulting een verdere stap in het uitbreiden van de dienstverlening.
‘Natuurlijk heeft covid alles op zijn kop gezet, maar de strategische agenda van internationale merken wordt ook bepaald door onderwerpen als veranderende verwachtingen, nieuwe generaties consumenten of de dringende behoefte om te verduurzamen. Nu Space Doctors zich bij ons aansluit, staan we nog sterker om deze internationale merken te ondersteunen bij het realiseren van een duurzamere toekomst’, zegt Kristof De Wulf, medeoprichter en CEO van InSites Consulting.
‘Onze unieke combinatie van expertise in cultureel en semiotisch inzicht, brand consultancy en creatieve strategie zal een positieve bijdrage leveren aan alle klantenteams van InSites Consulting wereldwijd. We gaan synergie creëren tussen onze methodes en die van het Culture + Trendsteam’, voegt Dr. Fiona McNae toe, medeoprichtster en CEO van Space Doctors.
Na de overname van Space Doctors zal InSites Consulting één internationaal team van experts creëren, met daarin strategen, specialisten in cultureel inzicht, designexperts en marketing-wetenschappers. Het nieuwe team gaat de client serviceteams van InSites Consulting ondersteunen (momenteel actief in 5 regio’s met 18 kantoren).
Space Doctors blijft vooralsnog functioneren onder de merknaam Space Doctors (part of InSites Consulting).
InSites Consulting is kennispartner van Daily Data Bytes. Word ook kennispartner en bereik onze lezers via web, socials en nieuwsbrief met jouw content. Neem contact op met Tjitske Buurman voor meer informatie.