Marketingbureau Blue Field Agency heeft bekendgemaakt dat Immense, Link Design, Totta Research en Totta data lab voortaan opereren onder de vlag van Bluefield. Dit najaar zullen de bedrijven verhuizen naar één gezamenlijk pand in Amsterdam.
Met de overnames is Bluefield direct één van de grootste bureaus in Nederland op het gebied van data, design en technologie. Het nieuwe Bluefield combineert vijf vakgebieden: (marketing)strategie, technologie, design, onderzoek en data science. Daarmee positioneert Bluefield zich als fullservicebureau met complete end-to-end oplossingen. “Alle aspecten van de customer journey zijn nu onder één dak te vinden, en alle 110 medewerkers gaan intensief samenwerken om ‘accountable growth’ voor klanten te realiseren. Doordat Bluefield nu alle expertises in huis heeft, kan ze volledig invulling geven aan de ambities van haar relaties. Bluefield is partner voor bedrijven in Healthcare, Retail, FMCG, E-commerce en overheid. Met een vestiging in München wordt tevens de Duitstalige markt goed bediend”, aldus Bluefield.
Overname
Het onderscheidende kenmerk van de overname is dat de vijf bedrijven diensten aanbieden die bijdragen aan ‘accountable growth’ van haar relaties. Alle vijf bedrijven zijn en blijven expert binnen hun vakgebied, én zullen elkaar versterken. De vijf vakgebieden worden gelabeld onder drie pijlers: Business Insights & Analytics, Data Science, Machine Learning & Technologie en Strategie, Design & Consultancy.
Bart Wichers, een van de twee directeuren bij Totta Research is blij met deze grote stap: “Vanuit Totta hebben we de afgelopen jaren al flinke stappen gezet om insights, data analytics en data science samen te brengen om onze klanten steeds beter te bedienen. Nu we onderdeel zijn van Bluefield, kunnen we daarin nóg een flinke stap verder gaan. Door ook design, IT, organisatieadvies en marketing toe te voegen aan onze dienstverlening, kunnen we ook de creatie en implementatie verzorgen. Zo kunnen we complete end-to-end oplossingen bieden aan onze klanten. En dat zowel in de profit- als in de non-profitsector”
Over de overname zegt Erik Klein Nagelvoort, Chief Strategy Officer van Bluefield: “De tijd is rijp voor internationale groei om onze datagerichte servicepropositie verder te kunnen uitrollen. Dat we deze bureaus hebben kunnen overnemen is geen toeval; we werken al reeds geruime tijd intensief samen. Nu is de tijd om ook werkelijk samen te gaan en te bouwen aan de toekomst. De technologie die wij ontwikkelen stelt ons in staat om werkelijk invulling te geven aan onze ambitie: het verschil maken voor onze relaties ”.
Pride Capital Partners acteert als financiële partner in de verdere buy & build strategie van Bluefield. Pride Capital Partners financiert ondernemingen met een schaalbaar en recurring periodiek businessmodel in de software- en IT-markt.
Bron: Persbericht Totta Research, 18 september 2019