Merken zetten nu alles op alles om nieuwe campagnes en proposities te maken die qua toon en inhoud aansluiten bij de nieuwe realiteit. Om ze hierbij te helpen, bundelen Validators en Beautiful Lives hun krachten in een vernieuwende onderzoeksoplossing: IdeaCheck.
Met IdeaCheck valideer je een concept of uiting op kwantitatieve wijze en verrijk je data met een diepgaande kwalitatieve analyse. De take-outs zijn grondig en concreet.
Model dat in drie stappen de kracht van kwant en kwal benut
Om snel in de nieuwe werkelijkheid te kunnen testen, hebben Beautiful Lives en Validators een model ontwikkeld met daarin drie fases. Als je deze drie fases doorloopt, weet je precies hoe je het maximale uit je concept haalt en waar verbeteringen haalbaar zijn.
In de eerste twee fases wordt je concept op kwantitatieve wijze gevalideerd en geanalyseerd vanuit de context waarbinnen het betekenis krijgt. Vanuit het aanbod van twaalf intuïtieve en impliciete tools levert Validators een custom made aanpak, die in fase 2 gecombineerd wordt met de contextuele expertise van Beautiful Lives. Je weet zo precies welk onbewust effect je concept heeft op de consument (systeem 1). In fase 3 volgen de experts van Beautiful Lives die in online gesprekken diepte brengen in de achterliggende beweegredenen van de consument.
Binnen twee weken een optimaal concept
De gecombineerde aanpak levert klanten, binnen twee weken, een snel en onderbouwd advies op tegen een scherpe prijs. Uniek is ook het feit dat we vanuit een kwantitatieve steekproef respondenten kunnen selecteren met een specifiek profiel, die je later weer uitgebreider kunt spreken in de kwalitatieve fase.
Fabian Bäumer, Senior Insights & Innovations Expert bij Beautiful Lives: ‘We zien dat opdrachtgevers steeds meer vragen naar én een validatie van ideeën én het waarom achter de data. Daarom is voor ons een samenwerking met de Validators, om juist hier een antwoord op te hebben, een belangrijke stap in de toekomst van marktonderzoek.’
Astrid Lubeck, Senior Innovation Consultant bij Validators: ‘IdeaCheck is er geheel op gericht om snel gevalideerde keuzes te maken voor de optimalisatie van concepten en communicatie. De gefaseerde aanpak – met kwantitatief onderzoek gevolgd door kwalitatief onderzoek – biedt een tijds- en kostenefficiënte oplossing. Zo kun je gedurende het traject al vrij vroeg inzichten evalueren en tussentijds materialen aanpassen.’
Beide bedrijven hebben hoge verwachtingen van het combineren van de twee expertises. Reacties van klanten zijn positief en de eerste drie projecten zijn reeds van start gegaan.
Samen zijn Beautiful Lives en Validators maar liefst zes keer genomineerd voor een MOAward, elk sleepte de befaamde trofee één keer in de wacht.
Bron: Persbericht Validators, 24 juni 2020