Ook de komende vier jaar verzorgt MarketResponse alle medewerkersonderzoeken voor NS. MarketResponse doet deze onderzoeken al sinds 2006 voor NS en won onlangs opnieuw de openbare aanbesteding voor de komende jaren.
Senior research consultant Eelco van de Stolpe van MarketResponse is verheugd dat de langdurige samenwerking met het OV-bedrijf wordt voortgezet: ‘Het raamcontract is gebaseerd op twee grote onderzoeken onder de 20.000 medewerkers van NS. Dat is enerzijds het tweejaarlijkse medewerkersbetrokkenheidsonderzoek. Het andere onderdeel is een integriteit- en cultuurmeting. Daarvoor brengen we cultuurwaarden in beeld aan de hand van de hearts and minds-methodiek. Dat doen we in samenwerking met YX Company, het bureau dat deze methodiek heeft ontwikkeld.’
Daarnaast doet MarketResponse onderzoeken naar de employee experience gedurende de gehele employee journey bij NS. Van de Stolpe: ‘Dat kan zijn bij de onboarding, bij de offboarding en op alle momenten daartussen. Het kunnen ad hoc bedrijfsbrede onderzoeken zijn naar specifieke onderwerpen, maar we doen ook korte, snelle pulse-onderzoeken onder bijvoorbeeld specifieke functiegroepen binnen het NS-personeel in bepaalde regio’s. Met de inzichten zijn medewerkers in staat om eigenaarschap te nemen over hun ontwikkeling, groei en functioneren bij NS.’