GfK heeft de lancering aangekondigd van Brand Architect, een nieuwe methode om de kracht van merken te meten en de kloof tussen consumentenhouding en daadwerkelijk gedrag te overbruggen.
De tool combineert ‘alle dimensies van merkprestaties’ in één KPI, de Brand Strength Index. De Index geeft een indicatie van het aantal klanten dat het merk kan trekken en de prijsstelling. Brand Architect is ontworpen om bestaande merktrackers aan te vullen met meer geavanceerde statistieken en feedback.
GfK doet dit als reactie op de grote nadruk die marketeers nu leggen op merkwaarde, in een tijd waarin het besluitvormingsproces van consumenten geworteld is in emotie, gekoppeld aan overtuigingen en waarden. Brand Architect maakt gebruik van een nieuwe techniek die volgt hoe consumenten merken in het echte leven kiezen: ze observeren in meerdere, realistische scenario’s merkaankopen om zo inzicht te krijgen in o.a. afwegingen en aankoopintentie.
Madalina Carstea, hoofd Global Sales, Brand & Marketing Intelligence bij GfK zegt over Brand Architect: ‘We zien het als een combinatie van de kunst en wetenschap van merkmeting. De echte schoonheid van de aanpak zit in de eenvoud. We hebben een breed scala aan statistieken samengevat in één enkele score, zodat merken een duidelijke visie kunnen bepalen, hun voortgang kunnen volgen en hun prestaties kunnen evalueren.’
Bron: mrweb.com