In België is Research & Visual Nudging opgericht dat marktonderzoek en kleurwetenschappen combineert om zo meer inzicht te krijgen in het onbewuste consumentengedrag.
De oprichters van Research & Visual Nudging zijn One Inch Whale en Color Navigator. Beide bedrijven werken al anderhalf jaar samen en met de nieuwe onderneming willen ze vooral research, predictive intelligence en neuromarketing naar een hoger plan tillen.
‘We brengen het onbewuste consumentengedrag in kaart, en geven aan hoe je met de juiste visuele communicatie en hiërarchie gedrag en aankoopbeslissingen kunt beïnvloeden. We hebben intussen grote multinationale merken en mkb-bedrijven in ons klantenportfolio’, zegt Wim Hamaekers, medeoprichter One Inch Whale.
Thierry Lescrauwaet van Color Navigator vult aan: ‘Kleur en bijhorende associaties spelen een doorslaggevende factor in het beslissingsproces van de consument, maar het wordt door veel bedrijven zwaar onderschat. Color Navigator is het eerste bedrijf ter wereld dat zich specialiseert in de voorspelbare en sturende rol van kleur in communicatie, verpakking en branding. In combinatie met marktonderzoek en de methodologie van One Inch Whale in het bijzonder, zijn we erin geslaagd een deel van de code van neuromarketing te kraken.’