Actueel | 09 februari 2023
Brand Growth-thema 2023: Corporate Social Responsibility
DVJ Insights organiseert voor de zevende keer op rij het Brand Growth Event. Het is meteen het hoogtepunt van het Brand Growth-thema van dit jaar, en dat is Corporate Social Responsibility (CSR). Het evenement wordt online gestreamd op donderdag 11 mei 2023. Er komen best practices van toonaangevende merken aan bod en inzichten uit de...
Actueel | 09 februari 2023
Wie is jouw favoriet voor een award van het Data & Insights Network?
Ook dit jaar worden er vakprijzen uitgereikt voor inspirerende en toonaangevende Data & Insights Professionals, Bureaus en bedrijven die het verschil maken in het vakgebied. Heb je favorieten? Laat vóór 17 februari weten wie dat zijn zorg dat ze op de shortlist van genomineerden komen. Op moawards.nl vind je alle informatie voor de selectieprocedure. Noteer...
Actueel | 07 februari 2023
MWM2 benoemt Andy Hut als nieuwe Managing Director
Andy Hut is aangesteld als nieuwe Managing Director van onderzoeksbureau MWM2. Voormalig Managing Director Govert van den Bos blijft actief voor MWM2 waar hij zich bezig gaat houden met het aanjagen van groei van de MWM2-groep, waar ook de labels Hibou, Crowdtech en Innervoice toe behoren. Andy Hut (foto) heeft jarenlange ervaring in marktonderzoek. Hij...
Actueel | 07 februari 2023
PIM Trendrapport 2022 – Gelijkwaardigheid is meer dan zetten van diversiteitsvinkjes
Het jaarlijkse Trendrapport in opdracht van Platform Innovatie in Marketing stelt dat diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid noodzakelijk zijn, maar dat veel bedrijven blijven steken in het ‘zetten van diversiteitsvinkjes’. Het onderzoek was in handen van onafhankelijk creatief strateeg Nadine Ridder: ‘Het gaat niet alleen over een nieuwe vorm van communiceren. Het gaat over de hele...
Actueel | 07 februari 2023
Audiomarkt overgestapt op nieuwe meetmethode
Begin van de maand werd de resultaten van het volledig vernieuwde NMO-luisteronderzoek gepubliceerd. De nieuwe luistercijfers worden gemeten met de MediaCell+-app van Ipsos. Daarmee gaat de wens van adverteerders, mediabureaus en publishers in vervulling om de luistercijfers te baseren op een elektronische, passieve meting. De luistertijd is in de nieuwe meting wel drastisch verminderd. En...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 02 februari 2023
MOA gaat verder als Data & Insights Network
De MOA gaat vanaf 2 februari 2023 verder onder de naam Data & Insights Network. Met de naamsverandering gaat ook een herpositionering gepaard. Doel is een nieuw gezamenlijk kennisplatform te bieden voor marktonderzoekprofessionals én een nieuwe generatie van data-scientists en data-analisten bij bureaus en bedrijven. De reden voor de nieuwe naam en de herpositionering is...
Actueel | 31 januari 2023
De codes van vegan – analyse van een verpakking
Vegan is here to stay. De populariteit van vegan en plantaardige alternatieven stijgt al jaren, en dat zie je niet alleen terug in de schappen van de supermark en op de menukaart van het restaurant, maar merk je ook in gesprekken met vrienden en familie. Steeds meer mensen gaan over op (deels) vegan eten, gedreven...
Actueel | 31 januari 2023
Wie is jouw favoriet voor een MOAward?
Ook dit jaar worden er vakprijzen uitgereikt voor inspirerende en toonaangevende Data & Insights Professionals, Bureaus en bedrijven die het verschil maken in het vakgebied. Heb je favorieten? Laat vóór 17 februari weten wie dat zijn zorg dat ze op de shortlist van genomineerden komen. Op moawards.nl vind je alle informatie voor de selectieprocedure. Noteer...
Actueel | 31 januari 2023
Wil jij graag spreken tijdens MIE’23?
De voorbereidingen voor MIE’23 zijn al in volle gang. Na de jubileumeditie van afgelopen jaar belooft ook deze editie een bijzondere te worden. De vast pijlers zijn insights, data-science en data-analytics. Hierbinnen richt de organisatie op actuele topics. MIE’23 vindt plaats op 9 en 10 mei. Wil jij ook spreken tijdens MIE’23? Stuur dan een...
Actueel | 31 januari 2023
De overeenkomsten en verschillen tussen UGC en influencer posts
Via socialmediaplatformen zoals Instagram en TikTok doen bezoekers regelmatig merkinspiratie op. Een deel van die inspiratie vindt plaats via influencers. Een andere bron is de consument zelf. Steeds vaker deelt die ervaringen met producten via social media. Deze user generated content (UGC) kan grote invloed hebben. Maar waar zitten de overeenkomsten en verschillen tussen beide...
Actueel | 26 januari 2023
ESOMAR publiceert Insights Market Development Index 2022
Net zoals het BBP een onbevredigende indicator is om de ontwikkeling van landen te meten - een bekende klacht van economen - zo is ‘omzet’ een geen goede norm om de insightswereld te begrijpen. ESOMAR stelde in 2021 voor om een samengestelde index te hanteren die verder reikte dan het begrip omzet. Nu is er...
Actueel | 26 januari 2023
Marktonderzoek staat voor de grootste verandering ooit
Daily Data Bytes verwelkomt DataIM als nieuwe Kennispartner. De eerste bijdrage van DataIM komt van algemeen directeur Gijs van Blokland. Hij stelt dat marktonderzoek voor de grootste verandering staat die het ooit heeft gezien. In het verleden waren de methoden van marktonderzoek nog duur en tijdrovend, waardoor het vermogen van kleinere bedrijven en organisaties om...