Ingrid Nieuwenhuis PhD, Head of Science bij Alpha.One en Kevin Hengstz, senior research consultant Motivaction Foto credits: C. Olde Olthof

Alpha.One en Motivaction openen Neuro Lab

Door Jan Roekens | 23-11-2021

De afgelopen jaren werkten Alpha.One en Motivaction al veel samen, bijvoorbeeld op het gebied van eye tracking en multiclient EEG-onderzoeken. Om tegemoet te komen aan de toegenomen vraag naar neurowetenschappelijk onderzoek is nu een gezamenlijk Neuro Lab ingericht in het pand van Motivaction.

Ingrid Nieuwenhuis PhD, Head of Science bij Alpha.One, zegt hierover: ‘We kregen steeds meer de vraag om met behulp van slim kwalitatief onderzoek meer diepgang toe te voegen aan onze neuromarketingonderzoeken. Dat is niet onze expertise maar de expertise van Motivaction. Onze focus ligt heel bewust bij het neurowetenschappelijk onderzoek.’

Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur van Motivaction, vult aan: ‘In de samenwerking met Alpha.One zien wij een mooie aansluiting op onze bestaande onderzoeken, door het inzichtelijk maken van onbewuste processen. In de huidige neuromarketingwereld is de kwaliteit nogal wisselend. Met de ervaring van Alpha.One en de samenwerking die zij hebben met de Erasmus Universiteit vinden we een inhoudelijk gelijkgestemde partner die net als wij kwaliteit vooropstelt.’

‘Door de verregaande samenwerking tussen Motivaction en Alpha.One kunnen wij op grotere schaal en effectiever neuro-onderzoek aanbieden. Hierdoor worden EEG-tests voor bijvoorbeeld een TV-commercial niet alleen toegankelijker voor een bredere groep bedrijven, maar we kunnen ook extra insights leveren door de combinatie met (kwalitatieve) diepte-interviews en kwantitatieve trackers’, aldus Kevin Hengstz senior research consultant en gespecialiseerd in de toepassing van neuro-onderzoek bij Motivaction.

Coen Olde Olthof CEO van Alpha.One: ‘Wij willen ons blijven richten op de inhoud, vooral nu ons expoze.io platform (AI-gegenereerde aandachtvoorspelling) internationaal sterk groeit. Er ligt met alle privacywetgeving steeds meer nadruk op het testen van creatie bij de bron. In de samenwerking met Motivaction versterken wij elkaar op de inhoud en tegelijkertijd bieden wij klanten de mogelijkheid om zowel bewust als onbewust te kunnen testen.’

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?