AnalitiQs en No Ties bundelen krachten

Door Jan Roekens | 30-09-2019

Data & analytics dienstverlener AnalitiQs heeft onderzoeksbureau No Ties, onder andere bekend van de panels Invotes en Peil.nl, overgenomen. Beide partijen werken al geruime tijd samen en blijven onder hun eigen naam opereren. Hun dienstverlening op het gebied van HR-analytics en Marketing & Customer Intelligence zal hierdoor worden uitgebreid.


20 jaar ervaring met onderzoek

Irma Doze, Managing Director: “No Ties bestaat al 20 jaar en staat in de markt bekend om het uitermate snel kunnen uitvoeren van representatieve onderzoeken, onder andere via de panels InVotes en Peil.nl, en om haar uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. We werken al jaren met ze samen. Toen duidelijk werd dat het management open stond voor een overname hebben we daar gelijk op ingespeeld.”

Het merk No Ties zal zich vanuit de sterke fundering in opinie-, klant en marktonderzoek verder gaan ontwikkelen. Naast onderzoek zal No Ties op den duur ook datamanagement en Marketing & Customer Intelligence diensten gaan leveren. Wino de Vries, Systems Engineer: “Wij wilden samengaan met een partij waar we vertrouwen in hebben. Door de inmiddels jarenlange samenwerking met AnalitiQs weten we dat het een kundige partij is waar kwaliteit hoog in het vaandel staat.”

De kracht van data

Organisaties die de beste besluiten nemen, presteren typisch gezien beter dan hun concurrenten. De beleving en opinie van (potentiele) klanten spelen daarin een cruciale rol. “Het is onze overtuiging dat de beste besluiten worden genomen op basis van data”, aldus Gido van Puijenbroek, Managing Director. Door deze overname kan No Ties organisaties gaan helpen met het visualiseren van data uit andere bronnen en het uitvoeren van analyses op de onderzoeksdata, al dan niet gecombineerd met data uit andere bronnen zoals een CRM-systeem. “Met dit pallet aan diensten stellen we onze klanten in staat om hun besluitvorming nog verder te optimaliseren zodat hun organisaties nog succesvoller worden.”

Stem van de medewerker

Het merk AnalitiQs zal zich volledig gaan richten op datagedreven HR. Door de overname wordt een platform voor medewerkersonderzoek én een arbeidsmarktpanel aan de dienstverlening toegevoegd. Gido van Puijenbroek, Managing Director: “We zien dat voor organisaties het bieden van een positieve medewerkersbeleving steeds belangrijker wordt. Wat medewerkers in hun vrije tijd als klant ervaren bij bedrijven als Coolblue of Bol.com, eisen ze ook in hun rol als medewerker. Vanaf nu kunnen organisaties nog beter zelf de stem van de medewerker ophalen en deze stem integreren in rapportages en analyses. Dit biedt hen relevante inzichten over onderwerpen als verloop, verzuim, tevredenheid en cultuur.”

Blik vooruit

Regelmatig ontvangen AnalitiQs en No Ties de vraag of ze nog meer overnames gaan doen. Liggen er hiervoor plannen op stapel? Irma Doze, Managing Director: “We zijn ooit AnalitiQs gestart met het idee om gestaag organisch te groeien zodat we de kwaliteit die klanten van ons gewend zijn te allen tijde kunnen garanderen én ons dienstenaanbod kunnen verdiepen. Onze focus zal hierop blijven liggen. Tegelijkertijd sluiten we nieuwe overnames niet uit als zich interessante kansen presenteren.”

Gecombineerd vormen No Ties en AnalitiQs een team van 20 data & analytics professionals. Vanuit één kantoor in Amsterdam zullen klanten uit binnen- en buitenland worden bediend. Zo voert AnalitiQs onderzoek en analyses uit voor organisaties uit diverse branches. No Ties vormt de motor achter de dagelijkse peilingen van Hart van Nederland. Daarnaast meten ze het bereik en sponsoreffect van een groot aantal RTL televisieprogramma’s

 

Bron: Persbericht AnalitiQs, 25 september 2019

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?