Marktonderzoeksbureau DirectResearch en #GivingTuesdayNL gaan voorlopig voor 1 jaar een samenwerking aan op het gebied van marktonderzoek.
DirectResearch gaat de #GivingTuesdayNL beweging voorzien van nieuwe marktinzichten, relevante feiten, cijfers, trends en ontwikkelingen binnen de goede doelen-sector. Sinds 2012 is GivingTuesday uitgegroeid tot een dag waarop wereldwijd gezamenlijk vrijgevigheid wordt gevierd, mogelijk gemaakt door de samenwerking van miljoenen mensen die de kracht van sociale media daarvoor inzetten.
DirectResearch gaat de #GivingTuesdayNL beweging voorzien van nieuwe marktinzichten, relevante feiten, cijfers, trends en ontwikkelingen binnen de goede doelen-sector.
Ook in Nederland is GivingTuesday sinds 2019 actief als beweging. #GivingTuesdayNL wordt gevierd op de eerste dinsdag na Black Friday en Cyber Monday. Dit jaar op dinsdag 1 december 2020. Onder het motto Geef om en aan een ander helpen organisaties of particulieren een goed doel of iemand anders door bijvoorbeeld te doneren, vrijwilligerswerk te doen of spullen in te zamelen. Iedereen kan meedoen: als individu, als goed doel, bedrijf, sportclub, buurtvereniging en serviceclub.
Stefan Klomp, client consultant bij DirectResearch: ‘Wij voeren een 0- en 1-meting uit over naamsbekendheid, imago, geefbereidheid, PR. Resultaat van de samenwerking is dat wij de GivingTuesday organisatie helpen met het verzamelen van inzichten over deze issues. Dit geeft hen sturingsinformatie en munitie om de PR te verbeteren en de beweging nog meer onder de aandacht te brengen.’
Bron: DirectResearch, 16 januari 2020