MeMo² in de IAB Europe-spotlights met zes nominaties

Door Jan Roekens | 27-05-2020

De IAB Europe Research Awards maakte deze week bekend dat de Nederlandse specialist in crossmedia-meting en (merk)effectattributie MeMo² voor zes van de acht categorieën is genomineerd.


Deze categorieën zijn Cross-Media Measurement, Data Effectiveness, Audience Measurement, Best Use of Research Budget, Brand Advertising Effectiveness en Research Innovation. Een unieke prestatie: nog nooit sleepte een Nederlandse organisatie zoveel nominaties binnen bij deze prestigieuze awardshow.

MeMo² won vorig jaar nog 4 prijzen bij de IAB Research Awards, waaronder de ‘Annual Granx Prix for Research Excellence’. Dit was gebaseerd op prestaties waarbij AI werd toegepast voor performance- en marketinganalytics.

Een belangrijk element in de nominaties dit jaar is het recent gelanceerde DIY-crossmedia-meetplatform THX. Dit platform biedt merken, bureaus en exploitanten de mogelijkheid om zelf(standig) en volledig geautomatiseerd crossmediaal bereik en effect in kaart te brengen. Dit is vooral relevant voor ambitieuze merken die actief groeistrategieën hanteren van bijvoorbeeld Byron Sharp of Peter Field.

“Dit is een jaar om niet snel te vergeten”, vertelt Marcel Vogels, oprichter van MeMo². “Corona gaat momenteel als een bulldozer door het Nederlandse adverteerders- en marketinglandschap. Als straks het licht weer aangaat, zijn retailers, merken, bureaus en exploitanten op zoek naar geïntegreerde, betaalbare, snelle en betrouwbare oplossingen om crossmediale investeringen zelf te kunnen optimaliseren. Deze internationale erkenning van IAB Europe zal bijdragen aan een snel adoptieproces.”

De winnaars worden op 3 juni bekendgemaakt tijdens een online event.

Bron: Persbericht MeMo2, 25 mei 2020

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?