Nieuwe samenwerking: The House of Insights

Door Jan Roekens | 25-03-2020

Sjoerd Koornstra, Durk Bosma en Patrick Bruin sloegen de handen ineen en zijn op 1 maart The House of Insights begonnen.


Veel Insights afdelingen worstelen met hun eigen rol in een veranderende wereld. Gebruikers verwachten snellere, goedkopere Insights en ook nog eens met meer impact. Het aantal databronnen blijft maar toenemen en tegelijkertijd begrijpen we steeds beter dat data alleen niet voldoende is. Om data om te kunnen zetten in actie, is ook een portie creativiteit nodig. In deze nieuwe wereld heeft The House of Insights zich als doel gesteld organisaties te helpen met het succesvol toepassen van Consumer Insights. 

The House of Insights helpt Insights teams om zichzelf te positioneren binnen de eigen organisatie, structuren aan te brengen in de teams en in de samenwerking met de interne stakeholders. Daarnaast helpen de consultants bij het upgraden van Insights teams door training, coaching en planning.
“Insights zijn nog nooit zo belangrijk geweest voor ondernemingssucces. Desondanks worstelen veel bedrijven met hoe ze Insights optimaal kunnen inzetten”.

Het startpunt: de Insights Assessments

De Insights professionals van The House of Insights werken van nature fact-based. Elk project start met een grondige inventarisatie van de situatie bij de opdrachtgever. Hiervoor zijn diverse tools ontwikkeld, waarmee de huidige competenties van het Insights team en de tevredenheid onder stakeholders wordt vastgesteld. Maar belangrijker nog: is de Insights afdeling klaar voor alle toekomstige ontwikkelingen? Op basis van deze inventarisatie worden vervolgens verbeterplannen gemaakt.

“The House of Insights is een team van door de wol geverfde insights experts. Iedere partner heeft minstens 20 jaar ervaring in de wereld van Insights. Samen delen we een enorme kennis en ervaring in vrijwel elk onderdeel van het vakgebied. Naast het bouwen en verbeteren van Insights teams helpen we ook met tijdelijke resources zoals interim management, het begeleiden van grote pitches en het implementeren van Insights”, aldus The House of Insights.

Bron: Persbericht The House of Insights, maart 2020

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?