Offspring Media en Markteffect starten samenwerking

Door Jan Roekens | 19-08-2020

Online uitgeverij Offspring Media en Markteffect slaan de handen ineen. Na een pilot gaan de bedrijven de samenwerking verder uitbreiden in de vorm van een gemeenschappelijke marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen.


Afgelopen weken werd het Nationaal Borstvoeding Onderzoek 2020 uitgevoerd door Offspring Media in samenwerking met Markteffect. Deze eerste inventariserende samenwerking was met bijna 4.000 respondenten (waaronder 1.000 zwangere vrouwen) voor beide partijen positief. Het onderzoek rondom de Wereld Borstvoeding Week werd binnen een aantal dagen uitgevoerd en is direct het grootste onderzoek naar borstvoeding in Nederland.

Mathijs Visser (Offspring Media): “Als snel groeiende online uitgeverij met verschillende platformen voor zwangere vrouwen, moeders en gezinnen in Nederland, Vlaanderen en Duitsland bieden we bedrijven allerlei mogelijkheden om met onze doelgroep in contact te komen. We krijgen daarbij ook regelmatig aanvragen voor marktonderzoek. Door de exclusieve samenwerking met Markteffect kunnen we hen hiervoor inschakelen en gebruik maken van hun jarenlange onderzoekservaring. Dit is direct een meerwaarde voor onze klanten en dus ook voor ons bedrijf.”

Hans de Jong (Markteffect): “Markteffect staat bekend in de markt als specialist in het bereiken van uitdagende doelgroepen. Dat doen we traditioneel via online panels, via ons callcenter en veldwerkteam. Daarnaast zoeken we nadrukkelijk de samenwerking met bedrijven die toegang hebben tot niche doelgroepen. Offspring Media is zo’n bedrijf en geeft ons toegang tot een zeer interessante doelgroep bestaande uit zwangere vrouwen, moeders en gezinnen. Uit onze eerste pilot blijkt direct de enorme potentie van onze samenwerking. De hoge responsecijfers, betrokkenheid van de doelgroep en de kwaliteit van de data viel direct op.”

De samenwerking tussen Offspring Media en Markteffect richt zich op het aanbieden van diverse marktonderzoeken voor bedrijven (bv. doelgroepen, behoeftenonderzoek en PR onderzoek) en anderzijds op kant-en-klare onderzoek producten zoals een naamsbekendheidmeting, campagne effectmeting en concept-toetsing.

Bron: Persbericht Markteffect, 19 augustus 2020

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant