Bureaus | 08 juni 2020
08 juni 2020

MeMo² wint 5 IAB Europe Awards

MeMo² heeft maar liefst 5 Awards gewonnen met hun laatste innovatie op het gebied van crossmedia-effect metingen, genaamd: THX. 

  • Research Innovation;
  • Best Use of Research Budget;
  • Data Effectiveness;
  • Cross-Media Measurement;
  • Audience Measurement.

Bureaus | 28 mei 2020
28 mei 2020

DirectResearch en EnTra Management ontwikkelen de Monitor Verduurzaming Warmte

Voor gemeenten die werken aan de transitievisie warmte, ontwikkelden DirectResearch en EnTra Management de Monitor Verduurzaming Warmte (MoVe2030).

Bureaus | 27 mei 2020
27 mei 2020

MeMo² in de IAB Europe-spotlights met zes nominaties

De IAB Europe Research Awards maakte deze week bekend dat de Nederlandse specialist in crossmedia-meting en (merk)effectattributie MeMo² voor zes van de acht categorieën is genomineerd.

Bureaus | 19 mei 2020
19 mei 2020

Validators ontwikkelt online neurotool EmotionFlow met Facial Coding en AI algoritmes

Validators introduceert EmotionFlow, een online neurotool waarmee je visuele content eenvoudig test op emotionele beleving. Toevoeging van Artificial Intelligence aan Facial Coding maakt analyse van gezichtsuitdrukkingen betrouwbaarder en voor meer toepassingen bruikbaar. Respondenten nemen namelijk deel in hun eigen natuurgetrouwe setting: thuis op de bank of onderweg.

Bureaus | 13 mei 2020
13 mei 2020

MediaTest helpt Stichting AAP en Naturalis met gratis onderzoek

MediaTest vierde onlangs haar 21ste verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24-uur belangeloos een volledig onderzoek uit.

Bureaus | 06 mei 2020
06 mei 2020

MeMo2 introduceert FLOW: AI gedreven voorspellingssoftware voor marketing analytics

Recentelijk heeft MeMo2 een nieuwe manier van realtime crossmediaal meten en optimaliseren geïntroduceerd. Nederlandse consumenten delen met de THX app continue crossmedia-exposure, shopping-gedrag en diepgaande inzichten. Consumenten helpen nu merken 24/7 om nog sterkere merken te worden.

Bureaus | 06 mei 2020
06 mei 2020

Nieuw Motivaction label voor arbeidsmarktonderzoek: Sparkey HR strategy and insights

Snelle ontwikkelingen op de arbeidsmarkt vragen om extra HRinzichten. Daarnaast maakt de huidige coronacrisis meer dan ooit duidelijk dat de relatie die een organisatie met haar medewerkers heeft ‘key’ is in het realiseren van strategische doelen. Met het oog hierop acht Motivaction het tijd om de kennis en ervaring die verspreid is over haar onderzoeksteams te bundelen in een krachtig nieuw expertteam.

Bureaus | 23 april 2020
23 april 2020

Nebu is nu ISO 27001 gecertificeerd

Nebu is gecertificeerd met ISO27001 norm voor informatiebeveiliging. “We have taken all the necessary measures to ensure your data is well-protected and to meet the highest internationally acknowledged security standard”, aldus Nebu.

Daily Data Bytes wordt gesteund door Kennispartners.

Bureaus | 22 april 2020
22 april 2020

CMNTY launches virtual focus group and real-time video chat solution

CMNTY Corporation has expanded its platform with real-time video chat functionality. The new solution called Focus makes it easy to host video sessions as part of in-depth interviews, virtual focus
groups and live brainstorming sessions.

Bureaus | 22 april 2020
22 april 2020

ME Research Group neemt Team Vier over

ME Research Group, waar onderzoekbureau Markteffect en DirectResearch deel van uitmaken, neemt branchegenoot Team Vier over. Met de overname bouwt ME Research Group haar positie in de branche verder uit. 

Bureaus | 21 april 2020
21 april 2020

Underlined en Broad Horizon / Cmotions bundelen krachten

Underlined is per 17 april 2020 samengegaan met Broad Horizon / Cmotions. Hiermee ontstaan kansen om de Data Driven Customer Experience Management en artificial intelligence expertise van Underlined toe te voegen aan de dienstverlening van Broad Horizon in domeinen, zoals Microsoft Azure & Dynamics 365, de digitale transformatie en brede data science dienstverlening.

Bureaus | 07 april 2020
07 april 2020

DirectResearch bestaat 15 jaar!

In 2005 startte Okkie Boot DirectResearch met de onderliggende motivatie om marktonderzoek gemakkelijk, sneller en efficiënter te maken voor opdrachtgevers. Inmiddels bestaat het bedrijf 15 jaar en is er veel veranderd.