SAMR gaat verder onder de naam MarketResponse

Door Jan Roekens | 16-01-2020

Onderzoeks- en adviesbureau SAMR gaat verder onder de naam MarketResponse. Vanaf 21 januari worden alle diensten op het gebied van data science, insights en fact-based consultancy weer aangeboden onder deze merknaam die al meer dan 35 jaar een begrip in de markt is.


SAMR ontstond vijf jaar geleden uit een fusie tussen SmartAgent en het toenmalige MarketResponse. Inmiddels is de fusieorganisatie succesvol getransformeerd van een klassiek marktonderzoeksbureau naar een zich steeds vernieuwend multidisciplinair en onafhankelijk adviesbureau.

Zelfonderzoek

Jorgen Botermans, algemeen directeur van MarketResponse, over de naamsverandering: “In het kader van practice what you preach onderzoeken we ook onszelf. We zijn er trots op dat onze opdrachtgevers onze onderscheidende visie en aanpak waarderen en ons aanbevelen. Maar wat ook blijkt is dat de naam SAMR onvoldoende blijft hangen, terwijl de naam MarketResponse nog steeds bekend is. Wij helpen opdrachtgevers om fact-based gedurfde keuzes te maken. Dat brengen we nu zelf ook in de praktijk.”

Expansie

Daarnaast sluit de naamswijziging aan bij de strategie van de MarketResponse International Group, het moederbedrijf. De grootste werkmaatschappij heet voortaan dus ook weer MarketResponse, andere dochters zoals consumentenpanel SamSam, RealTime Lead Group (participatie) en toekomstige participaties zullen in hun identiteit ook uitdragen dat zij tot de MarketResponse International Group behoren. MarketResponse International Group streeft ernaar voor opdrachtgevers in de B2C en B2B markt een volledig portfolio aan full service marketingdiensten te bieden op het gebied van data science, insights en consultancy.

MarketResponse logo

Bron: Persbericht SAMR/MarketResponse, 21 januari 2020

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?