Validators introduceert STORE voor online creatie testen

Door Jan Roekens | 05-11-2019

Validators introduceert een groot online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar heeft Validators een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet. Al deze varianten (>200) zijn naar een toegankelijk online platform gebracht: de STORE.


De STORE is bedoeld om marketing- en communicatie professionals eenvoudig en snel producten te laten samenstellen en bestellen. De resultaten worden in een helder online report opgeleverd. Opgedane inzichten stellen marketeers in staat hun merk te laten groeien.

Creatie bepaalt ruim 60% succes campagne

In de WARC-paper Anatomy of Effectiveness wordt creatie als belangrijke katalysator van een succesvolle campagne en merkgroei gezien. Creatief materiaal ontwikkelen is gemiddeld slechts 10% van je budget, maar het bepaalt voor ruim 60% het succes van campagnes. Het valideren of een uiting doordringt, bindt, blijft hangen en aanzet tot actie, bespaart marketingeuro’s. Oftewel, het testen van een creatie is daarmee het meest belangrijke dat een marketeer kan doen.

Snel en vooral slim onderzoek

Martin Leeflang, CEO van Validators: ‘In tien jaar tijd hebben we met ons Innovatie Lab veel software ontwikkeld waarmee we reclame-effectiviteit meten. Onze klanten vragen naar snel en slim 24-uurs-onderzoek, dat is het vertrekpunt voor de STORE. In de STORE biedt Validators wetenschappelijk gevalideerd onderzoek, innovatieve tools, digitale reports én persoonlijk advies van een consultant. De STORE is onderdeel van onze Digital Hub, van waaruit in de nabije toekomst onze digitale strategie wordt vormgegeven.’

Zorg dat je uiting door de ad clutter heen breekt

Bart Massa, Business Manager: ‘In de drukke communicatiestroom die mensen dagelijks te verwerken krijgen, is het voor een marketeer belangrijk om met een goede uiting door de clutter heen te breken. In de STORE test je heel snel en eenvoudig of je hierin slaagt. Je kunt nog steeds terecht voor het testen van traditionele media, maar ook voor bijvoorbeeld online video’s of Instagram Stories bieden we passende oplossingen. Wij meten bewuste én onbewuste mediaconsumptie, waardoor je heel nauwkeurig weet wat de effectpotentie is van een uiting. Middels concreet advies helpen we jou het meeste uit je campagne te halen.’

Neem gerust een kijkje in de STORE

Bron: Persbericht Validators, 4 november 2019

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?