Validators introduceert ValueFlow met DIY-variant

Door Jan Roekens | 05-08-2020

Sinds 2013 meet Validators de emotionele waardering van content met de wetenschappelijk gevalideerde methode ValueFlow. Afgelopen jaar is hard gebouwd aan een online ValueFlow-applicatie waarmee naast het opstarten van het onderzoek (in de DIY-variant) steeds meer geavanceerde analyses gemaakt kunnen worden.


Ook is er nu de mogelijkheid om eenvoudig de vergelijking te maken met de global Validators benchmark met daarin creatiestesten in 17 verschillende branches.

Of het nu gaat om een online video, speech, trailer, tv-commercial of radiocommercial: door ‘m te testen met ValueFlow weet men door de scene-to-scene-analyse precies waar optimalisatiekansen liggen. Validators zette de tool  in voor het testen van ruim 5.000 uitingen.

Waar wordt ValueFlow voor gebruikt?

  • Impact vergroten door scherpere inzichten t.b.v. mediabestedingen.
  • Doelgroep optimalisatie.
  • Splitsingen in doelgroep, bijvoorbeeld in non-, light- en heavy users.
  • Scene-to-scene-analyse.
  • Wearin en wearout effect in kaart.
  • A/B testen.
  • Vergelijking met eigen en global Validators benchmark.

Aan de slag met de DIY-variant:

“Steeds vaker kregen we de vraag of klanten en bureaus ValueFlow ook konden gebruiken in eigen onderzoek. De online ValueFlow applicatie heeft als functionaliteit dat gebruikers zelf aan de slag kunnen met de tool. Deze is te integreren in alle survey software en al in te zetten vanaf €1,50 per complete”, aldus Validators. 

“Sinds 2019 integreren we ValueFlow en Eyecoding bij communicatie-onderzoek in België. Onze klanten reageren hier zeer enthousiast op. Brussels Airport zag direct de meerwaarde van deze tools. Hun reclamebureau vond het een verademing: Eindelijk insights uit een post-test waar we écht mee aan de slag kunnen.”, aldus Johan Schockaert, Managing Partner bij DataSynergy.

Bron: Persbericht Validators, juli 2020

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant