Validators ontwikkelt online neurotool EmotionFlow met Facial Coding en AI algoritmes

Door Jan Roekens | 19-05-2020

Validators introduceert EmotionFlow, een online neurotool waarmee je visuele content eenvoudig test op emotionele beleving. Toevoeging van Artificial Intelligence aan Facial Coding maakt analyse van gezichtsuitdrukkingen betrouwbaarder en voor meer toepassingen bruikbaar. Respondenten nemen namelijk deel in hun eigen natuurgetrouwe setting: thuis op de bank of onderweg.


Emotie voorspelt succes in creatie, campagnes en merkbouw

Emotie is dé verschilmaker voor een effectieve campagne. Zonder emotie raak je je consument niet. Emotionele campagnes zijn doeltreffender op belangrijke campagne-doelstellingen als verkoop, marktaandeel, prijssensitiviteit en loyaliteit (Binet & Field). Conclusie is dat het bouwen van een merk zonder emotie onmogelijk is. 

Met A.I. is Facial Coding een krachtiger onderzoeksinstrument

Met de toevoeging van A.I. en Machine Learning aan Validators’ bestaande Facial Coding tool wordt het analyseren van de zeven basisemoties in gezichtsuitdrukkingen bruikbaar voor aanvullende toepassingen. Het systeem leert uit miljoenen gezichtsanalyses over de hele wereld, dat maakt het niet alleen accurater maar ook cross-cultureel toepasbaar. Analyses worden veel sneller gedaan, en de resultaten zijn betrouwbaarder. 

Erik Prins, Managing Partner Validators: ‘EmotionFlow luidt een toekomst in van neuro-onderzoek met een representatieve steekproef, zónder de bodem van je budget te bereiken. Hierbij heb je geen last meer van kleine steekproeven, waarbij je nooit wist of de steekproeven wel representatief waren.’ 

Emotie maakt iemand uniek

Omdat iemands ervaring en context en belangrijke rol speelt in welke emoties hij of zij beleeft is het belangrijk om onder de juiste doelgroep te meten. Zo zijn er grote verschillen tussen consumenten die al merkgebruiker zijn, of niet. Of die een online video of tv-commercial al eerder hebben gezien, of niet. Targetten op verschillende groepen wordt veel eenvoudiger. Met een grote steekproef én de toevoeging van een aanvullende vragenlijst weet je zeker dat je een betrouwbaar en actionable resultaat hebt. 

Bron: Persbericht Validators, 19 mei 2020

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?