Eric Landwaart, Miles Research

Visie op marktonderzoek gevraagd

Door Jan Roekens | 28-04-2021

Miles Research kondigt de Nationale Onderzoeksmonitor aan. Een initiatief om de ontwikkelingen in het vak in kaart te brengen. Zowel bureaus als opdrachtgevers worden uitgenodigd om eraan deel te nemen.

De Nationale Onderzoeksmonitor is opgezet door Miles Research. Eric Landwaart, directeur van Miles Research, licht toe: ‘We zullen niet de enige zijn die veranderingen zien in het vak, de techniek brengt ons steeds verder, opdrachtgevers en bureaus bedenken nieuwe oplossingen en brengen verschuivingen aan, en het lijkt ons goed om in kaart te brengen hoe die partijen de ontwikkelingen zien.’ Dat de markt in beweging is blijkt ook wel uit de recente studies van ESOMAR die de vooral de wereldwijde opdrachtgeverskant belichten. Miles Research wil zich vooral concentreren op de Nederlandse markt. De Nationale Onderzoeksmonitor bestaat uit een korte vragenlijst waaraan zowel bureaus als opdrachtgevers kunnen deelnemen.

Eric Landwaart: ‘Wij willen zoveel mogelijk visies bijeenbrengen, de verschillen laten zien, maar ook de overeenkomsten. Vooral in een tijd als deze is het goed om te weten waar we als vak staan en waar we naartoe gaan.’

De resultaten van de monitor zullen voor iedereen inzichtelijk en bruikbaar zijn. Ze worden de komende tijd gedeeld via Daily Data Bytes, en Miles Research zal op hun presentatie tijdens Road to MIE (3 juni a.s.) de eerste uitkomsten delen.

De presentatie gaat deels over Voice, maar ook over andere innovatieve onderzoeksmethoden. Inschrijven kan hier: Phebi Presenteert: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT? Impact van Voice op research – Miles Research (mie.nl)

Miles Research nodigt bureaus en opdrachtgevers uit om de vragenlijst in te vullen. Eric Landwaart: ‘Hoe meer antwoorden er binnenkomen, hoe beter we een beeld kunnen schetsen, en hoe bruikbaarder de resultaten zijn. Daarom hoop ik ook dat iedereen die geïnteresseerd is de link ook naar anderen doorstuurt!’

Vul hier de vragenlijst in.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?