Liever iemand aan de telefoon dan een stuntelende chatbot
Telefonie is nog altijd hét voorkeurskanaal van de Nederlandse consument als het gaat om contact met organisaties. Consumenten zijn tegelijkertijd kritisch over geautomatiseerd klantcontact; vooral de stuntelende chatbot moet het ontgelden. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek van Y.digital en DirectResearch. De tevredenheid van de Nederlandse consument over contact met organisaties liet…
Van welke marktonderzoektermen moeten we af?
De jaarlijkse Marketing Research Society-conferentie in Engeland telde dit jaar ook een sessie waarin – als was het een populaire talkshow – een panel mocht zeggen welke termen uit het vak dienen te verdwijnen. Het publiek mocht erover stemmen. Kiezen van ergernissen… in Engeland is er zelfs een speciaal tv-programma voor, Room 101. Dat was…
‘Technologie en cultuur geven communicatie nieuwe dynamiek’
Op de tweede dag van MIE’24 geven Gert Koot en Maxime de Jonge van Human Tales een lezing onder de titel: ‘Changing the Dialogue’. Het gaat over het veranderende landschap van communicatie temidden van technologische en culturele verschuivingen. Een nieuwe blik op het zender-ontvangermodel en de gevolgen voor bedrijven en merken. De lezing is in…