Actueel | 21 november 2023
21 november 2023

Laatste kans: meld je aan voor Education Day!

Aanstaande donderdagmiddag organiseert het Data & Insights Network samen met het NIMA weer een fysieke Education Day in Amsterdam. Dit keer met als overkoepelend thema ‘Data on Research’. Leden van het D&IN zijn van harte uitgenodigd om hierbij (kosteloos) aanwezig te zijn. Het programma voor de middag ziet er als volgt uit: 13.30 – 14.00…

Best practices | 14 november 2023
14 november 2023

Webinar Norstat over werven testgebruikers

Norstat houdt a.s. donderdag 16 november om 16.30 uur een webinar over veel voorkomende rekruteringsfouten bij het werven van testgebruikers. Een interactieve sessie, gericht op best practices. In het webinar staat TestingTime centraal. Dat ondersteunt UX- en marktonderzoekers van bedrijven, zoals McKinsey, Vodafone, Shell, trivago, British Telecom, Zalando, UBS, Deliveroo en AXA, bij het werven…

Actueel | 14 november 2023
14 november 2023

Bestuur Reframe kondigt nieuwe plannen aan

Reframe, een initiatief van ADCN en VIA en ontstaan uit het Dutch Marketing Diversity, kondigt een herlancering en de nieuwe plannen aan. De stichting zet zich in om diversiteit en inclusie te versnellen in de marketingcommunicatie-industrie en zo bij te dragen aan een inclusievere samenleving. Afgelopen donderdag 9 november organiseerde de stichting de eerste ‘Reframedag’,…

Personalia | 09 november 2023
09 november 2023

DVJ Insights breidt team uit

DVJ Insights heeft Dijana Justic benoemd tot Global Director Marketing Communications. Eline Witteveen, Peter van Drunen en Romeo Ramaekers gaan DVJ versterken als research experts. Dijana Justic heeft vijf jaar lang een eigen bureau gehad onder de naam DJ Interim Marketing. Meest recent werkte ze als brand manager voor Westland Kaas. Daarvoor was ze belast…

Advertentie | 09 november 2023
09 november 2023

Norstat: de one-stop-shop voor dataverzameling

Norstat, voortgekomen uit de overname van Respondenten.nl en CG Research, is in Nederland sinds 2021 actief. De afgelopen twee jaar heeft Norstat zich verder ontwikkeld om voor Nederlandse bedrijven dé partner te worden op het gebied van respondentenwerving en dataverzameling. Onder het motto ‘Know your world’ helpen we onze opdrachtgevers bij het verzamelen van inzichten…

Personalia | 09 november 2023
09 november 2023

Koen van Nijnatten partner en directielid Miles Research

Koen van Nijnatten is benoemd tot partner en directielid van Miles Research. Hij gaat zich binnen de organisatie onder andere richten op de uitbreiding van het klantportfolio. Koen van Nijnatten heeft ruim 20 jaar ervaring in strategie, marketing en marktonderzoek bij onder meer ABN AMRO, GfK en Ipsos. Eric Landwaart, directeur Miles Research, zegt blij…

Actueel | 07 november 2023
07 november 2023

Hanneke Theuws, Rode Kruis: ‘We meten wat mensen hier echt raakt’

Hanneke Theuws, marktonderzoeker van het Rode Kruis, vertelt hoe haar werk de campagnes en projecten van de hulpverleningsorganisatie ondersteunt. Op 16 november geeft zij hiervan voorbeelden tijdens de Circle Bijeenkomst van het Data & Insights Network in Den Haag. Het Rode Kruis doet onmisbaar werk. Hoe belangrijk is het voor jou dat je een baan…

Actueel | 02 november 2023
02 november 2023

Praat mee over artificial intelligence en ChatGPT in Taskforce AI

Het Data & Insights Network wil met een groep vakgenoten brainstormen over AI in research. Hoe bewaken we kwaliteit, houden we het juridisch zuiver, wat doen we met privacy en geheimhoudingsverplichtingen… het zijn vragen die in de groep aan de orde komen, juist omdat het volgens D&IN ‘absoluut noodzakelijk is dat we daar als branche…

Actueel | 26 oktober 2023
26 oktober 2023

Tiende FD Gazelle voor de ME Research Group, zesde voor DVJ Insights

De ME Research Group kan de tiende FD Gazelle toevoegen aan de negen die al werden binnengehaald. Voor DVJ Insights is het de zesde keer. Edgar de Beule en Hesam Fahimi, de oprichters van Markteffect, later onderdeel van de ME Research Group na overname van Team Vier en DirectResearch, zien cultuur als basis van het…

Actueel | 26 oktober 2023
26 oktober 2023

NPSO lanceert programma 2024 én nieuwe website

Het Nederlandstalig Platform voor Survey Onderzoek (NPSO) heeft onlangs een nieuwe website gelanceerd. Het NPSO wil kennis uitdragen over het methodologisch verantwoord uitvoeren van grootschalig sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Voor 2024 staat er een uitgebreid programma op stapel en op 29 november a.s. wordt de jaarlijkse innovatiedag gehouden. Barry Schouten van het CBS, en een van de…

Actueel | 24 oktober 2023
24 oktober 2023

The Data Agency neemt Whooz over

The Data Agency kondigt de overname aan van Whooz, dat zich specialiseert in klantinzicht. Whooz wordt daarmee toegevoegd aan The Data Agency-groep. Frank de Beun, CEO bij The Data Agency zegt over de overname: ‘Met de expertise van Whooz kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn en onze positie in de markt versterken….

Actueel | 24 oktober 2023
24 oktober 2023

SKIM benoemt Managing Director Amerika

SKIM heeft Jeff Haselum benoemd tot Managing Director VS. Hij volgt bedrijfsveteraan Jeroen Hardon op, die na vijf jaar leiding te hebben gegeven aan het Amerikaanse team nu terugkeert naar het hoofdkantoor, om daar de functie op zich te nemen van Global Lead, Methodology and Analytics. Jeff Haselum wordt verantwoordelijk voor de aansturing van de…

Ook de laatste bytes ontvangen?