Actueel | 04 april 2023
04 april 2023

Vandaag kort geding Blauw tegen NEBU over datalek

Vorige week ontstond tumult rond datalekken in dienstverleningsonderzoek voor bedrijven. Blauw was het eerste – maar niet het enige - bureau dat slachtoffer werd van een softwareprobleem van een toeleverancier. En grote opdrachtgevers werden er in meegesleept. Vandaag, dinsdag 4 april, dient een kort geding dat Blauw heeft aangespannen tegen NEBU, de leverancier van de...
Actueel | 04 april 2023
04 april 2023

Daar is het duurzaamste merk weer (en wat er nog steeds fout gaat in de rankings)

De Sustainable Brand Index (SBI) blijft voor verwarring zorgen. Ging het in de editie van 2021 al mis, dit jaar is de situatie niet veel beter. Durk Bosma van Future of Food Institute wist vorig jaar zelfs de Reclame Code Commissie aan zijn zijde te krijgen, toen hij aanhangig maakte dat de vermeende winnaar niet...
Actueel | 04 april 2023
04 april 2023

‘KLM neemt vaker de trein’ tijdens MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de presentatie is in handen van Hans...
Personalia | 30 maart 2023
30 maart 2023

Norstat benoemt Kjell Massen tot Head of Quantitative & Business Development

Norstat versterkt het kwantitatieve aanbod in Nederland met senior expertise met de benoeming van Kjell Massen tot Head of Quantitative & Business Development. Norstat is sinds 2021 actief in Nederland door de overnames van Respondenten.nl en CG Research. Norstat Nederland ontstond door de fusie van deze twee bedrijven te combineren met de internationale Norstat Group....
Actueel | 30 maart 2023
30 maart 2023

Verve opens Amsterdam office

Culture, communities and digital research agency Verve has opened a Benelux (Belgium, Netherlands and Luxembourg) office in Amsterdam. The Benelux office will be led by Kirby Johnson, who has been appointed as research director at Verve, having previously worked for Human8 (formerly InSites Consulting) in Germany and the Netherlands. Kirby Johnson Johnson will be supported...
Actueel | 30 maart 2023
30 maart 2023

Meer afstemming van toezicht online platforms en KI

Het Samenwerkingsplatform Digitale Toezichthouders (SDT) zal twee extra zogeheten Kamers oprichten voor het afstemmen van toezicht op online platforms en op kunstmatige intelligentie. Bij de Kamers zullen ook andere toezichthouders worden betrokken dan de leden van het SDT. De SDT werd in oktober 2021 opgericht door de Autoriteit Consument & Markt (ACM), de Autoriteit Financiële...
Actueel | 23 maart 2023
23 maart 2023

Meer inspanning nodig om alle groepen te bereiken voor onderzoek

Tijdens de onlangs gehouden conferentie van de Market Research Society in Engeland ging een van de paneldiscussies over de bereikbaarheid van uiteenlopende groepen en gemeenschappen voor onderzoek. Worden er wel genoeg inspanningen gedaan om iedereen bij onderzoek te betrekken? Aan de discussie werd onder anderen deelgenomen door Kenny Imafidon, mede-oprichter en managing director bij ClearView...
Actueel | 21 maart 2023
21 maart 2023

Boosten van de Oranjebeleving op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Network de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied op MIE’23. Een van de bijdragen wordt verzorgd door...
Actueel | 21 maart 2023
21 maart 2023

Ray Poynter named as 2023-2024 ESOMAR Council President

ESOMAR last week announced that Ray Poynter, Managing Director of the Future Place and founder of NewMR has been elected as the organisation’s new 2023-2024 Council President. Poynter will serve in his new position for two years, replacing Kristin Luck of ScaleHouse who has completed her two-year term and will now serve an additional two...
Actueel | 21 maart 2023
21 maart 2023

MarketResponse neemt Reputations over

MarketResponse neemt Reputations Content & Campagnes over. Met deze overname wil het bureau een volgende stap zetten naar full-service dienstverlening op het gebied van insights-driven marketing. CEO Jorgen Botermans van MarketResponse ziet de overname als een voor de hand liggende stap: ‘In onze digitale, globaliserende wereld is heldere en consistente communicatie essentieel. Daarmee laat je...
Actueel | 16 maart 2023
16 maart 2023

Panel & Community Seminar MWM2 op 30 maart

Op donderdag 30 maart organiseert MWM2 het jaarlijkse Panel & Community Seminar. Tijdens het programma vertellen vakgenoten over hun ervaringen met een online researchpanel of community. Het Panel & Community Seminar verwelkomt gastsprekers van bol.com, het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid en Heineken. Verder vertelt Boris Kugel van MWM2 meer over het Gen Z...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

Brancheorganisaties willen fraude rond data bestrijden

Drie brancheorganisaties, de Insights Association (IA), de Market Research Society (MRS) en ESOMAR, hebben aangekondigd dat ze samen 'fraude willen bestrijden' en risico’s rond datakwaliteit willen aanpakken. De organisaties proberen op die manier twijfelachtige enquêtes door bureaus of bots te voorkomen door te laten zien hoe je fraudedetectie uitvoert. Daarnaast willen ze de kwaliteit van...

Ook de laatste bytes ontvangen?