Karthik Rao volgt David Kenny op als CEO van Nielsen
Karthik Rao is benoemd tot de nieuwe Chief Executive Officer van Nielsen. Hij volgt David Kenny, die de rol van Executive Chairman op zich gaat nemen. Rao is al 23 jaar werkzaam bij de organisatie, laatstelijk als CEO van de audience measurement-tak. Karthik Rao (foto) trad 23 jaar geleden in dienst bij Nielsen. Hij is…
Wie wonnen de ESOMAR awards?
Tijdens het ESOMAR Congress van afgelopen week werden er weer awards uitgereikt voor papers, presentaties, exposanten en onderzoeksprojecten. We zetten alle winnaars op een rij. ESOMAR maakte aan het eind van het congres, op woensdag 13 september, de winnaars bekend van verschillende awardprogramma’s die op het congres werden gepresenteerd. De prijzen omvatten categorieën als beste…
SMART Congres 2023 – 21 september – In de Ruimte, Utrecht
Nog maar twee dagen dan gaat het SMART Congres van start. Het congres vindt plaats op donderdag 21 september in de Ruimte, een historische locatie aan de Utrechtse grachten. Is jouw bureau of bedrijf aangesloten bij het Data & Insights Network, dan krijg je korting op de ticketprijs. Dus, nog geen plannen voor a.s. donderdag?…
‘Je moet AI inpassen in een mix van mogelijkheden’
Barry Jennings is bij Microsoft verantwoordelijk voor onderzoek en insights, en is expert op AI-gebied. Ook is hij lid van ESOMAR’s AI Task Force. Robert Heeg vroeg hem hoe kunstmatige intelligentie zijn vak en de onderzoeksindustrie verandert. ‘Onderzoek of AI de data kan beïnvloeden.’ AI is hét gespreksonderwerp, ook in de insightsindustrie. In hoeverre raakt…
Ipsos benoemt Ponsi Khider en Bonnie Bain op topfuncties
Ipsos heeft Caroline Ponsi Khider benoemd tot Chief Communications en Brand Officer, en Dr. Bonnie Bain tot Global Head of Healthcare. Bain vervangt Michael Spedding, die aan het einde van het jaar met pensioen gaat. Ponsi Khider gaat deel uitmaken van het Global Management Committee en ze rapporteert aan CEO Ben Page. Ze werkt sinds…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Catherine Wertz (SKIM) wint YES Award
De Young ESOMAR Society (YES!) Award is een wereldwijde competitie voor jonge professionals (tot 30 jaar). Afgelopen dinsdag, tijdens de derde dag van het ESOMAR Congres in Amsterdam, werd bekendgemaakt dat Catherine Wertz, senior manager bij SKIM, de award heeft gewonnen. Acht genomineerden voor de prijs mochten op de maandag van het ESOMAR Congres hun…
Nielsen ontslaat 9% personeelsbestand
Nielsen is van plan om 9% van zijn wereldwijde personeelsbestand te ontslaan om kosten te besparen en de omzet ‘te herschikken’. Werknemers ontvingen het nieuws in een verklaring die afgelopen woensdag werd uitgegeven en de bezuinigingen zullen naar verwachting ongeveer 1.000 personeelsleden treffen. Een jaar geleden kreeg Nielsen de goedkeuring van de aandeelhouders voor verkoop…
SKIM breidt uit naar Parijs
SKIM heeft een kantoor geopend in Parijs. Het is de vierde locatie in Europa en de tiende wereldwijd. De nieuwe locatie is gevestigd in het hart van Parijs en het zet SKIM’s internationale expertise in om klanten te helpen het gedrag, de voorkeuren en trends van consumenten in de lokale markt te begrijpen. Het Franse…
SMART Congres 2023 – 21 september – In de Ruimte, Utrecht
Het programma van het komende SMART Congres is nu compleet. Het congres vindt plaats op donderdag 21 september in de Ruimte, een historische locatie aan de Utrechtse grachten. Is jouw bureau of bedrijf aangesloten bij het Data & Insights Network, dan krijg je korting op de ticketprijs! Het programma ziet er als volgt uit: 09:30-10:00…
Fusie Companen en Public Result
Adviesbureau Companen in Arnhem houdt zich al lang bezig met onderzoek en beleid rond woningmarkt en leefomgeving. Om opdrachtgevers verder te helpen bij de realisatie van beleid, zocht het bureau naar verbreding van de dienstverlening. Die werd gevonden bij Public Result in Rijswijk, een adviesbureau voor implementatievragen. ‘Een gezonde dosis pragmatisme, betrokkenheid bij maatschappelijke opgaven…
Marketing measurement maakt het verschil
Van 10 t/m 13 september wordt in Amsterdam het jaarlijkse ESOMAR Congres gehouden. Namens het Data & Insights Network spreekt Sven Meijer, director business development van Objective Platform, op 11 september op het congres over marketing measurement. Daily Data Bytes vroeg hem alvast iets te vertellen over zijn presentatie. Als kernboodschap van zijn lezing…
De impact van culturele context op marktonderzoek
De cultuur waarin consumenten leven en de manier waarop die voortdurend verandert, is voor velen onbekend terrein. Toch heeft cultuur veel invloed op wat wij denken, voelen en doen. Daarom combineert Human8 zijn community-onderzoek vaak met culturele inzichten. Arjan Veninga, Senior Business Director van Human8, schreef er een blog over. Wat houdt cultureel onderzoek in…