Snelst stijgende retailmerken
Het zijn vooral jonge bedrijven die sinds 2015 als retailmerk furore maken. In de lijst met 100 sterkste retailmerken van Nederland, stijgen Coolblue (opgericht in 1999), BENU Apotheek (introductie naam in 2012) en Rituals (sinds 2000) het snelst.
Vijf miljoen Nederlandse consumenten shoppen online over de grens
In 2018 kochten vijf miljoen Nederlandse consumenten online producten en diensten in het buitenland. Samen gaven zij € 880 miljoen uit bij buitenlandse webshops. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.
Coalitie moet op zoek naar nieuwe partners in de Eerste Kamer
In de peilingen is de coalitie haar meerderheid in de Tweede Kamer al een tijdje kwijt. Nu is dit geen opvallend fenomeen
Net Promoter Score binnen B2B naar 14 procent gestegen
De Net Promoter Score (NPS) is in 2018 gestegen naar 14%. In 2017 kwam dit uit op 10%. Ondanks de stijging van het aantal promoters, beveelt de helft van de klanten organisaties passief en 17% van de klanten organisaties helemaal niet aan.
Nationale Week Zonder Vlees in beeld
Ipsos brengt voor de tweede jaar op rij de social buzz rondom de campagne in kaart. De week van 11 t/m 17 maart stond weer in het teken van de Nationale Week Zonder Vlees, een campagne die na een succesvolle eerste editie in 2018 jaarlijks zal terugkeren.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Verwachte groei gebruik smart speakers 80% het komende half jaar
Voor het eerst is in Nederland op grote schaal het gebruik van verschillende voice-toepassingen onderzocht. Kantar voerde dit onderzoek uit onder 37.000 Nederlandse huishoudens.
Duurzaam denken is nog niet duurzaam doen
Het merendeel van de Nederlanders (65%) maakt zich zorgen om de opwarming van de aarde. Om hier iets aan te doen kijken burgers vooral naar de overheid en het bedrijfsleven. Nederlanders willen – per saldo – dat de overheid meer doet om klimaatverandering tegen te gaan.
Openstaan voor gedragsfactoren: De homo psychologicus in de economie
‘De homo economicus die zich zou laten leiden door zuiver rationale beslissingen, die heeft wat mij betreft wel zijn langste tijd gehad,’ zegt gedragseconoom Stephan Jagau.
Segmentatie, zó 2018!?
Om te begrijpen hoe je relevantie voor je merk creëert en te bepalen welke associaties en benefits je in conceptontwikkeling en communicatie moet gebruiken om je merk beter bereikbaar te maken, kan de Censydiam benadering worden ingezet.
The war for Attention
Our attention is nowhere and everywhere at once and companies are fighting to get a glimpse of this new piece of gold. Jeroen Jonker Roelants, Head of Product Marktplaats (eBay), gives an eye-witness report on MIE.nl right from the ‘Attention War’ battlefield.
De toegewijde focus van BOL.COM: Mindset moet als een olievlek door de organisatie
Structuur ontbrak in het aanbrengen van verbeteringen aan webshop bol.com. Dus tuigde Melle Moorman, CRO lead en UX analist, een apart team op.
Meerderheid consumenten communiceert liever niet met chatbot
Consumenten stellen hun vraag voor bedrijven het liefst aan een medewerker van vlees en bloed via telefoon, per e-mail of in face-to-face contact. Slechts een klein deel van de consumenten (4,8 procent) heeft een voorkeur voor een chatbot of virtuele assistent.