Nederlandse vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in hoger management
Dat blijkt ook uit Kantar Inclusion Index. Nederland scoort met 60% relatief goed als het gaat om ‘inclusion & diversity’ op de werkvloer. Canada voert de Kantar Inclusion Index aan, op de voet gevolgd door de VS.
Online consumentenbestedingen in Nederland gestegen
Nederlandse consumenten gaven in de eerste zes maanden van 2019 online € 12,5 miljard uit aan producten en diensten, wat leidt tot een groei van 9% ten opzichte van het eerste half jaar van 2018. Naar verwachting komen de totale online consumentenbestedingen voor heel 2019 uit op € 25,9 miljard.
Nederlanders lopen nog niet warm voor duurzame levering
Slechts negentien procent van de Nederlanders is bereid om extra te betalen voor een duurzame* levering van een online bestelling. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van Trusted Shops onder ruim 1.000 Nederlanders.
Hoe kun je in FMCG je merk beter verkopen? Een studie naar optimale schapindeling
Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Martin Leeflang beschrijft de resultaten van een onderzoek naar de effecten van verschillende schapindelingen op de keuze van de consument voor bepaalde produkten en merken.
Consumer actions to plastic waste
Kantar’s publication Who Cares, Who Does? is based on the results of a global survey covering 24 countries across Europe, Latam and Asia. Not only did they look at what people cared about, but also investigated what actions consumers are claiming to take and whether this is also true in their purchasing, through our direct link to their real shopping behaviour.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Nederlandse consument steeds bekender met Smart Home
Steeds meer Nederlanders, inmiddels 62%, zijn bekend met Smart Home. Dat is een verdubbeling sinds 2015. Dat blijkt uit de Smart Home Monitor 2019 van GfK in samenwerking met de Smart Home Society.
Schoenenwinkels verdwijnen langzamerhand uit straatbeeld
De schoenenwinkels in Nederland hebben het zwaar. De verkopen stagneren, het aantal vestigingen loopt jaarlijks terug en een steeds groter deel van de verkopen gaat via het internetkanaal. Dit blijkt uit een onderzoek van ABN AMRO en onderzoeksbureau Locatus.
Nederlandse omzet Spotify 350 miljoen
De omzet van Spotify in Nederland is inmiddels gegroeid naar 350 miljoen euro per jaar. Op dit moment heeft de muziekdienst bijna 3 miljoen betalende gebruikers, een stijging van 33% ten opzichte van 2017.
Modellen voor Marketing-Insights
Het naslagwerk “Modellen voor Marketing-Insights” is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.
Helft van online shoppers koopt minimaal 1x per maand online
Ruigrok NetPanel neemt ieder jaar het online gedrag van de Nederlandse samenleving onder de loep in haar What’s happening online-onderzoek. In deze blog zoomen we in op hoe de Nederlander online shopt.
Kiezers positiever over kabinet-Rutte III, mede dankzij akkoorden
Het kabinet-Rutte III kan – als het om de kiezersgunst gaat – spreken van een relatieve goede eindsprint in het parlementaire jaar 2018-2019. De tevredenheid over het kabinet-Rutte III neemt wederom toe en het oordeel over Klimaat- en Pensioenakkoord is relatief positief. Dit blijkt uit onderzoek van I&O Research.
Hoe media je onderzoek oppakken
‘Milieufreaks vaak ergste vervuilers’ kopte de Telegraaf op 7 maart naar aanleiding van onderzoek dat I&O Research had uitgevoerd. Ook andere landelijke media kwamen met koppen die niet helemaal of helemaal niet klopten. Hoe kon dit gebeuren? En welke lessen voor onszelf of het (opinie)onderzoek zijn hieruit te trekken?, vraagt Peter Kanne, I&O Research zich af.

