Veel kiezersbewegingen in laatste dagen voor de verkiezingen
Een nameting die I&O Research direct na verkiezingsdag heeft uitgevoerd toont dat de peiling niet onnauwkeurig was, maar dat er in de laatste dagen voor 23 mei nog veel veranderde in de kiezersvoorkeuren.
Helft Nederlanders is positief over eigen financiële situatie
Ongeveer de helft van de Nederlanders bestempelt hun financiële situatie als goed tot zeer goed. Dit blijkt uit de Monitor financieel gedrag van Wijzer in geldzaken, uitgevoerd door Motivaction.
Onderweg met kinderen in de auto
DirectResearch heeft in opdracht van Qontent Matters en Nationale Nederlanden een onderzoek gedaan naar het gedrag van ouders met jonge kinderen tijdens het autorijden. Waar sommige ouders een ritje met de kinderen als een leuke en positieve bezigheid zien, levert het andere ouders veel stress op.
Gemeenten Utrecht en Zoetermeer starten met De Tweede Mening!
Afgelopen week zijn de gemeente Utrecht en gemeente Zoetermeer, in samenwerking met Totta, gestart met de pilot van De Tweede Mening. De Tweede Mening is een online inwonerspanel waar besluiten uit het sociaal domein (WMO, Werk & Inkomen, jeugdzorg, etc.) worden voorgelegd aan inwoners van beide gemeenten.
Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen. Beïnvloedt een influencer zijn of haar volgers in dezelfde mate als een magazine zijn lezers?
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Huiseigenaren wachten met verduurzamen
43 Procent van de Nederlandse huiseigenaren is niet van plan om binnen nu en vijf jaar de woning te verduurzamen. Belangrijkste reden hiervoor is dat zij niet weten welke financiële regelingen zij vanuit de overheid kunnen verwachten.
Slimme speakers in 500.000 huishoudens
Bijna een half miljoen Nederlandse huishoudens hebben inmiddels een slimme speaker (6%). Een lage naamsbekendheid en onduidelijke toegevoegde waarde remmen een echte doorbraak bij consumenten nog wel.
Ondernemersvertrouwen neemt licht toe
Het vertrouwen van ondernemers is in het tweede kwartaal van 2019 iets hoger dan een kwartaal eerder. Na twee kwartalen van afname nam het vertrouwen licht toe.
Het gebruik van de peilingen van Peil.nl in de Peilingwijzer
Politicoloog en universitair docent Tom Louwerse, samensteller van de de Peilingwijzer, een wetenschappelijk onderzoeksproject, reageert op de reactie van Maurice de Hond om het vrije gebruik van de peilingen van Peil.nl aan banden te leggen.
Nederlanders bewust bezig met duurzame energie
Nederlanders zijn steeds bewuster bezig met duurzame warmte in huis, blijkt uit onderzoek dat DirectResearch in opdracht van Vattenfall heeft uitgevoerd. Met het oog op een gasvrij Nederland, kiest ruim een derde voor aansluiting op een warmtenet als alternatief voor aardgas.
De big five van de beïnvloedingspsychologie: Kies voor mij, want ik ben goed
We leven in een maakbare samenleving waarin gedrag stuurbaar is. Maar hoe beïnvloed je gedrag eigenlijk en is dat wel wenselijk? Voor gedragsbeïnvloeding zijn er verschillende wegen naar Rome. De vijf belangrijkste routes komen hier aan bod.
De meerwaarde van psychologisch inzicht
Wat ze wilden gaan doen, was van meet af aan duidelijk: goede sales en marketing nog effectiever maken op basis van psychologische inzichten, en zo de omzet van bekende merken verhogen. Tim Zuidgeest (29) van Unravel Research legt uit hoe ze dat doen.