Onderzoek | 03 september 2019
03 september 2019

Nederlandse omzet Spotify 350 miljoen

De omzet van Spotify in Nederland is inmiddels gegroeid naar 350 miljoen euro per jaar. Op dit moment heeft de muziekdienst bijna 3 miljoen betalende gebruikers, een stijging van 33% ten opzichte van 2017.

Actueel | 25 augustus 2019
25 augustus 2019

Modellen voor Marketing-Insights

Het naslagwerk “Modellen voor Marketing-Insights” is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.

Onderzoek | 22 augustus 2019
22 augustus 2019

Helft van online shoppers koopt minimaal 1x per maand online

Ruigrok NetPanel neemt ieder jaar het online gedrag van de Nederlandse samenleving onder de loep in haar What’s happening online-onderzoek. In deze blog zoomen we in op hoe de Nederlander online shopt.

Onderzoek | 18 juli 2019
18 juli 2019

Kiezers positiever over kabinet-Rutte III, mede dankzij akkoorden

Het kabinet-Rutte III kan – als het om de kiezersgunst gaat – spreken van een relatieve goede eindsprint in het parlementaire jaar 2018-2019. De tevredenheid over het kabinet-Rutte III neemt wederom toe en het oordeel over Klimaat- en Pensioenakkoord is relatief positief. Dit blijkt uit onderzoek van I&O Research.

Best practices | 10 juli 2019
10 juli 2019

Hoe media je onderzoek oppakken

‘Milieufreaks vaak ergste vervuilers’ kopte de Telegraaf op 7 maart naar aanleiding van onderzoek dat I&O Research had uitgevoerd. Ook andere landelijke media kwamen met koppen die niet helemaal of helemaal niet klopten. Hoe kon dit gebeuren? En welke lessen voor onszelf of het (opinie)onderzoek zijn hieruit te trekken?, vraagt Peter Kanne, I&O Research zich af.

Actueel | 27 juni 2019
27 juni 2019

Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt

Ondanks scherpe tegenstellingen in het publieke debat zijn Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt. Dit blijkt uit Denkend aan Nederland. Sociaal en Cultureel Rapport 2019. Een onderzoek naar wat Nederland voor de Nederlanders betekent.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

MetrixLab MSS US Bartender Influencer Study

Patrón scoops top slot for second year as Most Often Recommended Spirit Brand in 2018. MetrixLab Most Often Recommended Brand Awards (MORBA) are based on recommendations of over 10,000 US bartenders.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

Festivalbezoekers last van gehoor

Buitenfestivals zijn mateloos populair, ondanks het feit dat meer dan de helft (57 procent) van de bezoekers aangeeft na afloop last van het gehoor te hebben. Van de ondervraagden in de leeftijdscategorie 15-24 jaar heeft 20 procent zelfs vaak last van het gehoor.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

Consumenten kennen niet altijd mogelijkheden slimme apparaten

In opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft Kantar een enquête uitgevoerd naar het kennisniveau van consumenten van IoT-apparaten.

Best practices | 24 juni 2019
24 juni 2019

Trends in klantvriendelijkheid

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Gerrit Piksen gaat in op de resultaten van het onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland dat SAMR Marktvinders jaarlijks uitvoert. 

Best practices | 18 juni 2019
18 juni 2019

Assortment planning in the Amazon era

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Robert P. Rooderkerk gaat in zijn bijdrage in op de omni-channel assortiments planning om de klantervaring over alle consumenten touchpoints te optimaliseren.

Best practices | 18 juni 2019
18 juni 2019

Retailers under Siege? Insights and Outlook

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Dit keer het artikel van Els Gijsbrechts en Katrijn Gielens die samen inzicht geven in de bedreigingen waar retailers mee te maken krijgen.

Ook de laatste bytes ontvangen?