Actueel | 23 april 2020
23 april 2020

GRBN partners to relaunch Global Trust Survey

The Global Research Business Network (GRBN) has partnered with ten research associations across the globe to update its GRBN Global Trust Survey, which was last conducted in 2018 and measures public trust in research companies compared with other organisations and sectors.

Onderzoek | 20 april 2020
20 april 2020

Nederlanders missen cultuurbezoek

45% van de Nederlanders zegt cultuurbezoek te missen nu deze sector op slot zit vanwege de coronamaatregelen, blijkt uit onderzoek door DirectResearch.

Best practices | 14 april 2020
14 april 2020

Het eigen verhaal van generatie Z: Geef ze de microfoon!

Voor iedereen die een nieuw decennium wil bouwen, is de tijd rijp voor gedegen en diepgaand exploratief-verkennend onderzoek naar Generatie Z. Die heeft de behoefte om een eigen verhaal te vertellen over verwachtingen en dromen over hun toekomst. En let daarbij vooral ook op hun taalgebruik want dat wijkt af van de oudere generaties in ons land.

Onderzoek | 14 april 2020
14 april 2020

Bestedingen in het teken van voeding en hygiëne

Dit en meer blijkt uit de negende meting van de Corona Impact Monitor van Motivaction. Door de uitbraak van het coronavirus is gezelligheid in de supermarkt momenteel ver te zoeken. Online boodschappen doen is een relatief veilig alternatief. Toch keren veel online shoppers zodra het kan graag terug naar de fysieke winkel. 

Onderzoek | 09 april 2020
09 april 2020

Tevredenheid kabinet Rutte III toegenomen

Uit de I&O Zetelpeiling blijkt dat de Nederlandse kiezers massaal staan achter de aanpak van de corona-crisis door het kabinet Rutte. Zowel voor het ‘thuisblijfbeleid’ (de “intelligente lockdown” zoals het kabinet het noemde: 91% staat hier achter) als de maatregelen met betrekking tot de gezondheid van de Nederlanders (88%), als die met betrekking tot de Nederlandse economie (75%) bestaat massieve steun. 

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?

DVJ testte meer dan honderd tv-commercials en online videoadvertenties in drie markten. Ze hebben gekeken naar nieuwe advertenties die de Corona-crisis adresseren in vergelijking met “normale” advertenties.

Bureaus | 31 maart 2020
31 maart 2020

Covid-19 dossier van DVJ Insights

DVJ is al enkele weken geleden begonnen om in opdracht van RTL te peilen of en in welke mate Nederland zich zorgen maakt over het coronavirus en welke maatregelen er genomen worden.

Actueel | 31 maart 2020
31 maart 2020

Winnaars van de Dutch Marketing Awards

NIMA, PIM en Adformatie brachten vanuit Capital C een live programma waarin onder meer Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year en Transformer of the Year, werden bekendgemaakt.

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Nederlanders ergeren zich aan hamsteraars

Hoe ervaart men het om in de supermarkt rond te lopen? Wat voor resultaat heeft de oproep om niet te gaan hamsteren gehad op het gedrag? Vragen die zijn voorgelegd binnen het consumentenpanel van DirectResearch.

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Corona Impact Monitor: tweederde rekent op economische crisis

Door de uitbraak van het coronavirus rekent inmiddels 65% van de Nederlanders op een economische crisis met persoonlijke gevolgen. Ze kiezen daarom voor de bespaarmodus, en voor huiselijke activiteiten die weinig budget vergen.

Bureaus | 25 maart 2020
25 maart 2020

Nieuwe samenwerking: The House of Insights

Sjoerd Koornstra, Durk Bosma en Patrick Bruin sloegen de handen ineen en zijn op 1 maart The House of Insights begonnen.

Onderzoek | 19 maart 2020
19 maart 2020

Nederlanders zien niets in VR-bril

Het aantal Nederlanders dat een VR-bril bezit is de afgelopen periode nauwelijks gestegen. Slechts 6% van de consumenten is in het bezit van een dergelijke bril. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Ook de laatste bytes ontvangen?