GRBN partners to relaunch Global Trust Survey
The Global Research Business Network (GRBN) has partnered with ten research associations across the globe to update its GRBN Global Trust Survey, which was last conducted in 2018 and measures public trust in research companies compared with other organisations and sectors.
Nederlanders missen cultuurbezoek
45% van de Nederlanders zegt cultuurbezoek te missen nu deze sector op slot zit vanwege de coronamaatregelen, blijkt uit onderzoek door DirectResearch.
Het eigen verhaal van generatie Z: Geef ze de microfoon!
Voor iedereen die een nieuw decennium wil bouwen, is de tijd rijp voor gedegen en diepgaand exploratief-verkennend onderzoek naar Generatie Z. Die heeft de behoefte om een eigen verhaal te vertellen over verwachtingen en dromen over hun toekomst. En let daarbij vooral ook op hun taalgebruik want dat wijkt af van de oudere generaties in ons land.
Bestedingen in het teken van voeding en hygiëne
Dit en meer blijkt uit de negende meting van de Corona Impact Monitor van Motivaction. Door de uitbraak van het coronavirus is gezelligheid in de supermarkt momenteel ver te zoeken. Online boodschappen doen is een relatief veilig alternatief. Toch keren veel online shoppers zodra het kan graag terug naar de fysieke winkel.
Tevredenheid kabinet Rutte III toegenomen
Uit de I&O Zetelpeiling blijkt dat de Nederlandse kiezers massaal staan achter de aanpak van de corona-crisis door het kabinet Rutte. Zowel voor het ‘thuisblijfbeleid’ (de “intelligente lockdown” zoals het kabinet het noemde: 91% staat hier achter) als de maatregelen met betrekking tot de gezondheid van de Nederlanders (88%), als die met betrekking tot de Nederlandse economie (75%) bestaat massieve steun.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?
DVJ testte meer dan honderd tv-commercials en online videoadvertenties in drie markten. Ze hebben gekeken naar nieuwe advertenties die de Corona-crisis adresseren in vergelijking met “normale” advertenties.
Covid-19 dossier van DVJ Insights
DVJ is al enkele weken geleden begonnen om in opdracht van RTL te peilen of en in welke mate Nederland zich zorgen maakt over het coronavirus en welke maatregelen er genomen worden.
Winnaars van de Dutch Marketing Awards
NIMA, PIM en Adformatie brachten vanuit Capital C een live programma waarin onder meer Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year en Transformer of the Year, werden bekendgemaakt.
Nederlanders ergeren zich aan hamsteraars
Hoe ervaart men het om in de supermarkt rond te lopen? Wat voor resultaat heeft de oproep om niet te gaan hamsteren gehad op het gedrag? Vragen die zijn voorgelegd binnen het consumentenpanel van DirectResearch.
Corona Impact Monitor: tweederde rekent op economische crisis
Door de uitbraak van het coronavirus rekent inmiddels 65% van de Nederlanders op een economische crisis met persoonlijke gevolgen. Ze kiezen daarom voor de bespaarmodus, en voor huiselijke activiteiten die weinig budget vergen.
Nieuwe samenwerking: The House of Insights
Sjoerd Koornstra, Durk Bosma en Patrick Bruin sloegen de handen ineen en zijn op 1 maart The House of Insights begonnen.
Nederlanders zien niets in VR-bril
Het aantal Nederlanders dat een VR-bril bezit is de afgelopen periode nauwelijks gestegen. Slechts 6% van de consumenten is in het bezit van een dergelijke bril. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

