Actueel | 27 juni 2019
27 juni 2019

Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt

Ondanks scherpe tegenstellingen in het publieke debat zijn Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt. Dit blijkt uit Denkend aan Nederland. Sociaal en Cultureel Rapport 2019. Een onderzoek naar wat Nederland voor de Nederlanders betekent.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

MetrixLab MSS US Bartender Influencer Study

Patrón scoops top slot for second year as Most Often Recommended Spirit Brand in 2018. MetrixLab Most Often Recommended Brand Awards (MORBA) are based on recommendations of over 10,000 US bartenders.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

Festivalbezoekers last van gehoor

Buitenfestivals zijn mateloos populair, ondanks het feit dat meer dan de helft (57 procent) van de bezoekers aangeeft na afloop last van het gehoor te hebben. Van de ondervraagden in de leeftijdscategorie 15-24 jaar heeft 20 procent zelfs vaak last van het gehoor.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

Consumenten kennen niet altijd mogelijkheden slimme apparaten

In opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft Kantar een enquête uitgevoerd naar het kennisniveau van consumenten van IoT-apparaten.

Best practices | 24 juni 2019
24 juni 2019

Trends in klantvriendelijkheid

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Gerrit Piksen gaat in op de resultaten van het onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland dat SAMR Marktvinders jaarlijks uitvoert. 

Best practices | 18 juni 2019
18 juni 2019

Assortment planning in the Amazon era

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Robert P. Rooderkerk gaat in zijn bijdrage in op de omni-channel assortiments planning om de klantervaring over alle consumenten touchpoints te optimaliseren.

Best practices | 18 juni 2019
18 juni 2019

Retailers under Siege? Insights and Outlook

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Dit keer het artikel van Els Gijsbrechts en Katrijn Gielens die samen inzicht geven in de bedreigingen waar retailers mee te maken krijgen.

Actueel | 12 juni 2019
12 juni 2019

Nieuw naslagwerk voor het vakgebied

Het naslagwerk “Modellen voor Marketing- Insights” is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.

Onderzoek | 12 juni 2019
12 juni 2019

Eigen organisatie is moeilijk te veranderen

Meer dan een derde van alle medewerkers in Nederland vindt dat de eigen organisatie onvoldoende in staat is om te veranderen. Dat blijkt uit de ‘Nationale Benchmark Verandervermogen 2018’ van adviesbureau Business Fitscan, gebaseerd op onderzoek van RenM|Matrix onder 1.500 werknemers in Nederland – topmanagers, leidinggevenden en medewerkers – uit verschillende sectoren.

Best practices | 11 juni 2019
11 juni 2019

De squeeze tussen discount en digital: nieuwe uitdagingen voor service supermarkten

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Dit keer het artikel van de winnaar Laurens Sloot over strategieën welke service supermarkten kunnen volgen om de bedreigingen in de markt het hoofd te kunnen bieden.

Onderzoek | 03 juni 2019
03 juni 2019

Veel kiezersbewegingen in laatste dagen voor de verkiezingen

Een nameting die I&O Research direct na verkiezingsdag heeft uitgevoerd toont dat de peiling niet onnauwkeurig was, maar dat er in de laatste dagen voor 23 mei nog veel veranderde in de kiezersvoorkeuren.

Onderzoek | 03 juni 2019
03 juni 2019

Helft Nederlanders is positief over eigen financiële situatie

Ongeveer de helft van de Nederlanders bestempelt hun financiële situatie als goed tot zeer goed. Dit blijkt uit de Monitor financieel gedrag van Wijzer in geldzaken, uitgevoerd door Motivaction.

Ook de laatste bytes ontvangen?