Online bestedingen van Nederlandse consumenten zijn gestegen in 2019
De online bestedingen van Nederlandse consumenten kwamen in 2019 uit op € 25,8 miljard, wat een stijging betekent van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Zo blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org uitgevoerd door GfK.
Nederlander gebruikt 35 plastic tasjes per jaar
Voor 94 procent van de Nederlanders is het een gewoonte geworden om zelf een tas mee te nemen naar de supermarkt. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research, om tot een evaluatie te komen van het verbod op gratis plastic tasjes in 2016.
Een vrij droge januari voor één op de vijf Nederlanders
Driekwart van de alcohol drinkende Nederlanders weet precies wat Dry January inhoudt. Maar het blijft niet bij kennis. Van alle gebruikers consumeerde ruim één op de vijf in de eerste maand van dit jaar bewust minder of geen alcohol zo blijkt uit onderzoek van Motivaction.
Publieke mispercepties over hoe vaak een doodsoorzaak voorkomt
Ipsos’ meest recente Perils of Perception studie laat de publieke mispercepties in 32 verschillende landen zien over hoe vaak een bepaalde doodsoorzaak voorkomt.
Data driven marketing: how to avoid the dead-end roads
Data and metrics are more important than ever for commercial decision making. But some areas within the field decrease marketing effectiveness. According to Robert van Ossenbruggen ‘It’s time to rethink how data is going to help brands grow’.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Why 'research' leads marketers astray
Forrester just released a new report called How Customer Experience Drives Business Growth, 2019. In a nutshell, the study claims to be able to calculate the financial value of improving the CX index by one point based on survey data. This is, as Robert van Ossenbruggen, Consultant & trainer evidence based marketing, will argue below, sheer bollocks.
Van omnichannel naar optichannel: de digitale hysterie voorbij
Gino van Ossel is hoogleraar Retail management aan de Vlerick Business School in Gent. Op 26 november jl. won hij in de Rai Amsterdam de PIM Marketing Literatuur Prijs voor zijn boek Retail – De digitale hysterie voorbij, een uitgave van Van Duuren Management.
3 miljoen Nederlanders gebruiken online supermarkt
Bijna 3 miljoen Nederlanders hebben het afgelopen jaar boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Het aantal dat online boodschappen doet is daarmee sinds 2016 bijna verdubbeld. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.
Valentijnsdag, meer een feest voor vrouwen
Valentijn is al jaren onverminderd populair in Nederland. 29% van de Nederlanders heeft in 2019 Valentijnsdag gevierd. Vooral jongeren staan stil bij de dag van der liefde: zowel onder Gen Z’ers als millennials was het deelname percentage in 2019 40%. Dit blijkt uit onderzoek van Motivaction onder een landelijk representatieve steekproef van 1.540 Nederlanders in de leeftijd van 15 tot en met 70 jaar.
Amazon klaar voor een vliegende start in Nederlandse consumentenmarkt!
Begin dit jaar betreedt Amazon de Nederlandse e-commerce markt. Waar retailers zich volop aan het voorbereiden zijn en experts voorspellingen doen over de impact op de markt, lijkt de consument er wel klaar voor.
Zetelpeiling: ontevredenheid over Rutte III neemt toe
Tevredenheid kabinet Rutte III daalt, vooral onder CDA-, D66- en CU-kiezers. Zo blijkt uit de I&O-zetelpeiling van januari 2020. De VVD blijft virtueel de grootste, 50 Plus groeit iets.
I amvincent: crowd control in het Van Gogh Museum
Jaarlijks telt het Van Gogh Museum (VGM) ruim 2,1 miljoen bezoekers. Per vierkante meter museumruimte zijn dat bijna vijf keer meer bezoekers dan het Louvre in Parijs. Zoveel belangstelling – en bovendien vanuit de gehele wereld – welk museum wil dat nou niet? Nou, het VGM zelf. Althans, het wil wel zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid geven tot een bezoek, maar alleen als de bezoekersbeleving van het allerhoogste niveau blijft. Laurine van de Wiel, senior marketing adviseur VGM, moet hierin de balans vinden.