Best practices | 30 juni 2022
30 juni 2022

Korting op MRMW Virtual Summit 6 en 7 juli a.s.

Voor geïnteresseerden is er de mogelijkheid om met korting deel te nemen aan een online event dat MRMW volgende week woensdag en donderdag, 6 en 7 juli, organiseert en waar tal van vertegenwoordigers van merken en bedrijven de laatste insights delen. This summit will bring together forward thinking clients, innovative agencies and technology disruptors to...
Best practices | 30 juni 2022
30 juni 2022

ESOMAR maakt nominaties Best Paper bekend

Elk jaar presenteert ESOMAR op en rond een aantal evenementen papers die verband houden met het thema van het evenement en die allemaal een wetenschappelijk karakter dragen. Dit jaar zijn zijn er vier papers genomineerd voor de Best Paper Award 2022. De vier genomineerde papers zijn: Evenement: Insights Festival 2021 Nominatie: Fixing a 100-year-old set...
Actueel | 30 juni 2022
30 juni 2022

Neuromarketingwebinars Unravel meer dan 10.000 keer bekeken

Ze beginnen al langzamerhand een cultstatus te krijgen, en de jury van de MOAward voor Bureau van het jaar – waarvoor Unravel Research dit jaar was genomineerd - wees er ook al op: de wekelijkse lunchwebinars zijn een hit. Tijd voor een bezoekje. Het is woensdagochtend, tien voor twaalf. De laatste voorbereidingen worden getroffen voor...
Onderzoek | 30 juni 2022
30 juni 2022

Tevredenheid in hoger onderwijs stabiel

Ondanks een door corona geteisterd studiejaar is de algemene tevredenheid onder studenten over hun opleiding ten opzichte van 2021 vrijwel gelijk gebleven. Dat blijkt uit de Nationale Studenten Enquête (NSE) 2022 onder meer dan 286.000 studenten uitgevoerd door MWM2. 71% van de Nederlandse studenten in het hoger onderwijs zegt (zeer) tevreden te zijn met de...
Onderzoek | 16 juni 2022
16 juni 2022

Relaties in Nederland krijgen gemiddeld een 8,1

Goed nieuws: Nederlanders zijn erg tevreden met hun huidige relatie. Ze geven die gemiddeld een 8,1. Dit cijfer is ongeveer gelijk voor alle leeftijden, voor mensen in korte en in lange relaties, en bij alle opleidingsniveaus en inkomensgroepen. Volgens de deelnemers aan het onderzoek, uitgevoerd door I&O Research in opdracht van de Universiteit van Utrecht...
Actueel | 14 juni 2022
14 juni 2022

‘Met cijfers is het altijd duidelijk, het klopt of het klopt niet’

Sanne Van Grootel (InSites Consulting), Jamie van der Heijde (Braingineers) en Nina Witvliet (MWM2) zijn dit jaar de genomineerden voor een MOA Award Young Talent. In een reeks van drie artikelen staat elke keer een van hen centraal. Vorige week spraken we met Jamie van der Heijde, deze week met Sanne van Grootel (31, hierboven...
Actueel | 14 juni 2022
14 juni 2022

PostNL draagt diversiteit- en inclusie-onderzoek over aan Ipsos

PostNL doet al een aantal jaar onderzoek naar diversiteit en inclusie onder zijn medewerkers met de Diversiteitsindex. Voor dit onderzoek is al jaren veel interesse vanuit andere organisaties. Daarom hebben PostNL en Ipsos een samenwerkingsovereenkomst getekend. Ipsos gaat het onderzoek in de markt zetten zodat ook andere organisaties hier verder actief mee aan de slag...
Actueel | 09 juni 2022
09 juni 2022

DVJ Insights weer in Top 250 groeibedrijven

DVJ Insights staat voor het vierde jaar op rij tot de Top 250 Groeibedrijven, en is daarmee een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. De bedrijven in de lijst realiseren een minimale jaarlijkse groei van 20% in FTE en/of omzet in de drie voorgaande jaren. DVJ Insights is in gezelschap van Bol.com, CoolBlue, Picnic,...
Actueel | 07 juni 2022
07 juni 2022

‘Je kijkt standaard naar de menselijke kant van data’

Vorige week kwam Simone Neeling (VodafoneZiggo) aan het woord. Een van de drie genomineerden voor de MOAward voor Digital & Webanalist 2022. Vandaag stellen wij Daan Bouwmeester voor, sinds acht maanden webanalist en conversiespecialist van Swapfiets, en volgende week spreken we met Dion Westerbos (a.s.r.). Gefeliciteerd met je nominatie! ‘Dank, ik ben er blij mee....
Onderzoek | 07 juni 2022
07 juni 2022

Werknemers geloven niet in verandervermogen van hun organisatie

Uit het Nationaal Onderzoek Verandervermogen 2022 blijkt dat slechts 16% van de Nederlandse werknemers ervan overtuigd is dat hun organisatie effectief kan omgaan met verandering. Het onderzoek is uitgevoerd door RenM|Matrix in opdracht van Business Fitscan dat zich toelegt op het meten en adviseren over het verandervermogen van organisaties. Hoewel het gemeten verandervermogen in 2022...
Best practices | 31 mei 2022
31 mei 2022

Met data kijken naar de toekomst

We leggen vaak de focus op de korte termijn omdat we daar nou eenmaal meer voorkeur voor hebben dan voor de langere termijn. Liever een kleine beloning op de korte termijn dan een grote beloning op de langere termijn. 'Present biases' heet dat in de psychologie. Data-expert Job van den Berg kijkt in deze blog...
Onderzoek | 24 mei 2022
24 mei 2022

Kunstmatige intelligentie meeste impactvolle technologie

CEO’s beoordelen kunstmatige intelligentie als meest impactvolle technologie, terwijl metaverse het minst scoort. Dat blijkt uit een Gartner-enquête, die verder concludeert dat duurzaamheid, personeel en inflatie het denken van de CEO’s in 2022 domineren. Een recent onderzoek onder CEO's en senior executives laat aanzienlijke verschuivingen zien in hun denken over mensen, doel, prijzen en productiviteit,...

Ook de laatste bytes ontvangen?