Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

Europese researchbureaus verwachten hogere omzet

De European Research Foundation (Efamro) heeft de resultaten bekendgemaakt van de Moodindicator die in het tweede kwartaal van dit jaar is uitgevoerd. Het volledige rapport is te downloaden, maar we geven alvast de belangrijkste bevindingen. Over het algemeen is de sector positief over het komende jaar. The top line results are: Results are from 11...
Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

MOA/Rockfeather Data Science Summer School 2022

Het voorspellen door middel van data science-technieken is volgens Gartner een van de snelstgroeiende domeinen in het totale data- en analytics werkveld. Maar hoe ga je hier als ambitieuze professional mee om? Hoe raak je bekend met alle termen en ontwikkel je de vaardigheden voor de praktijk? En dan zonder dat je een vierjarige opleiding...
Actueel | 02 augustus 2022
02 augustus 2022

Dr. Parves Khan named ESOMAR’s new Director General & CEO

ESOMAR announced the selection of Dr. Parves Khan as their new Director General & CEO as of 1 September 2022. Dr. Khan has over 25 years of experience of driving business growth and building teams in the insights industry, and is an award-winning researcher and leader. She brings expertise from both the client and agency...
Onderzoek | 02 augustus 2022
02 augustus 2022

Steeds groter gebrek aan data- en analyticstalent

Bijna de helft (48%) van alle adverteerders en marketing- en en reclamebureaus denkt dat de sector te maken heeft met een crisis als nooit tevoren als het gaat om talent, vooral op het gebied van data en analytics. Dat blijkt uit onderzoek van de World Federation of Advertisers (WFA) en media-adviseur MediaSense. Belangrijkste resultaten van...
Actueel | 26 juli 2022
26 juli 2022

ESOMAR releases its annual ‘Global Top-50 Insights Companies’ ranking

ESOMAR last week released its annual Global Top-50 Insights Companies ranking. This compilation serves two purposes: to acknowledge the largest players moving the Insights Industry forward and to get a sense of the overall health of the profession in the world. It includes an expanded definition of the industry beyond its most established meaning, with...
Onderzoek | 26 juli 2022
26 juli 2022

Data belangrijker dan zakelijke relaties

Meer dan de helft (53%) van de CEO’s in Europa zegt dat data in de toekomst belangrijker zullen worden dan persoonlijke zakelijke relaties. Tweederde vindt dat er nauwkeurigere en vollediger data nodig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van Dun & Bradstreet. De bevindingen zijn gepubliceerd in het Future of Data-rapport van Dun & Bradstreet dat...
Personalia | 05 juli 2022
05 juli 2022

DVJ Insights breidt global consultancy team verder uit

DVJ Insights breidt het consultancy team verder uit met de aanstelling van Yvette Westerbaan als Client Consultant in Nederland en Tia Best als Client Consultant in het Verenigd Koninkrijk. Het tweetal is verantwoordelijk voor de verdere groei van DVJ Insights en het ondersteunen van huidige nationale en internationale klanten in hun groeidoelstellingen. Yvette Westerbaan Yvette...
Advertentie | 05 juli 2022
05 juli 2022

Nieuwe positionering Blue Field Agency en introductie data scan

Blue Field Agency lanceert een nieuwe positionering en een data scan om merken te helpen om meer grip op data te krijgen. Bedrijven écht datagedreven laten groeien vraagt om een nauwe link tussen marketing, creatie, insights, development en advanced analytics. Blue Field Agency combineert deze expertises in de nieuwe positionering waarbij data en advanced analytics...
Best practices | 30 juni 2022
30 juni 2022

Korting op MRMW Virtual Summit 6 en 7 juli a.s.

Voor geïnteresseerden is er de mogelijkheid om met korting deel te nemen aan een online event dat MRMW volgende week woensdag en donderdag, 6 en 7 juli, organiseert en waar tal van vertegenwoordigers van merken en bedrijven de laatste insights delen. This summit will bring together forward thinking clients, innovative agencies and technology disruptors to...
Best practices | 30 juni 2022
30 juni 2022

ESOMAR maakt nominaties Best Paper bekend

Elk jaar presenteert ESOMAR op en rond een aantal evenementen papers die verband houden met het thema van het evenement en die allemaal een wetenschappelijk karakter dragen. Dit jaar zijn zijn er vier papers genomineerd voor de Best Paper Award 2022. De vier genomineerde papers zijn: Evenement: Insights Festival 2021 Nominatie: Fixing a 100-year-old set...
Actueel | 30 juni 2022
30 juni 2022

Neuromarketingwebinars Unravel meer dan 10.000 keer bekeken

Ze beginnen al langzamerhand een cultstatus te krijgen, en de jury van de MOAward voor Bureau van het jaar – waarvoor Unravel Research dit jaar was genomineerd - wees er ook al op: de wekelijkse lunchwebinars zijn een hit. Tijd voor een bezoekje. Het is woensdagochtend, tien voor twaalf. De laatste voorbereidingen worden getroffen voor...
Onderzoek | 30 juni 2022
30 juni 2022

Tevredenheid in hoger onderwijs stabiel

Ondanks een door corona geteisterd studiejaar is de algemene tevredenheid onder studenten over hun opleiding ten opzichte van 2021 vrijwel gelijk gebleven. Dat blijkt uit de Nationale Studenten Enquête (NSE) 2022 onder meer dan 286.000 studenten uitgevoerd door MWM2. 71% van de Nederlandse studenten in het hoger onderwijs zegt (zeer) tevreden te zijn met de...

Ook de laatste bytes ontvangen?