Onderzoek | 15 december 2022
15 december 2022

Around the world in 50 stats

Het Amerikaanse platform voor consumer insights GWI verzamelt nu data uit – nieuw record! - zo’n 50 markten wereldwijd. Noorwegen en Chili kwamen er als laatste bij. Tijd om al uit al die landen eens wat feestelijke statistieken te halen die er toe doen. Tennis in Chili, Russische katten, bier in Mexico? Kun jij raden...
Actueel | 22 november 2022
22 november 2022

Slechts 40% organisaties baseert marketing op data en insights

De DDMA deed samen met GfK onderzoek onder 410 personen werkzaam in de marketingsector en daarbij bleek dat de meerderheid (62%) zegt de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Wat betreft inzet van data liggen er echter nog veel kansen. Zo stuurt nog maar 44% op KPI’s ter optimalisatie van de klantervaring...
Actueel | 08 november 2022
08 november 2022

Marketeers, haastige spoed maar dan goed

Binnen het ‘The Future of Insights’-programma van Ipsos werden de afgelopen tijd rondetafelgesprekken gevoerd met senior insights professionals uit Nederland. Daaruit kwam naar voren dat sneller en geautomatiseerd onderzoek nog verder een vlucht zal nemen in de komende jaren. Het is geen kwestie meer van weken of dagen voordat marketeers antwoorden uit onderzoek verwachten, maar...
Actueel | 03 november 2022
03 november 2022

DDMA publiceert whitepaper over social measurement

Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. Maar hoe meet je de impact van campagnes? Hoe verzamel je inzichten om de resultaten naar een (nog) hoger niveau te tillen? Met als doel marketeers te ondersteunen publiceert DDMA in samenwerking met de DDMA Commissie Social Media het whitepaper ‘Alles over Social Measurement’....
Actueel | 18 oktober 2022
18 oktober 2022

Save the date: SMART Talk 10 november

De maand november zou niet compleet zijn zonder de najaarstalk van SMART. Over minder dan een maand, om precies te zijn op donderdag 10 november, staat er daarom weer een inspirerende SMART Talk op de planning. Vorig jaar vond de SMART Talk plaats in het Philips Stadion, en stond het in het teken van Disctinctive...
Actueel | 11 oktober 2022
11 oktober 2022

Data & Analytics Congres op 15 november a.s.

Op 15 november aanstaande vindt het vijfde Data & Analytics Congres plaats bij Wicked Grounds in Amsterdam. Verrassende (inter)nationale topsprekers presenteren hun visie en tips uit de praktijk. Topics tijdens deze editie zijn onder andere personalisatie, segmentatie, algoritme-keurmerk, Where Data Science meets Analytics en Google Analytics. Niemand minder dan Finn Raben zal deze editie voorzitten....
Actueel | 22 september 2022
22 september 2022

Koppert Cress is Data & Insights Company of the Year

Na de uitreiking van de MOAwards afgelopen juni, lag er nog één prijs in het verschiet, die voor Data & Insights Company of the year 2022. De uitreiking vond gisteren plaats tijdens MIE’22. De drie genomineerden waren Talpa Network, Koppert Cress en Interpolis. De jury prees alle kandidaten voor hun datagedreven manier van werken, maar...
Onderzoek | 22 september 2022
22 september 2022

WhatsApp-onderzoek Miljoenennota – blij met de plannen maar geen vertrouwen

Miles Research heeft aan haar Trendpanel inmiddels ook de optie toegevoegd om panelonderzoek te doen via WhatsApp. Om te zien hoe snel dit kan werken is een kleine test gedaan rondom Prinsjesdag. Al in aanloop naar deze dag was iedereen razend benieuwd wat de belangrijkste plannen en keuzes zijn van het kabinet voor het komende...
Actueel | 20 september 2022
20 september 2022

Tweede editie International Data Science Film Festival

Van 3 tot en met 5 november a.s. vindt de tweede editie plaats van het International Data Science Film Festival (IDSFF), en dat gebeurt bij JADS in 's-Hertogenbosch. Het IDSFF is het eerste filmfestival ter wereld dat zich volledig richt op data science en AI. Naast films zijn er ook colleges en discussies. Het IDSFF...
MIE'22 | 15 september 2022
15 september 2022

Neppe data genereren met AI: privacy-probleem opgelost

Als antwoord op de behoefte aan data-privacy gebruikt Syntho machine learning om neppe datasets aan te maken. Het genereren van synthetische data heeft volgens mede-oprichter Wim Kees Janssen en Younes Moustaghfir (Head Development) veel voordelen boven de klassieke anonimiseertechnieken. Een voorproefje op hun presentatie op het MIE (21 september, 11.15 uur). ‘Synthetische data zijn zo...
Onderzoek | 08 september 2022
08 september 2022

Social media 2022 – 10 insights

Op het GWI-platform schrijft medewerker Becky Boyle dat social media nog geen spoor van inzinking vertonen. Sterker nog, er duiken steeds nieuwe apps en kanalen op die aansluiten bij de behoeften en wensen van consumenten. Tien keer data die elke marketeer moet weten. Wat is het populairste socialmediaplatform? Facebook spant de kroon: 60% van de...
Actueel | 08 september 2022
08 september 2022

MWM2 verzorgt presentaties, masterclasses en round tables op het MIE

MWM2 pakt ruim uit op het MIE van 20 en 21 september. Er zijn presentaties over jongerenonderzoek en een community voor agrarische ondernemers, in masterclasses gaat het over veranderingen binnen onderzoek en beheer van je panel, en er zijn round tables over PowerBI  en WhatsApp-onderzoek. MWM2 draagt op beide dagen van het MIE fors bij...

Ook de laatste bytes ontvangen?