Actueel | 30 augustus 2022
30 augustus 2022

Ongekende tijden voor merk, marketing en communicatie

Martin Kersbergen is penningmeester binnen het bestuur van SWOCC en sparringpartner bij &samhoud. Bij coöperatie DELA doet hij Corporate en Public Affairs. Hij schreef voor SWOCC een blog over de invloed van nieuwe informatie op de fundamenten van voorkeuren en gedragsintenties. Onlangs keek ik mee met een kwalitatief onderzoek waarbij keuzemotieven, voorkeuren en gedragsintenties van consumenten...
Personalia | 25 augustus 2022
25 augustus 2022

Jaleesa Boasman Insights & Innovation-expert bij Beautiful Lives

Jaleesa Boasman is bij Beautiful Lives gestart als Insights & Innovation-expert. Ze gaat zich vooral bezighouden met het ontwerpen, faciliteren een uitwerken van human based designprojecten. Jaleesa werkt momenteel aan projecten voor ABN AMRO, Euronext en KLM. Ze woont in Amsterdam met een huisgenootje, houdt van sporten (boksen en fitness), lekker eten en (… fun fact…)...
Actueel | 18 augustus 2022
18 augustus 2022

Programma MIE 20 en 21 september bekend!

MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, bestaat 20 jaar en dat wordt uitgebreid gevierd met een omvangrijk programma rond data en insights op 20 en 21 september in de Jaarbeurs Utrecht. En wie nu snel een ticket bestelt, krijgt korting! Tijdens deze MIE-jubileumeditie kun je genieten van meer dan 70 kwalitatieve lezingen, workshops, silent seminars,...
Onderzoek | 18 augustus 2022
18 augustus 2022

Miles Research onderzoekt lange wachtlijsten GGZ

In de media is vaak te horen dat mensen die psychische ondersteuning zoeken vaak (te) lang moeten wachten op hulp. Uit cijfers blijkt dat 85.000 mensen op een wachtlijst staan. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) wilde graag een beter beeld krijgen bij deze cijfers, vooral over hoeveel mensen vaker ingeschreven staan op een wachtlijst. Miles Research...
Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

Europese researchbureaus verwachten hogere omzet

De European Research Foundation (Efamro) heeft de resultaten bekendgemaakt van de Moodindicator die in het tweede kwartaal van dit jaar is uitgevoerd. Het volledige rapport is te downloaden, maar we geven alvast de belangrijkste bevindingen. Over het algemeen is de sector positief over het komende jaar. The top line results are: Results are from 11...
Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

MOA/Rockfeather Data Science Summer School 2022

Het voorspellen door middel van data science-technieken is volgens Gartner een van de snelstgroeiende domeinen in het totale data- en analytics werkveld. Maar hoe ga je hier als ambitieuze professional mee om? Hoe raak je bekend met alle termen en ontwikkel je de vaardigheden voor de praktijk? En dan zonder dat je een vierjarige opleiding...
Actueel | 02 augustus 2022
02 augustus 2022

Dr. Parves Khan named ESOMAR’s new Director General & CEO

ESOMAR announced the selection of Dr. Parves Khan as their new Director General & CEO as of 1 September 2022. Dr. Khan has over 25 years of experience of driving business growth and building teams in the insights industry, and is an award-winning researcher and leader. She brings expertise from both the client and agency...
Onderzoek | 02 augustus 2022
02 augustus 2022

Steeds groter gebrek aan data- en analyticstalent

Bijna de helft (48%) van alle adverteerders en marketing- en en reclamebureaus denkt dat de sector te maken heeft met een crisis als nooit tevoren als het gaat om talent, vooral op het gebied van data en analytics. Dat blijkt uit onderzoek van de World Federation of Advertisers (WFA) en media-adviseur MediaSense. Belangrijkste resultaten van...
Actueel | 26 juli 2022
26 juli 2022

ESOMAR releases its annual ‘Global Top-50 Insights Companies’ ranking

ESOMAR last week released its annual Global Top-50 Insights Companies ranking. This compilation serves two purposes: to acknowledge the largest players moving the Insights Industry forward and to get a sense of the overall health of the profession in the world. It includes an expanded definition of the industry beyond its most established meaning, with...
Onderzoek | 26 juli 2022
26 juli 2022

Data belangrijker dan zakelijke relaties

Meer dan de helft (53%) van de CEO’s in Europa zegt dat data in de toekomst belangrijker zullen worden dan persoonlijke zakelijke relaties. Tweederde vindt dat er nauwkeurigere en vollediger data nodig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van Dun & Bradstreet. De bevindingen zijn gepubliceerd in het Future of Data-rapport van Dun & Bradstreet dat...
Personalia | 05 juli 2022
05 juli 2022

DVJ Insights breidt global consultancy team verder uit

DVJ Insights breidt het consultancy team verder uit met de aanstelling van Yvette Westerbaan als Client Consultant in Nederland en Tia Best als Client Consultant in het Verenigd Koninkrijk. Het tweetal is verantwoordelijk voor de verdere groei van DVJ Insights en het ondersteunen van huidige nationale en internationale klanten in hun groeidoelstellingen. Yvette Westerbaan Yvette...
Advertentie | 05 juli 2022
05 juli 2022

Nieuwe positionering Blue Field Agency en introductie data scan

Blue Field Agency lanceert een nieuwe positionering en een data scan om merken te helpen om meer grip op data te krijgen. Bedrijven écht datagedreven laten groeien vraagt om een nauwe link tussen marketing, creatie, insights, development en advanced analytics. Blue Field Agency combineert deze expertises in de nieuwe positionering waarbij data en advanced analytics...

Ook de laatste bytes ontvangen?