Bureaus | 10 juni 2020
10 juni 2020

NPO en Motivaction sluiten overeenkomst

Onlangs hebben Nederlandse Publieke Omroep en Motivaction een overeenkomst gesloten voor uitvoering van het Media Appreciatie Panel (MAP). Het MAP is één van de grootste continue mediaonderzoeken in Nederland.

Bureaus | 08 juni 2020
08 juni 2020

Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken

Na eerdere succesvolle gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!, zodat hun uitingen voor de start van een campagne nog geoptimaliseerd worden. Dit geldt voornamelijk voor video, banners en DOOH.

Actueel | 13 mei 2020
13 mei 2020

‘Namens Nederland’ niet namens de Nederlander

Op het platform ‘Namens Nederland’ staat een enquête waar elke Nederlander aan kan deelnemen. Je kunt je mening geven over mogelijke scenario’s om de coronacrisis in de hand te houden en naar de uitgang te leiden. Maar hoe zit het met de methode van enquêteren? Er is nogal wat kritiek uit de wetenschap en het vak. Ook bij Peter Mulder, die er een bijdrage over schreef.

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

60% Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor COVID-19

Ondanks de huidige ‘Corona-lockdown’, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis én nemen ze hun omgeving beter in zich op. Het buitenleven speelt zich daarbij dichterbij huis af dan voorheen. Die conclusies trokken Validators en buitenreclamespecialist Out Of Home Masters naar aanleiding van hun recente consumentenonderzoek.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?

DVJ testte meer dan honderd tv-commercials en online videoadvertenties in drie markten. Ze hebben gekeken naar nieuwe advertenties die de Corona-crisis adresseren in vergelijking met “normale” advertenties.

Onderzoek | 04 maart 2020
04 maart 2020

GfK Digital Audience Measurement Jaaroverzicht 2019

In december 2019 zijn de Nederlandse radiozenders veel online bezocht: NPO Radio 2 bereikt in de maand van de Top 2000 maar liefst 28% van de doelgroep 25-54 jaar met hun website en app. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2019, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag in Nederland wordt onderzocht.

Onderzoek | 03 maart 2020
03 maart 2020

Gezond digitaal samenleven gaat niet vanzelf

Bijna 800.000 Nederlanders profiteren niet mee van de positieve effecten van onze digitaliserende maatschappij. Daarbovenop zijn nog eens 3 miljoen Nederlanders niet digitaal vaardig en heeft 90% van deze mensen dit niet in de gaten. Dit zijn slechts enkele bevindingen die door de Nationale DenkTank zijn gepresenteerd.

Onderzoek | 13 februari 2020
13 februari 2020

Freddie wint de Ster Gouden Loeki 2019

De reclame ‘Freddie’ van Staatsloterij en TBWANEBOKO wint Ster Gouden Loeki 2019! De uitslag kwam tot stand voor 50% door het publiekspanel van GfK en 50% door het Nederlands publiek. Validators bracht voorafgaand aan de uitslag nog een voorspelling uit. 

Actueel | 23 januari 2020
23 januari 2020

De kracht van video: merkherkenning en boodschap-overdracht

Al decennialang weten we dat het gebruikmaken van video een enorm versterkend effect kan hebben op het resultaat van een campagne. We weten ook dat de kans dat je video gezien wordt – door de toenemende strijd om aandacht – al lang niet meer vanzelfsprekend is.

Onderzoek | 07 januari 2020
07 januari 2020

Jaaroverzicht TV kijkcijfers

SKO komt met de eerste resultaten van de TV kijkcijfers over 2019. De Nederlander keek in 2019 gemiddeld 156 minuten per dag televisie (2 uur en 36 minuten); dit is gelijk aan de kijktijd in 2018. Het gaat hier om de kijktijd naar televisiezenders.

Onderzoek | 03 december 2019
03 december 2019

Nieuwe kansen in een post-cookie 5G wereld komen niet zonder uitdagingen

In 2020 blijven technologische ontwikkelingen het medialandschap herdefiniëren, met alle nieuwe kansen en uitdagingen voor marketeers van dien. Hoewel online bestedingen blijven groeien, voorspelt Kantar een herwaardering van de ‘echte’ wereld door innovaties die merken in staat stellen op nieuwe manieren met de consument in contact te komen.

Onderzoek | 28 november 2019
28 november 2019

Verouderde IT beïnvloedt productiviteit

29 Procent van de Nederlandse werknemers is van mening dat de organisatie waarvoor ze werken, achterloopt op het gebied van digitalisering en automatisering. Ook stoort ruim een derde zich aan de hoeveelheid systemen en programma’s die ze moeten gebruiken tijdens hun werkzaamheden.

Ook de laatste bytes ontvangen?