Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Pauline van der Wel wint Young Talent van het jaar

Tot Young Talent van het jaar 2019 is Pauline van der Wel van Ipsos uitgeroepen. De marktonderzoeker zit pas anderhalf jaar in het vak.

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Annemarie Klaassen is Digital en Webanalist van het jaar 2019

Digital & Webanalist van 2019 is Annemarie Klaassen van VodafoneZiggo. Volgens de jury toont Klaassen zich een vakvrouw die weet hoe online techniek werkt.

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Award Insights Professional Bedrijfszijde van het jaar 2019 naar Nicole Engels

De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde van het jaar 2019 is uitgereikt aan Nicole Engels van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Tim Barenbrug wint award Insights Professional Bureauzijde

Ook onder de bureaus is een prijs voor Insights Professional van het jaar 2019 uitgereikt. Tim Barenbrug van Totta Research heeft deze in ontvangst genomen.

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

MeMo2 is Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar

MeMo2 is bij de uitreiking van de MOAwards 2019 in de WesterUnie in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. Het is de tweede keer dat MeMo2 de felbegeerde titel wint.

Actueel | 09 januari 2019
09 januari 2019

Digital advertising effectief inzetten: praktische aanbevelingen

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer de praktische aanbevelingen op een rij. 

Actueel | 02 januari 2019
02 januari 2019

In drie stappen met online data naar effectieve campagnes

Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer de bijdrage van Martin Leeflang, Validators, over het belang van data voor het bepalen van de effectiviteit van een campagne en hoe je in drie stappen tot een data gedreven organisatie kunt komen. 

Interviews | 02 oktober 2018
02 oktober 2018

Eltine van der Veer, Braingineers: Zie het als Google Analytics voor emoties

Hoe ziet een onbewuste meting bij de Braingineers er in de praktijk uit? Research Director Eltine van der Veer, sinds deze zomer drager van de felbegeerde titel Insights Professional van het jaar, laat het zien.

Interviews | 20 juni 2018
20 juni 2018

MOAWARD – Insights professional bedrijfszijde: het gaat om het verbinden van softe en harde skills én data

Het zijn de leading ladies aan bedrijfszijde. Ze werken hard aan om hun werkgever elke dag weer wat wijzer te maken. Wijzer over de markt, hoe de producten en dienstverlening worden beleefd en over wat goed onderzoek is. Marjolein Monkel (TravelBird), Daniëlle Koning (UWV) en Shirley van Stappershoef (Qmusic) aan het woord voor bekend werd dat Daniëlle Koning de titel binnensleepte.

Interviews | 07 februari 2018
07 februari 2018

Christiaan Buitenhuis, Interpolis: Niet meer een half jaar over een simpele vraag doen

Moedermaatschappij Achmea krimpt als bedrijf, maar de afdeling Marketing Intelligence van onderdeel Interpolis groeit als kool. Vanaf 1 januari opereert de organisatie in scrumteams. ‘We moeten nog pragmatischer werken’, zegt senior marktonderzoek Christiaan Buitenhuis. Ondanks de krimp van moedermaatschappij Achmea, blijft de afdeling Marketing Intelligence van onderdeel Interpolis uitdijen.

Ook de laatste bytes ontvangen?