Actueel | 19 januari 2023
19 januari 2023

Invenna en Human Inference fuseren

The Data Agency kondigt de fusie aan van platformbedrijf Invenna met software-organisatie Human Inference. De groep versterkt hiermee haar technologiedivisie en biedt als eerste in de Benelux een Customer Data Platform (CDP) met Master Data Management (MDM) technologie aan. Onder de vlag van The Data Agency levert Invenna een combinatie van Customer Data Platform-technologie en...
Actueel | 19 januari 2023
19 januari 2023

Kirsten Andres verlaat NIMA voor Nationaal Ouderenfonds

Kirsten Andres (foto) gaat NIMA verlaten. Ze was voorzitter/directeur sinds 1 februari 2020. Vanaf 1 maart wordt zij directeur-bestuurder van het Nationaal Ouderenfonds. Kirsten Andres: ‘Soms komt je droombaan op je pad. Al sinds mijn studententijd heb ik vrijwilligerswerk gedaan met ouderen en ook in mijn vorige functie heb ik te maken gekregen met de...
Actueel | 19 januari 2023
19 januari 2023

Directeur Diana Janssen vertrekt bij DDMA

Directeur Diana Janssen neemt na 17 jaar afscheid van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. Vanaf 1 maart gaat zij aan de slag als directeur bij de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO). Diana Janssen begon in 2006 als directeur van DDMA. Onder haar leiderschap is DDMA uitgegroeid tot de grootste branchevereniging op het gebied van marketing,...
Bureaus | 12 januari 2023
12 januari 2023

Trendrapport 2022: onderzoekbranche scoort bijna 9% meer omzet

Bij de presentatie van het Trendrapport 2021, begin 2022, hadden we nog last van de pandemieperikelen. Maar die perikelen wisselden wel van eigenaar en zo kwamen we terecht in een jaar met oorlog en inflatie. Waar de bureaus het jaar 2021 goed doorstonden, was het afwachten wat 2022 zou brengen. Goed nieuws, want het Trendrapport...
Actueel | 12 januari 2023
12 januari 2023

Nederlander keek per dag 138 minuten TV

De Nederlander keek in 2022 gemiddeld 138 minuten per dag naar televisiezenders en dat is 16 minuten minder dan in 2021. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2022 naar 21,5%, wat overeenkomt met 30 minuten per dag. In 2021 was dit 27 minuten per dag. Dat blijkt uit de...
Personalia | 22 december 2022
22 december 2022

Sjoerd Pennekamp verlaat Stichting Kijkonderzoek

Sjoerd Pennekamp vertrekt per 1 januari 2023 bij Stichting Kijkonderzoek (SKO). Als directeur was hij sinds 2018 verantwoordelijk voor de kijkcijfers en was hij nauw betrokken bij de opzet van het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). Sjoerd Pennekamp was een van de architecten van het NMO-design. NMO is het eerste bereiksonderzoek ter wereld dat crossmediaal...
Actueel | 20 december 2022
20 december 2022

Microsoft maakt data-opslag in EU mogelijk

Zakelijke klanten van Microsoft kunnen vanaf 1 januari data opslaan en verwerken in de Europese Unie. Vanaf die datum gaat het zogeheten EU Data Boundary-project van start, waarbij de gegevens gegarandeerd alleen op Europese servers terechtkomen. Het geldt voor data vanuit Microsoft 365, Azure, Power Platform en Dynamics 365. Microsoft komt met het project tegemoet...
Actueel | 20 december 2022
20 december 2022

Call for 2023 Insight250 Nominations

ESOMAR last week opened nominations for the Insight250 awards, celebrating the worldwide leaders and innovators in market research, consumer insights, and data-driven marketing. The 2022 Insight250 Winners were announced at ESOMAR’s 75th Annual Congress in Toronto, Canada. In 2023 the awards will be announced on International Market Research Week at the beginning of May. In 2023, an...
Personalia | 20 december 2022
20 december 2022

Kantar Introduces Global Connected Data Solutions Team

Kantar has announced the launch of the Global Connected Data Solutions Team within its Profiles division. Directed by Jason Dodge, as the team managing director, these experts will be helping advertisers maximise the value of their existing client (first-party) data. The new team is tasked with combining this first-party data with additional insights from Kantar's...
Actueel | 20 december 2022
20 december 2022

Wijziging Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming

Door het Ministerie van Binnenlandse Zaken is een wetsvoorstel uitgebracht met daarin verschillende technische en inhoudelijke aanpassingen van de Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming (UAVG). Het ingediende wetsvoorstel bevat verder wijzigingen van bepalingen met betrekking tot gegevensbescherming in een aantal andere wetten. De hoofdlijnen van het wetsvoorstel zijn: Vanaf de leeftijd van 12 tot 16 jaar...
Actueel | 13 december 2022
13 december 2022

ESOMAR houdt extra AV over verkiezingen

Nadat vorige week bekend werd dat de Council-verkiezing van ESOMAR voor de periode 2023-2024 onrechtmatig was verlopen, en de uitslag ongeldig werd verklaard, wil de organisatie de leden op 13 en 14 december in een extra vergadering informeren en plannen voorleggen voor nieuwe verkiezingen. ESOMAR zegt dat de verkiezingen voor de Council opnieuw zullen plaatsvinden...
Actueel | 08 december 2022
08 december 2022

MarketResponse, 4 orange en CMNTY gaan samen verder

MarketResponse, marketingdata-specialist 4orange (waarin MarketResponse al een meerderheidsbelang heeft) en softwareontwikkelaar CMNTY gaan samen. Reden is, volgens MarketResponse, dat marktonderzoek, data-analyse en marketing vandaag de dag volledig met elkaar zijn vervlochten. Het vernieuwde MarketResponse dat hiermee ontstaat beschikt over zeventig specialisten en opereert vanuit Utrecht, Amsterdam en New York. MarketResponse wil anticiperen op nieuwe eisen...

Ook de laatste bytes ontvangen?